Handel
2015-04-20 | 08:00
Handel
Lewiatan Holding : Deflacja obniżyła obroty w handlu o 2-4 proc. Spadek cen skończy się w III kwartale
Lewiatan Holding prognozuje, że w najbliższych miesiącach deflacja nie będzie już dla niego szczególnie dotkliwa i skończy się w trzecim kwartale br. Wcześniej z tego powodu przychody zarządzanych przez holding placówek były niższe o 2 do 4 proc. Grupa zamierza zwiększać powierzchnię handlową i wymieniać mniejsze sklepy w portfolio na większe. Zapowiada także szerszą kampanię informacyjną kierowaną do franczyzobiorców, kontrahentów oraz klientów.
2015-04-17 | 08:00
Handel
Selgros Cash & Carry rozbudowuje swoją sieć sprzedaży i rozwija sklep internetowy. Spółka stawia na dostawy do hoteli, restauracji i kawiarni
Selgros, jedna z trzech działających w Polsce sieci hurtowni spożywczych typu cash & carry, rozwija swój sklep internetowy. Firma stawia na dostawy z dowozem do lokali gastronomicznych, oczekując, że będzie ją to wyróżniało na rynku.
2015-04-17 | 06:35
Handel
Polacy nie oszczędzają na produktach dla dzieci. Sieć sklepów Coccodrillo chce wykorzystać dobrą koniunkturę
Sklepy z produktami dla dzieci notują coraz lepsze wyniki. W ubiegłym roku Coccodrillo miało 11,4 mln zł zysku. To wynik lepszy niemal o 275 proc. od osiągniętego w 2013 roku. Firma planuje utrzymać wynik finansowy na zbliżonym poziomie i zwiększyć obroty o ok. 7-10 proc. Wyniki mogą być jeszcze lepsze, bo rynek produktów dla dzieci systematycznie rośnie. W ubiegłym roku jego wartość przekroczyła 9 mld zł.
2015-04-16 | 10:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): Spółki produkujące żywność mają nieograniczone perspektywy eksportu. Gorzej radzą sobie dystrybutorzy
Polscy producenci żywności mają dziś w ręku same atuty. Sprzyjają im niskie ceny surowców, dobra opinia, jaką polskie jedzenie cieszy się na świecie, oraz relatywnie niskie notowania własnych akcji na giełdzie. Marek Czachor z Erste Securities Polska prognozuje, że producenci będą w tym roku osiągać coraz lepsze wyniki, a wartość spółek żywnościowych będzie rosła. Natomiast dystrybutorów żywności dławi wzajemna konkurencja i deflacja.
2015-04-16 | 09:00
Handel
Należąca do Rewe Group austriacka sieć Billa zamierza otwierać na Słowacji 10 supermarketów rocznie. To szansa na systematyczny wzrost sprzedaży polskiej żywności
Billa na Słowacji systematycznie się rozwija i planuje otwierać do 10 nowych supermarketów rocznie. Szuka też obiektów do przejęcia. Dla polskich producentów żywności współpraca z tą siecią jest szansą na zwiększanie sprzedaży. U naszych południowych sąsiadów rośnie m.in. zapotrzebowanie na świeże produkty.
2015-04-15 | 07:00
Handel
W marcu deflacja prawdopodobnie była nieco słabsza niż w lutym. Ceny będą jednak spadały co najmniej do końca III kwartału
Ceny w Polsce mogą spadać do końca września, a nawet dłużej. Wszystko zależy od sytuacji politycznej na świecie. Na razie wiadomo, że marzec był kolejnym miesiącem deflacji. Jak podał Główny Urząd Statystyczny, spadek cen w marcu był nieco wolniejszy niż w lutym, gdy deflacja sięgnęła w ujęciu rocznym 1,6 proc. i wyniósł 1,5 proc.
2015-04-15 | 06:50
Firma
Niskie ceny produktów nie wystarczą do udanej ekspansji zagranicznej. Polskie firmy muszą stawiać na wiedzę i nowe rynki
Niskie ceny nie są już wyznacznikiem sukcesu na rynkach globalnych. Istotną rolę pełni konkurencja technologiczna oraz znajomość danych rynków. Szansę na sukces zwiększa także wyszukiwanie nowych obszarów ekspansji, np. w Afryce. Szczególnie dobrze przygotowane są do takich działań firmy rodzinne, które planują swoje inwestycje długoterminowo.
