Mówi: | Andrzej Jurczak |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Grodno SA |
Fotowoltaika i sprzedaż internetowa – spółka Grodno liczy na nowe możliwości rozwoju
Spółka Grodno w ciągu dwóch lat chce osiągnąć 25-proc. udział internetu w całkowitej sprzedaży. Segment fotowoltaiki ma stanowić w przyszłym roku już 5 proc. całej sprzedaży. Władze spółki liczą na nowe inwestycje finansowane głównie ze środków unijnych.
– W tej chwili już kilkudziesięciu klientów korzysta z naszych końcówek informatycznych. Bardzo skraca to łańcuch dostaw i wiąże naszego klienta z firmą – mówi Andrzej Jurczak, prezes zarządu spółki Grodno. – W tym kierunku chcemy się rozwijać.
Wkrótce powstanie sklep internetowy, przez który firma chce sprzedawać 25 proc. swojego towaru. I jest to poziom docelowy, bo jak tłumaczy prezes – wynika to ze specyfiki klientów.
– Naszym klientem jest głównie mały i średni instalator, który generuje 49 proc. przychodów Grodna. Ten klient potrzebuje codziennej obsługi i spotkania z naszym handlowcem w naszej sieci sprzedaży, dlatego rozwijamy sieć sprzedaży. Ten klient wymaga fachowego doradztwa, natychmiastowego odbioru we wszystkich naszych placówkach zlokalizowanych w kraju. Dlatego dla Grodna ważne są magazyny oddziałowe z asortymentem dostosowanym do potrzeb małego i średniego instalatora, który czasem korzysta zakupów kilka razy dziennie.
Zarząd Grodna pozytywnie ocenia obecną sytuację w branży i widzi dobre perspektywy na przyszłość. Firma chlubi się tym, że w ciągu 24 lat działalności nigdy nie zamknęła żadnego oddziału i nigdy nie miała strat. W pierwszym kwartale roku obrotowego 2014/2015, zakończonym 30 czerwca, odnotowała ponad 131-proc. wzrost zysku netto.
Teraz rysują się na rynku nowe możliwości, w których prezes spółki widzi szanse na dalszy rozwój.
– Przed nami bardzo dobre perspektywy rozwoju w obszarze budownictwa związane z funduszami europejskimi. W tym obszarze widzimy także perspektywy związane z fotowoltaiką, również wspieraną środkami unijnymi – mówi Jurczak. – Ten segment sprzedaży będzie stanowił 5 proc. naszych przychodów już w przyszłym roku.
Już w tej chwili firma ma na koncie realizację kilkunastu projektów fotowoltaicznych jako generalny wykonawca – zapewnia realizację całej inwestycji od przygotowania projektu, poprzez dostarczenie towaru i instalację, aż po załatwienie formalności w zakładzie energetycznym, dzięki czemu klient może podłączyć instalację do sieci i sprzedawać nadwyżkę produkowanej przez siebie energii.
Czytaj także
- 2024-11-18: Sprzedaż kart telemetrycznych M2M mocno przyspieszyła. Dzięki nim internet rzeczy wspiera cyfryzację firm
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-10-30: Kompetencje społeczne są kluczowe w świecie pełnym ekranów. Można je rozwijać już u przedszkolaków
- 2024-10-10: Decyzja Niemiec o wprowadzeniu kontroli granicznej w ogniu krytyki. Polscy europosłowie mówią o kryzysie strefy Schengen
- 2024-10-10: Już sześciolatki korzystają z bankowości elektronicznej. Często nie są świadome cyberzagrożeń
- 2024-10-25: Obrót elektroniką z drugiej ręki sprzyja środowisku. Polacy coraz chętniej sięgają po używane i odnowione smartfony
- 2024-10-14: Wyniki sprzedaży elektryków w Polsce jedne z najniższych w Europie. Eksperci widzą jednak duży potencjał
- 2024-10-11: Zmiany w modelu edukacji konieczne już od przedszkola. Kilkuletnie dzieci mogą przyswajać kompetencje przyszłości
- 2024-10-02: Polacy na bakier z higieną cyfrową. To przekłada się na zdrowie fizyczne i psychiczne, szczególnie młodych