Przemysł spożywczy

2017-01-27 | 07:00
Giełda
Purella Food chce osiągnąć 50 mln zł przychodów w ciągu pięciu lat. Wcześniej rozważy wejście na warszawską giełdę Przemysł spożywczy

Purella Food chce osiągnąć 50 mln zł przychodów w ciągu pięciu lat. Wcześniej rozważy wejście na warszawską giełdę

30 mln złotych obrotów po trzech latach i 50 mln zł w ciągu pięciu to cel spółki Purella Food, produkującej zdrową żywność z segmentu superfoods. Na razie zgodnie z przyjętą strategią zarząd planuje rozwój organiczny, jednak w ciągu 2-3 lat planuje giełdowy debiut i dalszy rozwój poprzez akwizycje. Jeszcze w tym roku uruchomi linię do produkcji zdrowych przekąsek dla dzieci.
więcej
2017-01-24 | 06:50
Handel
W UE wycofywanych jest kilkanaście produktów spożywczych tygodniowo. Częściowo koszty takiej operacji pokrywają ubezpieczyciele

W UE wycofywanych jest kilkanaście produktów spożywczych tygodniowo. Częściowo koszty takiej operacji pokrywają ubezpieczyciele

W UE wycofywanych jest z rynku średnio 13 produktów spożywczych tygodniowo. Przyczyny to m.in. błędy w etykietach dotyczące alergenów, obecność bakterii czy substancji zewnętrznej. Koszt wycofania wyrobu spożywczego uznanego za niebezpieczny może kosztować producenta miliony euro. Koszty ponoszą także dystrybutorzy i sprzedawcy. Od takiego zdarzenia można się jednak ubezpieczyć. Firma ubezpieczeniowa pokryje nie tylko koszty związane z wycofaniem produktu, lecz także kampanii, która ma poprawić wizerunek firmy.
więcej
2017-01-23 | 06:45
Handel
Ceny produktów spożywczych wzrosną. Sektor handlu wciąż w niepewności

Ceny produktów spożywczych wzrosną. Sektor handlu wciąż w niepewności

Miniony rok nie był łatwy dla sektora handlu. Z jednej strony wzrost wynagrodzeń i program Rodzina 500+ napędzały sprzedaż detaliczną, ale z drugiej zapowiedź wprowadzenia podatku handlowego spowodowała, że branża funkcjonowała w warunkach dużej niepewności. Mimo że nowa danina została zawieszona, to niepewność pozostała. Sektor musi się przygotować również na powrót inflacji – ocenia Michał Sadecki, prezes Polskiej Grupy Supermarketów.
więcej
2017-01-20 | 06:58
Bankowość
Rolnicy mają coraz częściej problemy z uzyskaniem finansowania. Powodem są wolno rosnące ceny ziemi

Rolnicy mają coraz częściej problemy z uzyskaniem finansowania. Powodem są wolno rosnące ceny ziemi

Eksperci podkreślają, że ceny ziemi rosną zbyt wolno, aby banki godziły się na udzielanie rolnikom kredytów pod zastaw tego rodzaju nieruchomości. W związku z tym producenci mięsa coraz częściej mają problemy z uzyskaniem środków obrotowych. Jak twierdzi Jerzy Wierzbicki, prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, wyjściem może być specjalizacja i rozwój współpracy rolnictwa ze światem nauki.
więcej
2017-01-19 | 07:00
Handel
Produkty Klasztorne po przejęciu Dazumi chcą podwoić przychody i myślą o akwizycjach

Produkty Klasztorne po przejęciu Dazumi chcą podwoić przychody i myślą o akwizycjach

Założyciele i właściciele spółki Dazumi, którzy po jej przejęciu przez Produkty Klasztorne stali się zarazem większościowymi udziałowcami tej spółki, planują wzrost przychodów na poziomie 100 proc. rocznie. Chcą zmienić nazwę spółki na Stoppoint i przenieść ją z NewConnect na rynek regulowany. Nie wykluczają także przejmowania kolejnych firm.
więcej
2017-01-19 | 06:50
Handel
Kryzys na rynku mleka zażegnany. Rośnie zainteresowanie polskimi produktami w krajach Azji Południowo-Wschodniej

