Handel
2015-05-14 | 08:00
Handel
P.A. NOVA otworzy w tym roku trzy nowe centra handlowe. Większość ma już komplet najemców
Deweloperska spółka P.A. NOVA skończy w tym roku budowę trzech nowych centrów handlowych. Mimo że otwarcie każdego z nich planowane jest na jesień, dwa mają już komplet najemców, a trzecie wynajęte jest w 70 proc.
2015-05-14 | 06:25
Transport
Linie Emirates wspierają polskie firmy w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Wymiana handlowa z tym krajem dynamicznie rośnie
Blisko 1,3 mld dolarów wyniosła w ubiegłym roku wymiana handlowa między Polską a Zjednoczonymi Emiratami Arabskimi. To wzrost o blisko 50 proc. względem 2013 roku. Coraz więcej polskich firm odkrywa eksportowy potencjał ZEA i jest zainteresowanych sprzedażą na tym rynku. Inicjatywy takich przedsiębiorców wspierają linie lotnicze Emirates, promując Dubaj jako centrum biznesowe.
2015-05-12 | 09:00
Handel
Marketplanet prognozuje szybki wzrost internetowych transakcji B2B. W ciągu pięciu lat ich wartość ma się zwiększyć o połowę
Rośnie liczba transakcji, jakie polskie firmy przeprowadzają między sobą w internecie. Marketplanet, który oferuje przedsiębiorstwom platformę do przeprowadzania transakcji B2B, ocenia, że w ciągu 4-5 lat wart obecnie 215 mld złotych rynek wzrośnie o 40-60 proc.
2015-05-08 | 09:00
Handel
Kazar po uruchomieniu w styczniu salonu w Abu Zabi zamierza otworzyć jeszcze w tym roku kolejne dwa salony w ZEA
Kazar, producent i sprzedawca obuwia, właściciel sieci niemal 60 salonów, chce promować swoją markę za granicą, uruchamiając sklepy w miejscach tłumnie odwiedzanych przez turystów i ludzi biznesu. Po inauguracji placówek w Bukareszcie i Budapeszcie firma ruszyła na podbój Zjednoczonych Emiratów Arabskich. W styczniu uruchomiła sklep w Abu Zabi, teraz przeprowadza inaugurację w Dubaju, a jeszcze na ten rok zapowiada trzecie otwarcie w tym rejonie.
2015-05-07 | 08:00
Handel
Pomagająca optymalizować procesy w firmach spółka OptiBuy wzrosła w ostatnich latach o 400 proc. Wszystko dzięki kryzysowi
Polskie przedsiębiorstwa nauczyły się doceniać korzyści związane z optymalizacją zakupów. Szczególnie czasy kryzysowe sprzyjały myśleniu o systemowym obniżaniu wydatków i w ciągu ostatnich trzech lat oferująca takie rozwiązania firma OptiBuy zanotowała pięciokrotny wzrost obrotów i zatrudnienia. Cały czas szuka też nowych osób do pracy.
2015-05-07 | 06:35
Handel
Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe
Rosnąca konsumpcja bakalii, niekorzystne warunki pogodowe w Kalifornii i Turcji oraz silny dolar spowodowały, że znacznie podrożały migdały, orzechy włoskie i laskowe – mówi prezes Bakallandu. To może oznaczać dla konsumentów podwyżki cen, które i tak nie zrekompensują spadającej marży i większych kosztów pozyskiwania surowców. Polski producent bakalii ma jednak ambitne plany związane z eksportem, m.in. do Afryki.
2015-05-06 | 06:55
Handel
Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku
Eksport polskiej żywności do Chin systematycznie rośnie. W ubiegłym roku wyniósł ok. 165 mln euro, w 2007 roku było to zaledwie 20 mln. Szybko rozwija się przede wszystkim eksport produktów mlecznych i drobiu. Wciąż jednak potencjał nie jest w pełni wykorzystywany – polskie firmy działają w zbyt dużym rozproszeniu, a to uniemożliwia skuteczne wejście na chiński rynek.
2015-05-04 | 06:25
Motoryzacja
Rynek luksusowych samochodów się rozpędza. W ubiegłym roku na rynku zarejestrowano rekordową liczbę takich aut
Sytuacja na rynku samochodów z górnej półki w Polsce jeszcze nigdy nie była tak dobra. W ubiegłym roku zarejestrowano o 28 proc. więcej samochodów premium i aż o 52 proc. luksusowych. O zainteresowanie najbogatszych chce walczyć także polski producent. Arrinera jeszcze w tym roku wprowadzi na rynek pierwszy polski supersamochód w wersji wyścigowej, w przyszłym ma pojawić się wersja drogowa modelu Hussarya. Firma stawia na małe serie.
