Handel

2015-02-23 | 06:30
Handel
AB, czołowy dystrybutor IT w regionie, rozwija kategorie zabawek, AGD i RTV oraz sektor rozwiązań dla przedsiębiorstw, w tym usługi dla e-handlu Handel

AB, czołowy dystrybutor IT w regionie, rozwija kategorie zabawek, AGD i RTV oraz sektor rozwiązań dla przedsiębiorstw, w tym usługi dla e-handlu

Grupa Kapitałowa AB, znaczący dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej, chce zwiększyć swój udział w rynku zabawek, AGD i RTV oraz rozwiązań dla przedsiębiorstw. W tej ostatniej grupie spółka chce poprawić sprzedaż produktów pod marką własną TB, a także marek Triline i Optimus. Dużym sukcesem okazała się dystrybucja iPhone’ów po podpisaniu w ubiegłym roku umowy z firmą Apple. To właśnie smartfony pozostają najważniejszym produktem na rynku elektroniki użytkowej.
więcej
2015-02-20 | 09:00
Handel
Próchnik zapowiada poprawę wyników w 2015 roku. Pod koniec marca może się pojawić nowa strategia

Próchnik zapowiada poprawę wyników w 2015 roku. Pod koniec marca może się pojawić nowa strategia

Po słabych wynikach w zeszłym roku Próchnik ma wyjść na prostą. Spółka zaczęła 2015 rok wzrostem sprzedaży o 60 proc. i zapowiada poprawę wyników. Nie wyklucza publikacji nowej strategii, myśli także o eksporcie swoich wyrobów.
więcej
2015-02-20 | 08:00
Handel
TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej

TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej

Dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego TIM SA spod Wrocławia przyspiesza ekspansję na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiększenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiększyć liczbę klientów i obniżyć koszty. Poza tym spółka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie działania w założeniach mają pozwolić spółce w 2015 roku osiągnąć pierwsze od dwóch lat zyski.
więcej
2015-02-19 | 06:40
Finanse
Mennica Polska chce zarabiać więcej dzięki monetom korporacyjnym i rynkom zagranicznym

Mennica Polska chce zarabiać więcej dzięki monetom korporacyjnym i rynkom zagranicznym

Mennica Polska stawia na rozwój segmentu dukatów korporacyjnych. W 2014 r. był to najbardziej dynamicznie rosnący sektor rynku. Nadal ponad 50 proc. przychodów spółki pochodzi z produkcji dla Narodowego Banku Polski. Mennica jednak coraz śmielej spogląda na rynki zagraniczne, myśląc o nich już nie tylko w kontekście monet kolekcjonerskich, lecz także tych obiegowych.
więcej
2015-02-18 | 06:40
Handel
Amway rozwija markę napojów energetycznych

Amway rozwija markę napojów energetycznych

Amerykańska firma Amway, sprzedająca kosmetyki, środki czystości oraz suplementy diety, będzie rozwijać niedawno kupioną markę napojów energetycznych XS. Według firmy w ciągu kilku lat rynek ten ma wzrosnąć o 13 procent.
więcej
2015-02-16 | 09:00
Handel
AB zapowiada dobre wyniki oraz rozwój oferty i sieci franczyzowych

AB zapowiada dobre wyniki oraz rozwój oferty i sieci franczyzowych

Specjalizująca się w handlu elektroniką użytkową spółka AB w ub.r. znacznie poprawiła wyniki finansowe. Zapowiada, że w br. dalej będzie rozwijać ofertę produktową oraz należące do niej franczyzowe sieci sprzedaży Kakto w Polsce i Digimax w Czechach. Obecnie ponad 90 proc. obrotów z partnerami realizowane jest poprzez internet. Teraz spółka chce wesprzeć swoich partnerów w obsłudze klientów końcowych.
więcej
2015-02-11 | 07:00
Handel
Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż

Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż

Po słabszych wynikach w 2014 roku firma dystrybucyjna Abpol Company Polska zamierza podwoić sprzedaż. Spółka inwestuje w rozwój i liczy na to, że podpisze umowy z kolejnym sieciami handlowymi. Planuje także zwiększyć swój 3-proc. udział w polskim rynku prezerwatyw.
więcej
2015-02-09 | 06:45
Handel
Indykpol liczy, że Polacy będą jeść więcej drobiu. Spółka zwiększa moce produkcyjne i planuje promowanie indyczego mięsa