Kryzys na rynku mleka zażegnany. Rośnie zainteresowanie polskimi produktami w krajach Azji Południowo-Wschodniej

Kondycja branży mleczarskiej jest coraz lepsza. Skupy interwencyjne, dopłaty dla producentów mleka i ograniczenie produkcji poprawiły sytuację na rynku. Coraz lepsze są także perspektywy eksportowe, m.in. ze względu na rosnący popyt na produkty mleczne w krajach Azji Południowo-Wschodniej i Afryce. Producenci pracują nad stworzeniem produktów probiotycznych opartych na przetworach mlecznych, które mają wspierać leczenie chorób cywilizacyjnych.
więcej
2017-01-17 | 06:40
Konsument
Polscy producenci wołowiny stawiają na ekologię i zrównoważone rolnictwo. To może procentować na rynkach zagranicznych

Polscy producenci wołowiny stawiają na ekologię i zrównoważone rolnictwo. To może procentować na rynkach zagranicznych

Ekologia i zrównoważone rolnictwo to w krajach Europy Zachodniej rosnący trend. Rynek ekożywności wciąż zyskuje na wartości, a konsumenci coraz chętniej wybierają takie produkty. W tym kierunku powinni zmierzać również polscy producenci wołowiny – podkreśla prezes Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego. Mięso wołowe z ekoetykietą cieszy się rosnącą popularnością wśród konsumentów w Chinach, a jest to drugi po USA rynek ekologicznej żywności.
więcej
2017-01-12 | 06:50
Handel
Agencja Rynku Rolnego chce otwierać polskim produktom dostęp do rynków zagranicznych. Największy potencjał ma Azja

Agencja Rynku Rolnego chce otwierać polskim produktom dostęp do rynków zagranicznych. Największy potencjał ma Azja

Agencja Rynku Rolnego spodziewa się w tym roku stabilizacji na rynkach produktów rolnych. Skupi się na dalszym wspieraniu polskich rolników z sektorów, które ponoszą straty spowodowane rosyjskim embargiem, oraz ustabilizowaniu sytuacji na rynku drobiu w związku z wykryciem nowych ognisk ptasiej grypy. Jednym z głównych zadań na ten rok będzie budowanie marki i aktywna promocja polskich produktów żywnościowych, zarówno na rynku lokalnym, jak i za granicą.
więcej
2017-01-10 | 06:45
Handel
Drugie półrocze 2016 r. przyniosło wyhamowanie eksportu żywności. Nowy rok niesie sporo zagrożeń

Drugie półrocze 2016 r. przyniosło wyhamowanie eksportu żywności. Nowy rok niesie sporo zagrożeń

Eksport polskiej żywności znakomicie rozpoczął ubiegły rok, ale II półrocze przyniosło wyhamowanie wysokiej dynamiki. W efekcie apetyty nie przebicie wartości 26 mld euro w całym 2016 r. raczej nie zostały zaspokojone – ocenia Andrzej Gantner, dyrektor generalny Polskiej Federacji Producentów Żywności (PFPŻ). W rozpoczynającym się roku na polskich eksporterów żywności czyhać będzie wiele zagrożeń rynkowych, od chorób zwierzęcych po nasilające się praktyki protekcjonistyczne.
więcej
2017-01-02 | 06:30
Konsument
Catering jednym z najszybciej rosnących sektorów w gastronomii. Wart jest 4,5 mld zł

Catering jednym z najszybciej rosnących sektorów w gastronomii. Wart jest 4,5 mld zł

Usługi cateringowe są jednym z najbardziej perspektywicznych sektorów wycenianego na 18,5 mld zł rynku gastronomicznego. Wartość tego segmentu to ok. 4,5 mld zł i rośnie o ok. 3 proc. rocznie. Konkurencja na rynku jest silna, więc firmy szukają nisz w już istniejących segmentach, jak catering dietetyczny, eventowy czy szkolny. Sprostać temu mogą tylko największe i operatywne podmioty.
więcej
2016-12-30 | 06:50
Rolnictwo
Spada krajowa konsumpcja wołowiny, za to rośnie eksport do krajów UE. Polskim producentom wołowiny sprzyja wysoki kurs euro

