Mówi: | Krzysztof Waligórski |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Dyrekcja Handlowa sieci Intermarché |
Intermarché wdraża nową strategię – inna koncepcja sklepów i sprzedaż online
Sieć sklepów Intermarché w najbliższym czasie czeka gruntowna przebudowa związana z wdrażaniem zmian w koncepcji funkcjonowania wszystkich placówek. Zostały one podzielone ze względu na lokalizację. Każda z nich będzie dostosowana do lokalnych potrzeb klientów. Rusza też pilotaż sprzedaży internetowej z odbiorem w sklepie stacjonarnym.
– Podzieliliśmy sklepy na poszczególne segmenty uzależnione od lokalizacji: czy jest to lokalizacja w małym, czy w dużym mieście, czy lokalizacja jest osiedlowa, czy peryferyjna, czy na trasie praca-dom – mówi Krzysztof Waligórski, prezes Dyrekcji Handlowej Intermarché.
Podzielone w ten sposób sklepy zostaną dostosowane do potrzeb klientów w tych lokalizacjach. Te, które powstaną już po nowym roku, będą urządzane na nowych zasadach, zaś dotychczasowe placówki zostaną stopniowo przebudowane.
– Jest różnica, czy sklep jest zlokalizowany przy szkole, czy jest w pobliżu cmentarza. W zależności od tego inne elementy, inne referencje i inne produkty powinny być w tych konceptach bardziej rozbudowane, a inne zawężone – wyjaśnia Waligórski.
Intermarché wprowadza też od nowego roku nowy koncept – Intermarché Super Plus, o powierzchni od 2 tys. do 2,5 tys. metrów kwadratowych, czyli nieco mniejsze niż obecne Intermarché Super. Jest też gotowy nowy pomysł na placówki małe, do 600 metrów kwadratowych – zdradza prezes polskich sklepów sieci.
– W tych trzech grupach, mówię tu o wielkości sklepów, chcemy się rozwijać, naszych głównym elementem jest jednak sklep Super Plus – mówi rozmówca Newserii Inwestor.
Te zmiany to realizacja strategii spółki „Polska CAP 2020”, w myśl której do 2020 roku Intermarché ma mieć 500 placówek w całej Polsce. Koszt jej wdrażania to ok. 6 mld złotych, ale firma i jej kontrahenci liczą na to, że to się bardzo opłaci.
– Ponad 16 proc. udziału w segmencie supermarketów to jest sporo, ale to nie jest to, czego byśmy chcieli. Naszym celem jest awans do pierwszej czwórki największych dystrybutorów spożywczych w Polsce – mówi Waligórski.
Intermarché uruchamia też w Polsce pilotażowy projekt Le Drive, polegający na sprzedaży internetowej z odbiorem w sklepie. We Francji taką możliwość oferuje każdy sklep sieci, podobnie ma być w Polsce.
Czytaj także
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-08-08: Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Firmy mają problem z rosnącymi kosztami prowadzenia działalności
- 2024-07-24: Podatki od żywności wysokoprzetworzonej mogą pomóc walczyć z otyłością. Wpływy z nich można przeznaczyć na dopłaty do zdrowego jedzenia
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-07-09: W ciągu 5–10 lat spodziewane duże wzrosty sprzedaży żywności ekologicznej. Największą barierą pozostaje niska świadomość konsumentów
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
- 2024-06-17: Połowa Polaków nie potrafi odróżnić oryginalnego produktu od podróbki. Sklepy internetowe wdrożyły technologie blokujące nieautentyczne towary