Handel
2014-10-28 | 08:00
Handel
Rośnie siła nabywcza Polaków. Boomu zakupowego jednak nie przyniesie
Mimo że płace w Polsce rosną relatywnie wolno, siła nabywcza polskich konsumentów jest coraz większa. To efekt premii deflacyjnej. W praktyce jest to jednak zjawisko niemal niezauważalne i euforii zakupowej na rynku nie spowoduje.
2014-10-27 | 07:00
Handel
Griffin Real Estate stawia na centralne lokalizacje w miastach w całej Polsce
Griffin Real Estate stawia na inwestycje w najbardziej atrakcyjnych częściach miast w całej Polsce. Dla spółki atrakcyjne są wszystkie ośrodki w kraju, jednak pod warunkiem dostępności atrakcyjnych działek w centralnych lokalizacjach. Wiele inwestycji jest finansowanych ze środków własnych, choć przy dwóch projektach Griffin uzyskał pożyczkę z unijnej inicjatywy JESSICA.
2014-10-24 | 06:30
Handel
Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację
Rynek prasy zmienia się stopniowo. Nadal dominują u nas wydania drukowane, choć coraz częściej Polacy czytają elektroniczne wersje prasy i wiadomości.
2014-10-23 | 08:00
Handel
Sprzedaż detaliczna we wrześniu wzrosła o 2,4 proc. Realnie wzrost wyniósł ponad 3 proc. (prognoza)
Większość analityków uważa, że polska sprzedaż detaliczna we wrześniu wzrosła mocniej niż w sierpniu. Prognozują wzrost o 2,4-2,5 proc. Choć nie jest to imponujące przyspieszenie, na wynik wpływ miał spadek cen, czyli deflacja. Realnie wzrost jest wyższy.
2014-10-22 | 06:45
Handel
Polska jednym z pięciu największych rynków sprzedaży bezpośredniej w Europie
Sprzedaż bezpośrednia w Polsce w ciągu ostatnich 20 lat bardzo dobrze się rozwija. Obecnie nasz kraj jest w piątce największych rynków w Europie, a wyprzedzają go tylko główne rynki zachodnie i Rosja. Klienci sprzedaży bezpośredniej doceniają przede wszystkim dobry kontakt ze sprzedawcami i dostępność informacji.
2014-10-21 | 09:00
Handel
Wedel liczy na dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysku. Zapowiada nowe produkty i smaki
Wedel zapowiada wprowadzenie na rynek produktów skierowanych do dzieci oraz poszerzenie asortymentu czekolad i Ptasiego Mleczka. Dzięki temu spółka chce osiągnąć dwucyfrową dynamikę zarówno przychodów, jak i zysku. Zwiększona produkcja nie będzie wiązała się z inwestycjami w nowe zakłady, bo fabryka Wedla w Warszawie wciąż ma wolne moce produkcyjne.
2014-10-21 | 07:00
Handel
Drosed stawia na produkty paczkowane. Chce sprzedawać zarówno poprzez sieci handlowe, jak i samodzielne sklepy
Choć wielu Polaków wciąż jeszcze woli kupować mięso i wędliny na wagę w małych punktach sprzedaży, mazowiecki Drosed przekonuje, że produkt paczkowany jest bezpieczniejszy, a nowoczesny handel gwarantuje jego właściwe przechowywanie.
2014-10-20 | 07:00
Handel
Fotowoltaika i sprzedaż internetowa – spółka Grodno liczy na nowe możliwości rozwoju
Spółka Grodno w ciągu dwóch lat chce osiągnąć 25-proc. udział internetu w całkowitej sprzedaży. Segment fotowoltaiki ma stanowić w przyszłym roku już 5 proc. całej sprzedaży. Władze spółki liczą na nowe inwestycje finansowane głównie ze środków unijnych.
2014-10-17 | 06:00
Handel
Rośnie zapotrzebowanie na zaawansowane technologicznie drukarki fiskalne
Rosną oczekiwania przedsiębiorców wobec kas fiskalnych. Firmy oczekują, że drukarki będą wyposażone w coraz mocniejsze systemy obliczeniowe, a równocześnie, że będą zajmowały coraz mniej miejsca. Na rynku widać też rozwarstwienie – przedsiębiorcy kupują albo najtańsze, albo najbardziej zaawansowane urządzenia. Coraz więcej nabywców kas to duże przedsiębiorstwa, małych firm ubywa.
2014-10-16 | 10:00
Handel
Grodno przejmuje spółkę branżową spod Warszawy i zwiększa swoją obecność na zachodzie kraju
Spółka Grodno, notowany na NewConnect dystrybutor artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych, chce do końca swojego roku obrotowego sfinalizować przejęcie spółki spod Warszawy. Systematycznie rozbudowuje też własną sieć sprzedaży w zachodniej części kraju.
2014-10-15 | 10:00
Handel
Intermarché: deflacja pogarsza wyniki sieci handlowych, Intermarché rośnie mimo trudnego otoczenia
Sieć ponad 200 supermarketów Intermarché w I półroczu zwiększyła swój udział w rynku do 16,6 proc., co oznacza wzrost o 0,8 pkt proc. Obroty, jakie sklepy Intermarché osiągnęły w tym czasie w Polsce, wzrosły o ponad 10,9 proc.
2014-10-14 | 10:00
Handel
Polacy wydają na leki coraz więcej. Niskie marże obniżają jednak zyski firm farmaceutycznych
Co roku rosną wydatki Polaków na leki, najwyższe poziomy osiągając jesienią. Nie przekłada się to jednak na wzrosty notowań spółek farmaceutycznych. Duża konkurencja na rynku sprawia bowiem, że ich wyniki nie są imponujące.
2014-10-09 | 14:03
Handel
Cena emisyjna akcji właściciela marki Coccodrillo to 14,9 zł. Zaczynają się zapisy dla inwestorów instytucjonalnych
Rozpoczynają się zapisy inwestorów instytucjonalnych na akcje CRDL SA, producenta i dystrybutora ubranek oraz zabawek dla dzieci. Cenę emisyjną ustalono na poziomie 14,90 zł. Spółka ma już ponad 340 sklepów w Europie, a dzięki kapitałowi z giełdy chce uruchomić ponad 80 nowych sklepów, nowy magazyn i rozbudować sklep internetowy. CDRL pracuje także nad rozszerzeniem asortymentu i zapowiada walkę o pozycję lidera w branży odzieżowej.
2014-10-09 | 09:00
Handel
Intermarché wdraża nową strategię – inna koncepcja sklepów i sprzedaż online
Sieć sklepów Intermarché w najbliższym czasie czeka gruntowna przebudowa związana z wdrażaniem zmian w koncepcji funkcjonowania wszystkich placówek. Zostały one podzielone ze względu na lokalizację. Każda z nich będzie dostosowana do lokalnych potrzeb klientów. Rusza też pilotaż sprzedaży internetowej z odbiorem w sklepie stacjonarnym.
2014-10-09 | 06:50
Handel
Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób
Producenci mięsa wieprzowego mają problem ze znalezieniem nowych rynków zbytu, szczególnie na produkty, które dotąd najlepiej sprzedawały się w Azji, czyli np. nogi i głowy wieprzowe. Polskie zakłady do momentu wprowadzenia embarga na rynki azjatyckie korzystały na różnicach w gustach konsumpcyjnych, jakie występują między Azjatami a Europejczykami. Na polskich stołach wieprzowina pojawia się coraz rzadziej.