Handel
2014-10-08 | 06:40
Handel
Polskie firmy szukają nowych rynków zbytu
Trudna sytuacja na Wschodzie powoduje, że eksporterzy szukają nowych rynków zbytu, również tak egzotycznych, jak Malediwy czy Belize. Prawie co piąta firma deklaruje, że w decyzji o podjęciu współpracy z zagranicznym partnerem mogłoby pomóc sprawdzenie jego wiarygodności i wypłacalności.
2014-10-07 | 10:00
Handel
Grupa Muszkieterów: Sieć Bricomarché będzie się rozwijać w Polsce. Planowane są kolejne akwizycje i uruchomienie pięciu nowych placówek
Po przejęciu czternastu lokalizacji po placówkach Nomi SA Grupa Muszkieterów, właściciel marki Bricomarché, planuje kolejne otwarcia. Niebawem zostanie uruchomiony setny sklep pod tym szyldem. Kolejne placówki powstawać będą w województwie świętokrzyskim i regionach wschodnich. Potencjał polskiego rynku według zarządu Grupy Muszkieterów wciąż jest ogromny.
2014-10-06 | 06:30
Handel
Groupon zmierza w kierunku handlu mobilnego
Więcej ofert dla użytkowników smartfonów i rozwój w kierunku platformy usług – tak Groupon będzie walczył o klientów. Smartfony ma już blisko połowa Polaków, coraz więcej osób korzysta z nich w trakcie robienia zakupów. Szacunki mówią, że wartość rynku m-commerce w Polsce w tym roku przekroczy 1 mld zł.
2014-10-03 | 09:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): CCC i mniejsi detaliści mogą pokazać dobre wyniki. Hurt i dystrybucja nadal pod presją rynku
Od początku tego roku Eurocash i Emperia straciły ponad 30 proc. rynkowej wartości. Pogłębienie deflacji w polskiej gospodarce i rosnąca presja konkurencyjna mogą doprowadzić do jeszcze głębszej przeceny spółek zajmujących się sprzedażą i dystrybucją żywności. Okazji inwestycyjnych należy szukać przede wszystkim wśród mniejszych detalistów, którzy przeprowadzili restrukturyzację i nie mają ekspozycji na ceny produktów rolnych i spożywczych.
2014-10-01 | 08:00
Budownictwo
Rank Progress: Nowe powierzchnie handlowe będą powstawać głównie w mniejszych miastach. To atrakcyjne rynki dla deweloperów
Mniejsze miasta atrakcyjnym rynkiem dla deweloperów. Choć z ponad 11 mln mkw. nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce tylko 1,9 mln przypada na najmniejsze miasta (do 100 tys. mieszkańców), to w tym roku większość nowych projektów realizowana jest właśnie tam. Prezes Rank Progress podkreśla, że rynek powierzchni handlowych w małych i średnich miastach jest wciąż nienasycony. Firma prowadzi inwestycje w Wejherowie, Kołobrzegu i Terespolu, jesienią ruszy budowa galerii w Mielcu.
2014-09-30 | 10:00
Handel
Spółka CDRL, właściciel marki Coccodrillo, chce przeznaczyć pieniądze ze sprzedaży akcji na redukcję zadłużenia i rozwój sieci sprzedaży w Europie Środkowej i Wschodniej
Od poniedziałku trwa oferta publiczna akcji spółki CDRL, właściciela marki odzieży dla najmłodszych Coccodrillo. Pieniądze ze sprzedaży mają być przeznaczone na spłatę zadłużenia i rozwój sieci sprzedaży w krajach Europy Środkowej i Wschodniej, przede wszystkim w Czechach i Rumunii. Prognoza wyników w drugim półroczu br. zakłada osiągnięcie przez spółkę przychodów w wysokości około 160 mln zł i zysk netto na poziomie 10,9 mln zł.
2014-09-29 | 09:00
Handel
Ceny mleka coraz niższe, ale produkcja rośnie. Duże gospodarstwa szykują się do zniesienia kwot mlecznych
W pierwszym półroczu na rynku pojawiło się o 7 proc. więcej mleka niż przed rokiem. Coraz więcej produkują największe gospodarstwa. Niskie ceny powodują jednak, że z rynku mleka wycofują się najmniejsi producenci. Duże gospodarstwa szykują się do zniesienia kwot od przyszłego roku i produkują coraz więcej, bo dla nich ‒ mimo niskich cen ‒ jest to opłacalne.
