Handel

2015-03-25 | 06:35
Handel
Sieci handlowe mają coraz większy wpływ na kształt i funkcjonalność opakowań żywności Handel

Sieci handlowe mają coraz większy wpływ na kształt i funkcjonalność opakowań żywności

Sieci handlowe przejmują kompetencje dotychczas zarezerwowane dla wytwórców produktów w handlu detalicznym – uczestniczą w tworzeniu standardów i projektowaniu opakowań dla marek i poszczególnych artykułów. Muszą się one zmieniać, bo zmieniają się oczekiwania konsumentów. Producenci opakowań inwestują w rozwiązania zaawansowane technologicznie.
więcej
2015-03-24 | 08:00
Handel
Największy polski sprzedawca telefonów komórkowych uruchomi nowy kanał sprzedaży

Największy polski sprzedawca telefonów komórkowych uruchomi nowy kanał sprzedaży

Tell, spółka do której należy największa w Polsce sieć salonów sprzedaży telefonów komórkowych, po przejęciu dwóch spółek zamierza rozwijać działalność także w sektorze e-commerce i rozważa akwizycje kolejnych firm z branży. Na ten rok nie planuje jednak nowych emisji.
więcej
2015-03-24 | 06:35
Handel
Sytuacja na Wschodzie w źle wpływa na sektor duty free. Przez Ukrainę traci Baltona

Sytuacja na Wschodzie w źle wpływa na sektor duty free. Przez Ukrainę traci Baltona

Sytuacja geopolityczna negatywnie wpływa na sektor duty free i firmy dostarczające produkty dyplomatom i do ambasad. Drastyczny spadek wartości hrywny na Ukrainie i perturbacje firm transportowych przyczyniły się do znaczącego wzrostu kosztów finansowych Grupy Baltona. W przyszłym roku – wraz z poprawą wyników branży lotniczej, zwiększeniem ruchu lotniczego i rosnącymi zakupami klientów – spółka oczekuje poprawy wyników finansowych.
więcej
2015-03-23 | 09:00
Handel
ITP SA rejestruje nowe urządzenia medyczne i rozszerza ofertę

ITP SA rejestruje nowe urządzenia medyczne i rozszerza ofertę

Lider rynku technologii medycznych i kosmetycznych – ITP SA na fali rosnącego popytu na usługi poprawiające urodę wprowadza na polski rynek kolejne produkty marki Neauvia Organic i rejestruje dwa innowacyjne urządzenia. To efekt rosnących nakładów spółki na badania i rozwój, które dzisiaj przekraczają już 1 mln zł.
więcej
2015-03-20 | 06:35
Handel
Producenci mięsa drobiowego chcą sprzedawać produkty głównie pod swoimi markami

Producenci mięsa drobiowego chcą sprzedawać produkty głównie pod swoimi markami

Sieci super- i hipermarketów oraz dyskonty zwiększają udziały marek własnych w sprzedaży. Wytwarzaniem tego rodzaju produktów na ich zlecenie zajmują się najczęściej producenci mający w ofercie również swoje, markowe wyroby. Część wytwórców świadomie ogranicza jednak przyjmowanie zamówień w segmencie marek własnych. Uzasadniają to możliwością pełnej identyfikacji produktu, aż do momentu sprzedaży konsumentowi.
więcej
2015-03-19 | 06:40
Handel
Grupa Muszkieterów zwiększy liczbę sklepów w Polsce. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa

Grupa Muszkieterów zwiększy liczbę sklepów w Polsce. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa

Ponad 50 nowych sklepów Intermarché i Bricomarché ma zostać otwartych w tym roku. Obydwie sieci oparte o model franczyzowy zwiększają przychody znacznie szybciej niż średnia rynkowa. Wśród nowych sklepów będzie 7 obiektów Bricomarché przejętych od sieci Nomi. Spółka planuje też budowę fabryki mięsa.
więcej
2015-03-18 | 10:00
Handel
Grodno stawia na odnawialne źródła energii i liczy na hossę w budownictwie. Spółka ma nadzieję na poprawę dobrych wyników z zeszłego roku

Grodno stawia na odnawialne źródła energii i liczy na hossę w budownictwie. Spółka ma nadzieję na poprawę dobrych wyników z zeszłego roku

Sieć hurtowni elektrotechnicznych Grodno prognozuje osiągnięcie lepszych wyników w tym roku niż w bardzo udanym 2014 r. Spółce sprzyjać mają rozwój fotowoltaiki, ciepła zima oraz ożywienie na polskim rynku budowlanym.
więcej
2015-03-18 | 09:00
Handel
Sieć sprzedaży Herbalife ma już 6 tys. partnerów. Firma chce zainwestować w nowe kanały dystrybucji produktów

Sieć sprzedaży Herbalife ma już 6 tys. partnerów. Firma chce zainwestować w nowe kanały dystrybucji produktów

