Newsy

LeasePlan rośnie w siłę. Lider rynku flotowego w Polsce powiększa swoją ofertę o 2 tys. aut i otwiera się na klienta indywidualnego

2016-01-18  |  07:45

Lider rynku długoterminowego wynajmu aut LeasePlan Polska planuje powiększyć swoją flotę o kolejne 2 tys. samochodów. Firma zarządzająca flotą ponad 25 tys. pojazdów właśnie otworzyła swój pierwszy Salon Aut Poleasingowych. Ponadto LeasePlan świadczący do tej pory głównie usługi dla biznesu teraz wychodzi z ofertą do klienta indywidualnego, wprowadzając tym samym nowe standardy i nową jakość na polskim rynku używanych aut. 

Firmy leasingowe, podobnie jak cała branża motoryzacyjna, muszą się przygotować na rewolucyjne zmiany na rynku. Jak zauważa prezes zarządu LeasePlan Sławomir Wontrucki, tradycyjny model, w którym klienci indywidualni i firmy kupowali pojazdy na własność, przestaje być atrakcyjny. Wkrótce dominujący może się stać wynajem samochodów. Firmy, które zaproponują najlepsze rozwiązania, mogą na długo umocnić swą pozycję na rynku.

– Wchodzą na rynek nowe pokolenia. Mówimy o millenialsach, o generacji Y, która zdecydowanie jest bardziej zainteresowana użytkowaniem i mobilnością niż posiadaniem. Z jednej strony to rodzi dla nas olbrzymie możliwości, ale z drugiej strony jest to wchodzenie na rynki, które do tej pory zdominowane były przez koncepcje typu Uber, GoMore, BlaBlaCar – ocenia w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Sławomir Wontrucki, prezes zarządu LeasePlan Polska.

Rozmówca podkreślił, że tradycyjne firmy muszą się nauczyć tworzyć nowe formuły współpracy z klientami i oferować takie produkty, które będą odpowiadały dominującej generacji ludzi na rynku. Zaznaczył, że dotyczy to nie tylko konsumentów indywidualnych, lecz także biznesowych. Zmienia się bowiem rynek pracy, który jest coraz bardziej dynamiczny. Wontrucki tłumaczy, że dla branży motoryzacyjnej oznacza to, że koncepcja samochodu służbowego, która funkcjonowała dziesięć lat temu, dziś jest zupełnie inna.

 To, co będzie w przyszłości, to ciągłe uczenie się rynku i nadążanie z jednej strony za potencjalnymi wyzwaniami, a z drugiej strony ich wyprzedzanie –mówi Sławomir Wontrucki. – Trzeba brać pod uwagę to, co się dzieje dzisiaj z koncepcjami auta autonomicznego, koncepcjami samochodów firmy Apple czy firmy Google i koncepcjami wszystkich rozwiązań telematycznych, czy informatycznych, które w przyszłości mogą zrobić z auta kolejny smartfony.

Jak podał Polski Związek Wynajmu i Leasingu Pojazdów, w zeszłym roku flota samochodowa, którą zarządza LeasePlan Polska, przekroczyła 25 tys. pojazdów, co daje firmie pierwszą pozycję na polskim rynku leasingowym. Prezes firmy ocenia, że rynek zarówno po stronie klienta, jak i dostawców usług leasingowych z jednej strony się powiększa, a z drugiej strony nabiera dojrzałości. Klienci dokonują bardziej świadomych wyborów, którym trzeba sprostać.

– Nasze działania ukierunkowane są na optymalizację kosztów oraz procesów. Stąd wprowadzamy coraz więcej rozwiązań mobilnych, które ułatwiają funkcjonowanie w obszarze świadczonych usług. Jest to czas pewnego przełomu związanego z organizacją i wprowadzeniem kolejnych produktów.

W tym roku firma LeasePlan Polska liczy, że dołączy do niej kolejne dwa tysiące samochodów. Nadal zamierza się koncentrować na segmencie klientów korporacyjnych, planuje również wejść w segment małych i średnich przedsiębiorstw.

Dziesięć lat temu, kiedy obejmowałem tę funkcję, byliśmy zaliczani do pierwszej piątki – podkreśla Prezes Zarządu LeasePlan Polska. – Po dziesięciu latach jesteśmy numerem jeden. Utrzymanie tej pozycji stwarza wiele wyzwań, na których się koncentrujemy. Stąd nowe pomysły i otwieranie się na klienta indywidualnego.

Czytaj także