Motoryzacja
2016-04-12 | 06:00
Inwestycje
AAA Auto planuje otworzyć kolejne oddziały. Firma po roku działalności na polskim rynku sprzedała ponad 2,5 tys. aut
AAA Auto przymierza się do otwarcia kolejnych oddziałów. Wśród planowanych lokalizacji znajdują się Wrocław, Poznań oraz prawdopodobnie Bydgoszcz. Choć wybór padł na duże miasta, to jak podkreśla Przemysław Vonau, dyrektor generalny spółki, mogłaby ona z powodzeniem funkcjonować także w mniejszych miejscowościach. Powodem jest rosnący popyt na używane auta wśród Polaków. Po pierwszym roku działalności na polskim rynku spółka AAA Auto sprzedała ponad 2,5 tys. samochodów.
2016-04-08 | 06:35
Motoryzacja
W tym roku na polski rynek trafi 8 tys. hybrydowych toyot. Popularność tego napędu wśród kierowców dynamicznie rośnie
W 2015 roku sprzedaż samochodów z napędem hybrydowym w Polsce wzrosła o blisko 40 proc. Toyota, która jest liderem rynku, sprzedała blisko 4 tys. takich aut. Japoński producent w tym roku chce podwoić sprzedaż, również dzięki rozszerzeniu oferty hybryd. Mowa o modelu RAV4 oraz najnowszej generacji Priusa. Do końca roku w ofercie pojawi się również crossover C-HR z napędem hybrydowym.
2016-04-06 | 06:25
Motoryzacja
Volvo chce w tym roku sprzedać ponad 7 tys. samochodów. Tegoroczne premiery napędzą ruch w salonach
W połowie roku do salonów w Polsce trafią nowe modele Volvo – sedan S90 i kombi V90. Koncern liczy, że jeszcze w tym roku sprzedaż nowości osiągnie poziom co najmniej 800 sztuk, a w kolejnych latach będzie przekraczać 1 tys. Volvo chce wykorzystywać potencjał segmentu aut premium, który rośnie szybciej niż cały rynek motoryzacyjny. Jeszcze w tym roku zapowiada premierę modelu V40 i V90 Cross Country, a w kolejnym – odświeżenie całej gamy serii 60.
2016-04-05 | 06:40
Motoryzacja
Citroën zapowiada co najmniej jedną premierę rocznie do 2020 roku. Chce umacniać swoją pozycję w segmencie aut dostawczych
W 2016 roku sprzedaż nowych samochodów na polskim rynku może wzrosnąć do 440 tysięcy – wynika z prognoz Citroëna. Koncern chce wykorzystać rosnący popyt zarówno na samochody osobowe, szczególnie na crossovery, jak i na samochody dostawcze. Do salonów trafią w tym roku nowości z tych segmentów. Duże nadzieje koncern wiąże z modelem Spacetourer, który stanowi debiut francuskiej grupy w segmencie tzw. shuttle bus. Citroën zapowiada przynajmniej jedną premierę rocznie do 2020 roku.
2016-04-04 | 06:45
Transport
Toyota chce w tym roku podwoić sprzedaż hybryd i pracuje nad rozwojem napędu wodorowego. Stawia na segment aut flotowych
Blisko 8 tys. aut hybrydowych planuje sprzedać Toyota na polskim rynku w tym roku. Jednocześnie pracuje nad rozwojem napędu wodorowego. Napędzany w ten sposób model Mirai był atrakcją tegorocznych poznańskich targów Motor Show. Toyota zapowiada, że chce się skupić na samochodach flotowych, których sprzedaż stanowi ponad 60 proc. rynku. Pod koniec roku premierę będzie miał model C-HR, czyli crossover z najpopularniejszego segmentu aut kompaktowych.
2016-03-30 | 06:30
Motoryzacja
Krajowy rynek samochodów używanych rośnie w siłę. W 2015 r. ofert było więcej niż łącznie w Czechach, na Słowacji i Węgrzech
Konsumenci w Polsce najchętniej kupują samochody używane. Tego typu ofert sprzedaży w ubiegłym roku było o ok. 500 tys. więcej niż w Czechach, na Słowacji i Węgrzech łącznie. Co więcej, zanosi się na to, że trend ten będzie się nasilać. Choć w samym ożywieniu na rynku aut używanych nie ma nic złego, to problemem jest obrót pojazdami kilkunastoletnimi, o dużych pojemnościach silnika i mało ekologicznych.
2016-03-03 | 06:45
Infrastruktura
Statystyczny polski kierowca traci w korkach 3,3 tys. zł rocznie. Najbardziej poszkodowani są wrocławianie i krakowiacy
3,8 mld zł kosztowały w 2015 roku polskich pracujących kierowców korki w siedmiu największych polskich miastach. Oznacza to wzrost wobec poprzedniego roku, w którym udało się nieco zredukować te wartości. Na statystycznego kierowcę przypada więc 3 350 zł rocznie. Nominalnie najwięcej tracą właściciele aut w Warszawie, jednak ze względu na różnice w zarobkach procentowo bardziej poszkodowani są wrocławianie czy krakowiacy.