Spada krajowa konsumpcja wołowiny, za to rośnie eksport do krajów UE. Polskim producentom wołowiny sprzyja wysoki kurs euro

Szacunkowe spożycie wołowiny jest w Polsce kilkukrotnie mniejsze niż średnia unijna i wynosi ok. 1,2 kg na osobę. Zdaniem prezesa Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego Jerzego Wierzbickiego na polskim rynku wciąż trudno dostępna jest dobra jakościowo wołowina, której cena byłaby przystępna dla konsumentów. Dlatego gros wyprodukowanego w Polsce surowca trafia na eksport do krajów Unii. Rodzimym eksporterom sprzyja wysoki kurs euro.
więcej
2016-12-21 | 06:35
Handel
Przed świętami rośnie sprzedaż żywności w sieci. Po tradycyjne produkty sięgają Polacy mieszkający za granicą

Przed świętami rośnie sprzedaż żywności w sieci. Po tradycyjne produkty sięgają Polacy mieszkający za granicą

W listopadzie i grudniu wartość obrotów w sklepach internetowych rośnie o jedną trzecią. Ale w okresie świątecznym Polacy kupują w sieci już nie tylko prezenty, lecz także żywność. Coraz więcej tego rodzaju zamówień pochodzi od osób przebywających czasowo lub na stałe za granicą. Do koszyka najczęściej trafiają tradycyjne produkty kojarzone ze świętami. Często klienci z Polski zamawiają takie paczki dla swoich rodzin mieszkających za granicą.
więcej
2016-12-21 | 06:30
Inwestycje
Cavinnova pracuje nad przełomową technologią, która wyeliminuje bakterie z napojów. Urządzenie do kawitacji ma być gotowe w 2017 roku

Cavinnova pracuje nad przełomową technologią, która wyeliminuje bakterie z napojów. Urządzenie do kawitacji ma być gotowe w 2017 roku

Firma Cavinnova pracuje nad technologią i urządzeniem, które ma wykorzystywać zjawisko kawitacji do przeprowadzania pasteryzacji napojów bez użycia wysokiej temperatury. Powstanie urządzenia planowane jest już w 2017 roku. Jak wskazuje prezes firmy, na powodzenie projektu start-upu znaczący wpływ ma zainteresowanie inwestorów. Start-upy charakteryzują się jednak dużo wyższym poziomem ryzyka niż inne inwestycje. Na 100 projektów faktycznie zarobić można na góra dwóch – mówi Lidia Adamska, prezes Cavinnova.
więcej
2016-12-19 | 06:40
Handel
Rośnie spożycie wody butelkowanej. Średnio Polacy konsumują 118 litrów rocznie, a Niemcy 200

Rośnie spożycie wody butelkowanej. Średnio Polacy konsumują 118 litrów rocznie, a Niemcy 200

Polacy piją coraz więcej wody butelkowanej. Szacuje się, że w tym roku jej średnie spożycie wzrośnie z 114 do 118 litrów na osobę. Z danych KPMG wynika, że na wody butelkowane przypada ok. 45 proc. wolumenu sprzedaży napojów bezalkoholowych. Wciąż jednak statystycznie pijemy mniej wody, niż zalecają eksperci, bo tylko 0,5 litra dziennie.
więcej
2016-12-09 | 06:30
Konsument
Święta Bożego Narodzenia to okres żniw dla firm cateringowych. Zamówienia trzeba składać nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem

Święta Bożego Narodzenia to okres żniw dla firm cateringowych. Zamówienia trzeba składać nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem

Firmy cateringowe w okresie świątecznym realizują 10–15 proc. rocznych przychodów. Zlecenia pochodzą już nie tylko od korporacji i firm eventowych, lecz także indywidualnych odbiorców. Na stołach królują tradycyjne potrawy, lecz ze świątecznym pazurem. W tym roku zamówienia trzeba składać nawet z dwutygodniowym wyprzedzeniem.
więcej