2014-09-29 | 08:00
Handel
Firmy z branży jubilerskiej notują zyski. Briju otwiera kolejne sklepy
Do końca roku firma jubilerska Briju zamierza uruchomić cztery sklepy – 30 września rozpocznie działalność placówka w jednej z wrocławskich galerii handlowych. Cel na przyszły rok to kolejne 20 sklepów. Spółka przez rozbudowę sieci chce zwiększać rozpoznawalność marki i zmniejszać dystans dzielący ją od liderów rynku.
2014-09-25 | 09:30
Handel
Bank BGŻ: Tegoroczne zbiory zbóż rekordowo wysokie. Ceny jesienią mogą spadać
Zbiory zbóż w Polsce w tym sezonie prawdopodobnie będą rekordowo wysokie i dużo wskazuje na to, że przekroczą 30 mln ton. Ceny na świecie już od dłuższego czasu spadają. W Polsce obniżały się przed żniwami, obecnie pozostają stabilne. Jest jednak bardzo mało transakcji, bo rynek czeka na dalszy rozwój wypadków. Spadek wartości zbóż paszowych może spowodować, że w dłuższej perspektywie niższe będą też ceny mięsa i jego przetworów.
2014-09-23 | 09:00
Handel
Negocjacje umowy o wolnym handlu między UE i Stanami Zjednoczonymi na półmetku
Jeszcze nieco ponad rok pozostał na zamknięcie negocjacji umowy o wolnym handlu pomiędzy Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Jeśli nie uda się ich zakończyć w przyszłym roku, za oceanem ruszy kampania prezydencka, która utrudni dalsze rozmowy. Paweł Świeboda z demosEUROPA podkreśla, że umowa ożywi gospodarki, jeśli zostanie zawarta w całości, a nie w kilku etapach.
2014-09-23 | 08:35
Handel
BGŻ: Produkcja mleka u głównych eksporterów wzrosła w tym roku o 5 proc. Ceny serów żółtych i mleka będą spadać
Produkcja mleka rośnie zarówno na świecie, u głównych eksporterów przetworów mleczarskich, jak i w Polsce. Analitycy szacują, że w br. produkcja mleka w większości państw zwiększy się o ok. 5 proc., co na rynku mleka jest wzrostem znaczącym. Embargo ze strony Rosji i zmniejszenie popytu w Chinach przekładają się na niższe ceny w skupie. Zaowocuje to obniżkami w sklepach.
2014-09-18 | 06:40
Handel
Tesco: Za trzy lata połowa kupowanych w sieciach handlowych produktów będzie pod ich marką własną
Rynek marek własnych w Polsce już w zeszłym roku szacowany był na 90 mld zł. Ich udział każdego roku rośnie o kilka procent. Obecnie w co trzecim koszyku klienta sieci Tesco znajduje się tego rodzaju artykuł. W wielu krajach europejskich marki własne odpowiadają za 50 proc. zakupów. Jak prognozują przedstawiciele Tesco, w ciągu najbliższych trzech lat private label w Polsce także mogą mieć połowę udziałów w handlu detalicznym.
2014-09-17 | 06:35
Finanse
Eksporterzy zmniejszają ryzyko w handlu zagranicznym za pomocą faktoringu
Rośnie popularność faktoringu wśród polskich firm. Usługa, dzięki której nie muszą czekać na spłatę należności od kontrahenta, pozwala im ograniczyć ryzyko związane z jego niewypłacalnością. Szczególnie ważna staje się więc dla eksporterów. Firmy faktoringowe oferują im też sprawdzenie partnera zagranicznego jeszcze przed zawarciem transakcji.
2014-09-16 | 10:00
Handel
Sprzedaż cydru może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Ambra zapowiada wzrostu zysku netto oraz dywidendy
W najbliższych kwartałach sprzedaż wina nieznacznie przyspieszy, choć tempo wzrostu rynku pozostanie niewysokie. Na tym tle wyróżniać ma się segment cydru, gdzie Ambra liczy nawet na trzykrotny wzrost sprzedaży. Wraz z umocnieniem pozycji w segmencie mocnych alkoholi ma się to przełożyć na wzrost zysku netto oraz dywidendy.
2014-09-16 | 06:30
Handel
Koszty pracy w Chinach są coraz wyższe. Nadal jednak opłaca się robić tam interesy
Chiny przestały być miejscem, do którego przenosi się produkcję ze względu na niższe koszty. Tamtejsze płace nie odbiegają już od polskich, a i niektóre podatki zaczęły być postrzegane jako wysokie. W rezultacie coraz trudniej tam o atrakcyjne ceny produktów. Atutem Chin pozostaje jednak dostęp do międzynarodowych rynków oraz gigantyczny rynek wewnętrzny.