2016-02-22 | 06:50
Motoryzacja
Volvo w ciągu czterech lat chce całkowicie zmienić swoją flotę. Pracuje też nad funkcją autonomicznej jazdy
W czwartek Volvo pokazał najnowszy model z serii 90 – kombi V90. To dopiero początek premier. W ciągu najbliższych czterech lat koncern chce odświeżyć wszystkie modele. Średnio co sześć miesięcy będzie miała miejsce kolejna premiera – zapowiada Anders Gustafsson, szef Volvo Car Group na Europę, i podkreśla, że koncern wiąże duże nadzieje ze sprzedażą w Polsce.
2016-01-27 | 06:45
Motoryzacja
Sprzedaż aut premium rośnie szybciej niż cały rynek. Rekordowe wyniki notuje Volvo
Marki z czołówki segmentu aut premium notowały w 2015 roku dynamiczne wzrosty sprzedaży – sięgające nawet 20 proc. Volvo, czwarty gracz na tym rynku, sprzedał ponad 6,8 tys. nowych samochodów – o tysiąc więcej niż w 2014 roku. To rekordowy wynik dla koncernu. W dalszym zwiększaniu sprzedaży pomóc mają kolejne premiery planowane na 2016 rok.
2016-01-22 | 06:35
Motoryzacja
Niezależne firmy motoryzacyjne liczą na dynamiczny rozwój w 2016 roku. Rynek części i napraw jest wart 30 mld zł
Branża niezależnych usług motoryzacyjnych dynamicznie się rozwija. Co czwarta firma z tego segmentu oczekuje w tym roku wzrostu na poziomie 10-20 proc. W Europie tempo rozwoju firmy już na poziomie 1-2 proc. jest sukcesem. Polski rynek będzie dalej rósł wraz z powiększającym się parkiem samochodowym.
2016-01-18 | 07:45
Motoryzacja
LeasePlan rośnie w siłę. Lider rynku flotowego w Polsce powiększa swoją ofertę o 2 tys. aut i otwiera się na klienta indywidualnego
Lider rynku długoterminowego wynajmu aut LeasePlan Polska planuje powiększyć swoją flotę o kolejne 2 tys. samochodów. Firma zarządzająca flotą ponad 25 tys. pojazdów właśnie otworzyła swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. Ponadto LeasePlan świadczący do tej pory głównie usługi dla biznesu teraz wychodzi z ofertą do klienta indywidualnego, wprowadzając tym samym nowe standardy i nową jakość na polskim rynku używanych aut.
2016-01-18 | 06:45
Motoryzacja
Toyota chce w tym roku podwoić sprzedaż aut hybrydowych. 2015 rok był rekordowy dla koncernu w Polsce
Toyota sprzedała w ubiegłym roku 36,5 tys. samochodów, w tym ponad 3,8 tys. aut hybrydowych. To rekordowa sprzedaż hybryd – o 50 proc. wyższa niż w roku poprzednim. Tegoroczny wynik ma być jeszcze lepszy. Koncern liczy na sprzedaż 8 tys. aut z tym napędem. W grudniu co drugi sprzedawany auris był hybrydą.
2016-01-11 | 06:55
Motoryzacja
Świat stawia na samochody napędzane wodorem. W Polsce nadal brakuje stacji, gdzie można by je tankować
Samochody zasilane wodorem to przyszłość światowej motoryzacji. Są ekologiczne, mają dobre parametry techniczne i używają paliwa, które nie uzależnia gospodarki od eksporterów ropy. Przybywa krajów, w których są już dostępne, jednak w Polsce brakuje zachęt dla ich posiadaczy, a przede wszystkim stacji, na których można takie pojazdy tankować.
2015-12-18 | 06:35
Motoryzacja
Rośnie udział samochodów sprzedawanych w internecie. Rozwój handlu w sieci wymusza zmiany na branży motoryzacyjnej
Wykorzystanie potencjału, jaki daje internet, to jedno z największych wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Chodzi przede wszystkim o odpowiednią komunikację z klientem, także poprzez urządzenia mobilne, oraz tworzenie zindywidualizowanej oferty produktowej. Eksperci wskazują, że motoryzacja będzie jedną z branż, które mają szansę najbardziej rozwijać się w e-commerce.
2015-11-17 | 08:05
Przemysł
Alumetal: Afera wokół Volkswagena nie spowodowała spadku produkcji tej marki w październiku. Odnotowaliśmy nawet wzrost zapotrzebowania na stopy
Skandal związany z manipulowaniem wynikami pomiarów emisji spalin przez Volkswagena nie powinien mieć większego wpływu na kondycję finansową grupy Alumetal. Producent stopów odlewniczych nie obawia się ewentualnej redukcji zamówień ze strony niemieckiego koncernu. Powodem jest duża baza klientów, do której w razie negatywnego scenariusza może zostać skierowana większa część produkcji. Tymczasem w październiku po ujawnieniu sprawy wielkość zamówień dla Volkswagena zamiast spaść, wzrosła.