Newsy

Selgros Cash & Carry rozbudowuje swoją sieć sprzedaży i rozwija sklep internetowy. Spółka stawia na dostawy do hoteli, restauracji i kawiarni

2015-04-17  |  08:00
Mówi:Piotr Wardęcki
Funkcja:kierownik działu obsługi klienta
Firma:Selgros Cash & Carry
  • MP4
  • Selgros, jedna z trzech działających w Polsce sieci hurtowni spożywczych typu cash & carry, rozwija swój sklep internetowy. Firma stawia na dostawy z dowozem do lokali gastronomicznych, oczekując, że będzie ją to wyróżniało na rynku.

    Otwierając pierwszą hurtownie w latach 90., Selgros Cash & Carry zakładał, że stworzy ich docelowo pięć. Obecnie otworzył ich już 16, a w planach ma kolejne cztery. Dwie z nich mają powstać w tym roku, z czego jedna w Warszawie. Pięć kolejnych przejdzie modernizację. Jak deklaruje operator hurtowni, dobre wyniki, jakie sieć osiągnęła na polskim rynku, sprawiły, że jej rozwój był znacznie bardziej ambitny niż pierwotnie zakładano. Potwierdził to 2014 rok.

    – Wydaje mi się, że rok był dobry mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Wardęcki, kierownik działu obsługi klienta Selgros Cash & Carry. – Otworzyliśmy kolejną halę w Lublinie, rozwijamy nową działkę naszej działalności w postaci e-sklepu. Staramy się też pozyskiwać klientów gastronomicznych, oferując im dowóz. Następny rok będzie czasem ugruntowywania tych działań i zdobywania coraz mocniejszej pozycji u dostawców.

    Selgros Cash & Carry oferuje w swych hurtowniach zaopatrzenie dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Obecnie zatrudnia przeszło 4000 pracowników, a każda kolejna hala to ok. 300 nowych miejsc pracy. Wyróżnikiem sieci Selgros jest stworzenie systemu dostaw dla segmentu HoReCa, czyli firm prowadzących działalność hotelarsko-restauracyjną. Wymaga to systematycznego dostarczania do klienta szerokiego asortymentu towarów spożywczych. Zapewnienia im odpowiedniego przechowywania i transportu oraz czasu dostawy. Za tę działalność Selgros został uhonorowany podczas marcowych targów Poland & CEE Retail Summit. Potwierdza to, że współpraca sieci z klientami układa się dobrze podkreśla Piotr Wardęcki z Selgros Cash & Carry.

    – Kolejny rok jesteśmy przez nich doceniani, wygrywamy z innymi firmami z branży. Sądzę jednak, że trudne zadanie dopiero przed nami: musimy działać na takim poziomie jak dotychczas, ewentualnie osiągać jeszcze lepsze wyniki, żeby w kolejnych edycjach konkursu zdobywać podobne nagrody. Mocno podniosło nam to poprzeczkę – mówi kierownik działu obsługi klienta Selgros Cash & Carry.

    Selgros Cash&Carry to sieć wielkopowierzchniowych hurtowni, do których klient przyjeżdża własnym transportem i płaci gotówką, w odróżnieniu od hurtowni tradycyjnych, które same dowożą zamówiony towar do klienta i wystawiają fakturę z odroczonym terminem płatności. W Polsce Selgros ma trzecią pozycję na rynku, po sieciach Makro oraz Eurocash.

    Czytaj także