2015-05-04 | 06:20
Handel
Polskie e-sklepy szukają klientów za granicą. Answear.com w tym roku planuje wejść na rynek ukraiński i rumuński
Mimo dynamicznego wzrostu e-commerce liczba e-sklepów w Polsce wciąż nie jest imponująca. Działa ich obecnie ok. 20 tys., jednak w kolejnych latach ta liczba może się podwoić. Szansą na pokonanie coraz większej konkurencji i zwiększenie rentowności są rynki zagraniczne. Answear.com, multibrandowy sklep internetowy, na razie poza Polską walczy o klientów w Czechach i na Słowacji, ale w planach jest również rynek ukraiński i rumuński.
2015-04-29 | 06:40
Handel
Sieć odzieżowa Diverse chce zwiększyć swoją powierzchnię handlową 2,5 razy do końca 2019 roku. Spółka ETOS, jej właściciel, idzie właśnie na giełdę
Spółka ETOS, właściciel sieci salonów odzieżowych Diverse, planuje dalszy wzrost, pomóc ma w tym rozwój sieci sprzedaży w Polsce i za granicą. W ciągu niespełna 6 lat powierzchnia sprzedaży ma wzrosnąć o 150 proc. Rozpoczęła się właśnie oferta publiczna akcji spółki. Jej debiut na warszawskiej giełdzie planowany jest na maj.
2015-04-28 | 06:35
IT i technologie
Wprowadzenie przez hipermarkety sprzedaży przez internet podnosi sprzedaż w ich tradycyjnych sklepach
Rynek handlowy wszedł w fazę konsolidacji. Sieci starają się zwiększyć efektywność już wybudowanych obiektów zamiast otwierać nowe. Jedną z szans rozwoju jest gwałtownie rosnący sektor e-commerce. Jak wynika z badań Tesco, uruchomienie sprzedaży w internecie zwiększa lojalność klienta i jego wydatki w tradycyjnych sklepach.
2015-04-22 | 06:25
Handel
Rynek franczyzy rośnie. Działa na nim już ponad tysiąc marek
Oferta systemów franczyzowych szybko się rozwija, a rynek wszedł w fazę dojrzałości. Istnieje na nim już ponad tysiąc marek i konceptów. W ramach różnych systemów działa przeszło 63,5 tys. placówek – punktów handlowych i usługowych. Chociaż franczyza to inaczej biznes z instrukcją, nie oznacza to, że jest ona pozbawiona ryzyka.
2015-04-21 | 10:00
Handel
Link4 chce podwoić swoją wartość i osiągnąć 1 mld zł składek do 2020 r. Będzie rozwijać m.in. sprzedaż bezpośrednią ubezpieczeń i przez pośredników
Towarzystwo ubezpieczeniowe Link4 w ciągu najbliższych pięciu lat chce podwoić swoją wartość i dostarczyć nowemu właścicielowi około miliarda złotych w formie składek. Mają w tym pomóc systemy telematyczne oraz rozwój sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej.
2015-04-21 | 06:50
Handel
Wyższy eksport żywności do UE zmniejszył skutki rosyjskiego embarga. Polska stawia na Chiny, Algierię, Turcję, Indie i Iran
Dzięki dywersyfikacji kierunków eksportu embargo nałożone przez Rosję na polską żywność jest coraz mniej odczuwalne. Polska na rynki UE i krajów rozwijających wysyła odpowiednio o 9 i 20 proc. więcej towarów niż w roku ubiegłym. W szukaniu nowych odbiorców przedsiębiorcom pomaga resort rolnictwa. W tym tygodniu Marek Sawicki promuje polską żywność w Algierii. Inne perspektywiczne rynki to Chiny, Turcja, Indie i Iran.
2015-04-20 | 09:00
Handel
Erste: Na działalność LPP negatywnie wpływa recesja w Rosji. CCC kontynuuje ekspansję zagraniczną i ma szansę na dalszą poprawę wyników
Niższy popyt w branży odzieżowo-obuwniczej przekłada się na niższe marże osiągane przez dystrybutorów – LPP i CCC. Spółka z Gdańska miała w ubiegłym roku gorsze od prognozowanych wyniki i niższe marże z powodu kryzysu na rynkach wschodnich. Z kolei dystrybutor obuwia spółka CCC ma szansę na poprawę dobrych rezultatów z 2014 roku dzięki ekspansji na rynki zagraniczne. Problemem jest jednak niska rozpoznawalność brandu za granicą, co wymaga nakładów i wieloletniej pracy.