Indykpol liczy, że Polacy będą jeść więcej drobiu. Spółka zwiększa moce produkcyjne i planuje promowanie indyczego mięsa

Indykpol zamierza inwestować w zwiększenie swych mocy produkcyjnych, a w kampaniach marketingowych nakłaniać Polaków, by jedli więcej indyczego mięsa. Już dziś bowiem Polska produkuje znacznie więcej mięsa drobiowego, niż Polacy są gotowi zjeść.
więcej
2015-02-03 | 06:30
Handel
Coraz więcej inwestycji deweloperskich. Rośnie sprzedaż materiałów budowlanych do wykańczania domów i mieszkań

Coraz więcej inwestycji deweloperskich. Rośnie sprzedaż materiałów budowlanych do wykańczania domów i mieszkań

Liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia, rośnie w tempie dwucyfrowym. Przybywa także rozpoczętych inwestycji. W tym roku ma zostać oddanych do użytku znacznie więcej lokali niż w ubiegłym. To z kolei przełoży się na rosnącą sprzedaż materiałów wykończeniowych.
więcej
2015-02-02 | 10:00
Handel
Orlen szuka nowych kierunków rozwoju. Spadki cen ropy to zyski na produkcji oraz straty na złożach i zapasach

Orlen szuka nowych kierunków rozwoju. Spadki cen ropy to zyski na produkcji oraz straty na złożach i zapasach

Niskie ceny ropy na świecie oznaczają spadek wartości zapasów oraz ograniczenie inwestycji wydobywczych PKN Orlen. Za to na produkcji i sprzedaży paliw koncern zarabia znacznie lepiej. Wobec strat i zysków związanych z sytuacją na świecie płocka petrochemia poszukuje nowych kierunków rozwoju.
więcej
2015-02-02 | 09:00
Handel
Forbis Group planuje podwoić zatrudnienie. Spółka chce oferować swoje usługi na nowych rynkach

Forbis Group planuje podwoić zatrudnienie. Spółka chce oferować swoje usługi na nowych rynkach

Spółka Forbis Group chce w tym roku utrzymać wysokie tempo rozwoju i poszerzyć zakres działalności. W związku z tym zamierza zwiększyć zatrudnienie, być może nawet podwoić.
więcej
2015-01-29 | 09:00
Handel
M. Stebakow (DM BPS): drogi dolar i niepewna pogoda pogorszą wyniki spółek odzieżowych

M. Stebakow (DM BPS): drogi dolar i niepewna pogoda pogorszą wyniki spółek odzieżowych

Inwestowanie w spółki z branży odzieżowej będzie w tym roku wymagać rozwagi, przestrzegają analitycy. Kluczowe dla ich wyników będą notowania dolara oraz pogoda. To zaś oznacza, że nie będzie to czas łatwych zysków. Szczególnie po dobrych wynikach z 2014 roku.
więcej
2015-01-28 | 07:00
Handel
Forbis Group rozwija się wraz z polskim rynkiem centrów handlowych. Firma liczy na kolejny dobry rok

Forbis Group rozwija się wraz z polskim rynkiem centrów handlowych. Firma liczy na kolejny dobry rok

W zeszłym roku Forbis Group zrealizował o 20 proc. więcej zleceń niż w 2013 roku. Firma liczy na to, że nadal będzie utrzymywać podobne tempo rozwoju. Na polskim rynku przybywa sieci sklepów, które inwestują w swój wizerunek.
więcej
2015-01-26 | 07:45
Handel
BZ WBK: Dzięki zwiększeniu konsumpcji wewnętrznej i inwestycjom ubiegłoroczny wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. W tym roku powinien być podobny

BZ WBK: Dzięki zwiększeniu konsumpcji wewnętrznej i inwestycjom ubiegłoroczny wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. W tym roku powinien być podobny

Wbrew obawom gorsza koniunktura za granicą nie wpłynęła negatywnie na PKB Polski, który w ostatnim kwartale ub.r. prawdopodobnie nie spadł poniżej 3 proc. Według ekonomisty Banku Zachodniego WBK niekorzystne czynniki zostały zniwelowane przez wzrost konsumpcji wewnętrznej i inwestycji. Tegoroczny wzrost zapewne będzie podobny, chociaż pierwszy kwartał może być nieco słabszy.
więcej
2015-01-21 | 10:00
Handel
DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku

Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.
więcej