Handel
2015-02-23 | 06:30
Handel
AB, czołowy dystrybutor IT w regionie, rozwija kategorie zabawek, AGD i RTV oraz sektor rozwiązań dla przedsiębiorstw, w tym usługi dla e-handlu
Grupa Kapitałowa AB, znaczący dystrybutor IT w Europie Środkowo-Wschodniej, chce zwiększyć swój udział w rynku zabawek, AGD i RTV oraz rozwiązań dla przedsiębiorstw. W tej ostatniej grupie spółka chce poprawić sprzedaż produktów pod marką własną TB, a także marek Triline i Optimus. Dużym sukcesem okazała się dystrybucja iPhone’ów po podpisaniu w ubiegłym roku umowy z firmą Apple. To właśnie smartfony pozostają najważniejszym produktem na rynku elektroniki użytkowej.
2015-02-20 | 09:00
Handel
Próchnik zapowiada poprawę wyników w 2015 roku. Pod koniec marca może się pojawić nowa strategia
Po słabych wynikach w zeszłym roku Próchnik ma wyjść na prostą. Spółka zaczęła 2015 rok wzrostem sprzedaży o 60 proc. i zapowiada poprawę wyników. Nie wyklucza publikacji nowej strategii, myśli także o eksporcie swoich wyrobów.
2015-02-20 | 08:00
Handel
TIM SA w tym roku zakłada osiągnięcie zysku operacyjnego dzięki szybszemu niż rynek wzrostowi sprzedaży, rozszerzeniu asortymentu i optymalizacji kosztowej
Dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego TIM SA spod Wrocławia przyspiesza ekspansję na polskim rynku. Firma dąży do wzrostu przychodów poprzez zwiększenie sprzedaży w kanale internetowym, który docelowo ma odpowiadać za 80 proc. generowanych obrotów. To pozwoli zwiększyć liczbę klientów i obniżyć koszty. Poza tym spółka rozszerza asortyment o 60 proc., czyli do aż 75 tys. produktów. Takie działania w założeniach mają pozwolić spółce w 2015 roku osiągnąć pierwsze od dwóch lat zyski.
2015-02-19 | 06:40
Finanse
Mennica Polska chce zarabiać więcej dzięki monetom korporacyjnym i rynkom zagranicznym
Mennica Polska stawia na rozwój segmentu dukatów korporacyjnych. W 2014 r. był to najbardziej dynamicznie rosnący sektor rynku. Nadal ponad 50 proc. przychodów spółki pochodzi z produkcji dla Narodowego Banku Polski. Mennica jednak coraz śmielej spogląda na rynki zagraniczne, myśląc o nich już nie tylko w kontekście monet kolekcjonerskich, lecz także tych obiegowych.
2015-02-18 | 06:40
Handel
Amway rozwija markę napojów energetycznych
Amerykańska firma Amway, sprzedająca kosmetyki, środki czystości oraz suplementy diety, będzie rozwijać niedawno kupioną markę napojów energetycznych XS. Według firmy w ciągu kilku lat rynek ten ma wzrosnąć o 13 procent.
2015-02-16 | 09:00
Handel
AB zapowiada dobre wyniki oraz rozwój oferty i sieci franczyzowych
Specjalizująca się w handlu elektroniką użytkową spółka AB w ub.r. znacznie poprawiła wyniki finansowe. Zapowiada, że w br. dalej będzie rozwijać ofertę produktową oraz należące do niej franczyzowe sieci sprzedaży Kakto w Polsce i Digimax w Czechach. Obecnie ponad 90 proc. obrotów z partnerami realizowane jest poprzez internet. Teraz spółka chce wesprzeć swoich partnerów w obsłudze klientów końcowych.
2015-02-11 | 07:00
Handel
Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż
Po słabszych wynikach w 2014 roku firma dystrybucyjna Abpol Company Polska zamierza podwoić sprzedaż. Spółka inwestuje w rozwój i liczy na to, że podpisze umowy z kolejnym sieciami handlowymi. Planuje także zwiększyć swój 3-proc. udział w polskim rynku prezerwatyw.