2015-04-15 | 06:30
Handel
Piotr i Paweł zapowiada otwarcie w tym roku ok. 20 sklepów i kilkunastoprocentowy wzrost obrotów
Po ubiegłym roku, w którym udało się uruchomić 17 nowych supermarketów, sieć Piotr i Paweł planuje dalszy rozwój. Spółka chce zwiększyć obecność przede wszystkim w Warszawie, a także w Trójmieście, Krakowie i we Wrocławiu. Nowe sklepy Piotr i Paweł pojawią się również w miejscu istniejących supermarketów, bo spółka rozwija model franczyzowy.
2015-04-10 | 06:15
Handel
Benedyktyńskie nalewki trafią na europejskie rynki. Rośnie zainteresowanie produktami z segmentu premium
Benedictus Memes, właściciel marki Produkty Benedyktyńskie, chce sprzedawać tradycyjne nalewki za granicą. Trwają rozmowy z partnerami z Europy Zachodniej i krajów bałtyckich. Produkowane z naturalnych składników i świeżych owoców trunki od kilku miesięcy zdobywają popularność na krajowym rynku. Przedstawiciele spółki podkreślają, że cały segment premium w branży spożywczej rośnie, dając producentom możliwość osiągnięcia wyższych marż.
2015-04-09 | 07:00
Handel
Franczyzobiorcy Chaty Polskiej mogą liczyć na tańsze towary dzięki centralnym zakupom Grupy Mar-Ol
Nawet połowa towarów na półkach sklepów Chaty Polskiej będzie pochodziła ze scentralizowanych zakupów właściciela sieci ‒ Grupy Kapitałowej Mar-Ol. Obecnie w ten sposób zapewniane jest ok. 30 proc. towarów w sklepach tej marki. Dzięki tej zmianie asortyment we wszystkich sklepach będzie zbliżony. Nowości pojawią się w kategorii słodyczy oraz alkoholi.
2015-04-08 | 08:00
Handel
Dekada Realty: Najpierw inwestycje, potem giełda. Spółka za trzy lata chce mieć w Polsce 20 małych centrów handlowych
Dekada Realty, właściciel sieci dziesięciu małych centrów handlowych, chce w ciągu najbliższych trzech lat podwoić swój stan posiadania. Zamierza rozwijać format małych centrów handlowo-komunikacyjnych przy dworcach autobusowych i kolejowych. Dopiero gdy do spółki będzie należało co najmniej 20 obiektów, weźmie ona pod uwagę debiut na warszawskiej giełdzie.
2015-04-08 | 06:20
Handel
Coccodrillo jedzie po nowych klientów do Azji. W 2015 roku chce otworzyć ponad 90 placówek i e-sklep
Jeszcze w pierwszej połowie roku ruszyć ma sklep internetowy sieci Coccodrillo. Spółka handlująca w Polsce i kilku innych krajach odzieżą dziecięcą zapowiada inwestycje w nowy magazyn i otwarcie ponad 90 nowych sklepów. Pod koniec tygodnia spółka będzie się starała nawiązać nowe kontakty handlowe podczas targów w Singapurze.
2015-04-07 | 06:35
Handel
Intermarché pracuje nad nowym konceptem sklepu. Sieć nie chce wchodzić w segment delikatesowy
Handlowcy przyznają, że trwająca już od dziewięciu miesięcy deflacja coraz bardziej wpływa na osiągane przez nich wyniki. Sieć Intermarché wybiera strategię ucieczki do przodu i testuje nowy format sklepów, które zmierza wprowadzić na krajowy rynek. Liczy na wzrost zarówno wolumenu sprzedaży, jak i liczby konsumentów odwiedzających jej placówki. Nie zamierza jednak pozycjonować swoich obiektów w segmencie delikatesów.
2015-04-03 | 09:00
Handel
Coca-Cola: w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów „za rogiem” i związanych z nimi systemów franczyzowych
Coca-Cola chce dostosować swój system dystrybucji do zmieniających się wyborów konsumentów dotyczących kanałów sprzedaży. Po erze dominacji hipermarketów i triumfu dyskontów w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów osiedlowych typu convenience oraz związanych z nimi systemów franczyzowych. Ale w tym roku producent napojów nie planuje zwiększenia produkcji ani nowych inwestycji.
2015-04-03 | 06:35
Handel
Lewiatan Holding: skończyła się era hipermarketów, rynek przesycił się też dyskontami
W ubiegłym roku udział sieci hipermarketów w handlu detalicznym artykułami spożywczym zmniejszył się o 2 pkt proc., a rynek dyskontów się nasyca. Do 2020 roku liczba sklepów dyskontowych osiągnąć ma pułap, który bardzo trudno będzie przekroczyć. Według Lewiatan Holding mogą na tym skorzystać producenci, którzy chętniej będą rozwijać współpracę z mniejszymi sieciami handlowymi, pozwalającymi osiągnąć wyższe marże.