Globalna firma odżywcza Herbalife, działająca w branży sprzedaży bezpośredniej, ma już w Polsce sześć tysięcy niezależnych partnerów, działających m.in. w klubach zdrowego stylu życia. W ciągu najbliższych 2-3 latach Herbalife Polska zamierza dostosować swój system dystrybucji produktów do przewidywanego dynamicznego rozwoju, rozważając otwarcie w największych miastach tzw. Experience Centers m.in. ze specjalnymi maszynami vendingowymi, które pozwolą partnerom Herbalife zaopatrzyć się w niezbędne produkty przez całą dobę. Sieć rozważa także wprowadzenie alternatywnych kanałów dystrybucji.
więcej
2015-03-16 | 06:20
Handel
Motorem wzrostu chińskiej gospodarki ma być popyt wewnętrzny. To szansa dla firm oferujących dobra konsumpcyjne i farmaceutyki

Motorem wzrostu chińskiej gospodarki ma być popyt wewnętrzny. To szansa dla firm oferujących dobra konsumpcyjne i farmaceutyki

Rosną szanse polskich przedsiębiorców na eksport towarów do Chin. Motorem wzrostu tego kraju w większym niż dotychczas stopniu ma być popyt wewnętrzny. Mogą na tym zarobić firmy produkujące dobra konsumpcyjne i farmaceutyki oraz te, które nimi handlują.
więcej
2015-03-13 | 10:00
Handel
Benedyktyni z Tyńca wchodzą do centrów handlowych. Ekspansję sfinansują ze sprzedaży obligacji

Benedyktyni z Tyńca wchodzą do centrów handlowych. Ekspansję sfinansują ze sprzedaży obligacji

Produkty Benedyktyńskie mają trafić do centrów i galerii handlowych. Spółka zajmująca się ich dystrybucją rozpoczęła sprzedaż obligacji, by sfinansować tę ekspansję. Rozważa też kolejne emisje, z których opłaci dalsze inwestycje w produkcję wysokiej klasy żywności.
więcej
2015-03-13 | 06:30
Handel
DHL Parcel wesprze rynek e-commerce. Firma stworzyła platformę do handlu w sieci

DHL Parcel wesprze rynek e-commerce. Firma stworzyła platformę do handlu w sieci

Rozwój e-commerce przyniósł hossę w branży usług kurierskich. DHL Parcel, jeden z potentatów na polskim rynku, chce zwiększyć swój udział w rynku, tworząc platformę handlową, która ma ułatwić internetowym sprzedawcom znalezienie nabywców na ich towary i usprawnić cały proces transakcji.
więcej
2015-03-12 | 09:00
Handel
ITP chce w tym roku podwoić przychody z eksportu. Spółka szuka partnera i planuje wejście na rynki obu Ameryk

ITP chce w tym roku podwoić przychody z eksportu. Spółka szuka partnera i planuje wejście na rynki obu Ameryk

Spółka ITP, lider w dostarczaniu na polski rynek technologii dla medycyny kosmetycznej, zamierza w tym roku podwoić przychody z eksportu. Firma chce m.in. wejść na rynki obu Ameryk i szuka partnera, który wsparłby ją w ekspansji na światowych rynkach.
więcej
2015-03-12 | 06:10
Handel
Polski rynek transakcji internetowych rośnie w dwucyfrowym tempie. W 2015 roku wartość transakcji sięgnie 25 mld zł

Polski rynek transakcji internetowych rośnie w dwucyfrowym tempie. W 2015 roku wartość transakcji sięgnie 25 mld zł

Polski rynek handlu elektronicznego jest największy w Europie Wschodniej i rośnie w tempie dwucyfrowym. Specjalizująca się w obsłudze transakcji internetowych firma PayPal szacuje jego wartość na 25 mld zł i zapowiada, że chce w Polsce oferować nowe usługi ułatwiające transakcje transgraniczne.
więcej
2015-03-10 | 08:00
Handel
TelForceOne: Spółka będzie w tym roku pracować nad rentownością i wypracowaniem dywidendy dla akcjonariuszy

TelForceOne: Spółka będzie w tym roku pracować nad rentownością i wypracowaniem dywidendy dla akcjonariuszy

Ponad 40 proc. Polaków, którzy rozważają zakup telefonu tzw. B-brandu, bierze pod uwagę myPhone'a. Jego producent, spółka TelForceOne, która pod koniec marca opublikuje raport za 2014 rok, podkreśla, że o ile w ubiegłym roku pracowała nad zwiększeniem sprzedaży, o tyle w tym roku skupi się na poprawie rentowności i wyższej dywidendzie dla akcjonariuszy.
więcej
2015-03-06 | 06:35
Handel
Polskie marki modowe pojawią się w Egipcie, Katarze, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. LPP chce zwiększać przychody z zagranicznych rynków

Polskie marki modowe pojawią się w Egipcie, Katarze, Kuwejcie i Arabii Saudyjskiej. LPP chce zwiększać przychody z zagranicznych rynków

W ciągu kilku lat LPP chce osiągać nawet 20-30 proc. swoich przychodów z rynku niemieckiego. Żeby osiągnąć ten cel, spółka będzie co roku otwierać mniej więcej 10 nowych sklepów. Na razie w Niemczech działają cztery salony Reserved. Duże nadzieje LPP wiąże też z rynkami bliskowschodnimi, gdzie ryzyko jest zminimalizowane poprzez działalność w formie franczyzy. Na ten rok planowane są otwarcia sklepów m.in. w Katarze i Kuwejcie.
więcej