2015-02-09 | 06:45
Handel
Indykpol liczy, że Polacy będą jeść więcej drobiu. Spółka zwiększa moce produkcyjne i planuje promowanie indyczego mięsa
Indykpol zamierza inwestować w zwiększenie swych mocy produkcyjnych, a w kampaniach marketingowych nakłaniać Polaków, by jedli więcej indyczego mięsa. Już dziś bowiem Polska produkuje znacznie więcej mięsa drobiowego, niż Polacy są gotowi zjeść.
2015-02-03 | 06:30
Handel
Coraz więcej inwestycji deweloperskich. Rośnie sprzedaż materiałów budowlanych do wykańczania domów i mieszkań
Liczba mieszkań, na których budowę wydano pozwolenia, rośnie w tempie dwucyfrowym. Przybywa także rozpoczętych inwestycji. W tym roku ma zostać oddanych do użytku znacznie więcej lokali niż w ubiegłym. To z kolei przełoży się na rosnącą sprzedaż materiałów wykończeniowych.
2015-02-02 | 10:00
Handel
Orlen szuka nowych kierunków rozwoju. Spadki cen ropy to zyski na produkcji oraz straty na złożach i zapasach
Niskie ceny ropy na świecie oznaczają spadek wartości zapasów oraz ograniczenie inwestycji wydobywczych PKN Orlen. Za to na produkcji i sprzedaży paliw koncern zarabia znacznie lepiej. Wobec strat i zysków związanych z sytuacją na świecie płocka petrochemia poszukuje nowych kierunków rozwoju.
2015-02-02 | 09:00
Handel
Forbis Group planuje podwoić zatrudnienie. Spółka chce oferować swoje usługi na nowych rynkach
Spółka Forbis Group chce w tym roku utrzymać wysokie tempo rozwoju i poszerzyć zakres działalności. W związku z tym zamierza zwiększyć zatrudnienie, być może nawet podwoić.
2015-01-29 | 09:00
Handel
M. Stebakow (DM BPS): drogi dolar i niepewna pogoda pogorszą wyniki spółek odzieżowych
Inwestowanie w spółki z branży odzieżowej będzie w tym roku wymagać rozwagi, przestrzegają analitycy. Kluczowe dla ich wyników będą notowania dolara oraz pogoda. To zaś oznacza, że nie będzie to czas łatwych zysków. Szczególnie po dobrych wynikach z 2014 roku.
2015-01-28 | 07:00
Handel
Forbis Group rozwija się wraz z polskim rynkiem centrów handlowych. Firma liczy na kolejny dobry rok
W zeszłym roku Forbis Group zrealizował o 20 proc. więcej zleceń niż w 2013 roku. Firma liczy na to, że nadal będzie utrzymywać podobne tempo rozwoju. Na polskim rynku przybywa sieci sklepów, które inwestują w swój wizerunek.
2015-01-26 | 07:45
Handel
BZ WBK: Dzięki zwiększeniu konsumpcji wewnętrznej i inwestycjom ubiegłoroczny wzrost PKB wyniósł 3,3 proc. W tym roku powinien być podobny
Wbrew obawom gorsza koniunktura za granicą nie wpłynęła negatywnie na PKB Polski, który w ostatnim kwartale ub.r. prawdopodobnie nie spadł poniżej 3 proc. Według ekonomisty Banku Zachodniego WBK niekorzystne czynniki zostały zniwelowane przez wzrost konsumpcji wewnętrznej i inwestycji. Tegoroczny wzrost zapewne będzie podobny, chociaż pierwszy kwartał może być nieco słabszy.
2015-01-21 | 10:00
Handel
DM BPS: konsumenci mają pieniądze, inflacja jest niska, więc spółki detaliczne mogą dać zarobić inwestorom w tym roku
Spółki detaliczne mogą być beneficjentem zapowiadanego przez analityków wzrostu spożycia indywidualnego w tym roku. Marcin Stebakow z DM Banku BPS za warte uwagi uznaje walory średniej wielkości firm z branży odzieżowo-obuwniczej szyjących w kraju. Ale dobrą stopą zwrotu może pochwalić się także sprzedająca ubranka dla najmłodszych, mająca sieć sklepów w Polsce i za granicą, spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo.