Handel

2014-12-05 | 09:30
Handel
Drugie podejście Grodna do głównego parkietu warszawskiej giełdy. Spółka chce rozbudować sieć sprzedaży Handel

Drugie podejście Grodna do głównego parkietu warszawskiej giełdy. Spółka chce rozbudować sieć sprzedaży

Kończą się zapisy na akcje Grodna. Spółka ponowiła zawieszoną wcześniej próbę przejścia z NewConnect na główny rynek warszawskiej giełdy. Liczy na to, że pozyska od akcjonariuszy ponad 10 mln zł, które będzie mogła przeznaczyć na sfinansowanie rozwoju swojej sieci sprzedaży.
więcej
2014-12-03 | 09:00
Handel
Griffin Real Estate negocjuje zakup dwóch biurowców na rynku wtórnym poza Warszawą. W stolicy inwestuje w centrum Jupiter i historyczną halę Koszyki

Griffin Real Estate negocjuje zakup dwóch biurowców na rynku wtórnym poza Warszawą. W stolicy inwestuje w centrum Jupiter i historyczną halę Koszyki

Griffin Real Estate finalizuje zakup dwóch biurowców w miastach regionalnych. Spółka inwestuje również w Katowicach, gdzie w miejscu Supersamu wybuduje biura i sklepy. Podobną przestrzeń stworzy w warszawskiej hali Koszyki, i choć odbudowa tego miejsca rozpoczęła się niecałe dwa miesiące temu, to lokale w obiekcie są już w 1/3 wynajęte.
więcej
2014-12-02 | 10:00
Handel
RPP najprawdopodobniej nie obniży stóp procentowych. Kondycja polskiej gospodarki jest za dobra

RPP najprawdopodobniej nie obniży stóp procentowych. Kondycja polskiej gospodarki jest za dobra

Kondycja polskiej gospodarki jest za dobra, by na rozpoczynającym się dziś posiedzeniu Rada Polityki Pieniężnej obniżyła stopy procentowe – ocenia większość ekonomistów. Ich opinię potwierdziły nadzwyczaj dobre wyniki indeksu PMI.
więcej
2014-12-02 | 09:00
Handel
TIM stawia na e-sklep. Spółka chce ponad połowę sprzedaży realizować przez internet

TIM stawia na e-sklep. Spółka chce ponad połowę sprzedaży realizować przez internet

Spółka TIM, dystrybutor artykułów elektrotechnicznych, chce, by w przyszłym roku ponad połowa sprzedaży była realizowana przez sklep internetowy. Spółka zlikwidowała tradycyjne oddziały sprzedaży, teraz zamierza rozbudować i zautomatyzować centralny magazyn, by z niego realizować dostawy. Chce też go sprzedać deweloperowi, a następnie wynająć.
więcej
2014-12-02 | 06:25
Handel
Agata Meble zapowiada kolejne otwarcia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców

Agata Meble zapowiada kolejne otwarcia w miastach powyżej 100 tys. mieszkańców

Mająca obecnie szesnaście wielkopowierzchniowych sklepów sieć Agata Meble w przyszłym roku planuje uruchomienie placówek w Białymstoku i Lublinie oraz rozpoczęcie budowy flagowego salonu w Warszawie. Jak informuje Przemysław Gurban, dyrektor operacyjny, obecna strategia zakłada otwieranie placówek w miastach mających więcej niż 100 tys. mieszkańców. Rynek wciąż nie jest tam nasycony.
więcej
2014-12-01 | 06:20
Handel
Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży

Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży

Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
więcej
2014-11-28 | 06:35
Przemysł
Amica z 30-proc. wzrostem sprzedaży na krajowym rynku w tym roku. Najmocniej rosło zapotrzebowanie na kuchnie, lodówki i zmywarki

Amica z 30-proc. wzrostem sprzedaży na krajowym rynku w tym roku. Najmocniej rosło zapotrzebowanie na kuchnie, lodówki i zmywarki

Amica zapowiada, że w tym roku wykaże ok. 30-proc. wzrost sprzedaży na krajowym rynku. Najszybciej rosło zapotrzebowanie na kuchenki i płyty kuchenne, które stanowią dwie trzecie sprzedaży spółki, oraz na lodówki i zmywarki, które Amica tylko dystrybuuje. Firmie sprzyjała upadłość wrocławskiej fabryki FagorMastercook, głównego konkurenta w Polsce. W przyszłym roku wzrost krajowej sprzedaży może wynieść kilkanaście procent.
więcej
2014-11-26 | 08:00
Handel
W. Orłowski (PwC): dane o sprzedaży detalicznej w październiku wskazują, że nastroje w gospodarce nie są najgorsze. Konsumenci wciąż jednak ostrożnie podchodzą do zakupów na kredyt

W. Orłowski (PwC): dane o sprzedaży detalicznej w październiku wskazują, że nastroje w gospodarce nie są najgorsze. Konsumenci wciąż jednak ostrożnie podchodzą do zakupów na kredyt

W najbliższych miesiącach, nie tylko ze względu na zbliżający się okres świąteczny, konsumenci powinni śmielej wydawać pieniądze na zakupy. Zdaniem Witolda Orłowskiego z PwC będą pozwalać sobie jednak na produkty, które mogą opłacić gotówką. Do większych zakupów na kredyt wciąż będą podchodzić wciąż ostrożnie.
więcej
2014-11-24 | 06:30
Handel
Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży

Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży

Dystrybutor win i alkoholowych napojów musujących Ambra zapowiada przedświąteczną kampanię wizerunkową marek Cin&Cin oraz El Sol, w ramach której m.in. trunki dostaną nowe opakowania. Jak informuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra SA, akcja promocyjna odbywać się będzie przede wszystkim w miejscach sprzedaży. Spółka liczy także na większe zainteresowanie konsumentów cydrem, a na wiosnę szykuje kolejne nowości.
więcej
2014-11-21 | 06:45
Konsument
R. Antczak (Deloitte): w 2016 roku można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności

R. Antczak (Deloitte): w 2016 roku można spodziewać się odbicia sprzedaży w segmencie żywności

W połowie przyszłego roku inwestycje przedsiębiorstw mogą nieco wyhamować. Spowoduje to wzrost sprzedaży detalicznej w segmencie żywności w kolejnym roku – ocenia Rafał Antczak z Deloitte. To może być dobry moment, żeby zrestrukturyzować handel detaliczny w kraju.
więcej
2014-11-20 | 09:00
Handel
Ambra przewiduje wzrost zysków w kolejnych kwartałach. Odpadną koszty promocji Cydru Lubelskiego

Ambra przewiduje wzrost zysków w kolejnych kwartałach. Odpadną koszty promocji Cydru Lubelskiego

Zyski Ambry w kolejnych kwartałach, zwłaszcza w obecnym – ze względu na premierę Beaujolais Nouveau i sylwestra – mają rosnąć. Zmniejszą się bowiem nakłady inwestycyjne na promocję Cydru Lubelskiego, które obniżyły wynik grupy w kwartale zakończonym 30 września. Mimo wzrostu sprzedaży i przychodów zysk netto dystrybutora alkoholi spadł o 28,1 proc.
więcej
2014-11-18 | 06:35
Handel
LPP: Nowe sklepy powstaną w Niemczech i na Bałkanach. Rośnie sprzedaż na Ukrainie

LPP: Nowe sklepy powstaną w Niemczech i na Bałkanach. Rośnie sprzedaż na Ukrainie

W 2015 roku LPP zamierza zwiększyć powierzchnię sprzedaży o ponad jedną piątą. Nowe sklepy będą powstawać głównie w Niemczech i na Bałkanach, a także w Rosji i na Ukrainie. W tym ostatnim kraju spółka utrzymała marże, choć hrywna mocno się osłabiła. Sytuację ratuje jednak wyraźnie wyższa sprzedaż w tym kraju.
więcej
2014-11-13 | 06:40
Handel
LPP pracuje nad nową marką. Na rynku powinna pojawić się wiosną 2016 roku

LPP pracuje nad nową marką. Na rynku powinna pojawić się wiosną 2016 roku

Firma LPP, właściciel takich marek, jak Reserved czy House, planuje odświeżenie części z nich. Pracuje także nad wprowadzeniem na rynek szóstej marki, która ma zagospodarować rynek bardziej luksusowych produktów. Będzie skierowana do wymagających klientów, co oznacza również nieco wyższe ceny. Pierwsze sklepy powstaną w I kwartale 2016 roku w Polsce, potem będą otwierane również w innych krajach, w których LPP jest już obecne.
więcej
2014-11-07 | 10:30
Handel
I.Morawski (BIZ Bank): W III kwartale PKB Polski wzrósł o 2,6 proc. Pod koniec 2015 r. może zbliżyć się do 4 proc.

I.Morawski (BIZ Bank): W III kwartale PKB Polski wzrósł o 2,6 proc. Pod koniec 2015 r. może zbliżyć się do 4 proc.

W tym roku polska gospodarka już nie przyspieszy. Od wiosny jednak PKB powinno zacząć rosnąć szybciej. Ignacy Morawski, główny ekonomista BIZ Banku, szacuje, że wzrost PKB w III kwartale wyniesie 2,6 proc.
więcej
2014-11-04 | 06:25
Handel
Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo zwiększa liczbę sklepów. Chce umocnić swoją pozycję w Europie Środkowo-Wschodniej

Coccodrillo planuje systematyczny rozwój sklepów stacjonarnych. Na koniec 2013 roku sieć miała w Polsce 187 sklepów, obecnie jest ich już ponad 200. Firma chce także umocnić swoją pozycję jednego z liderów branży odzieży dziecięcej w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. W osiągnięciu większych zysków ma pomóc utworzenie nowej wersji sklepu internetowego, dostępnej w kilku językach.
więcej