Handel
2015-07-03 | 06:55
Konsument
Rosną ceny aut. Producenci dostosowują je do poziomu wynagrodzeń
Ceny nowych samochodów w Polsce rosną średnio o 2 proc. rocznie – wynika z nowego wskaźnika SAMAR DNB indeks cen auto moto. Miesięczne wahania cenowe są znacznie wyraźniejsze. Zmiany cen są skorelowane z poziomem wynagrodzeń, czyli koncerny starają się dostosować ofertę do możliwości zakupowych konsumentów. Wyniki producentów pokazują, że klienci kupują coraz lepsze i lepiej wyposażone auta.
2015-07-03 | 06:45
Handel
Rekordowe wzrosty na rynku farmaceutycznym. W tym roku rynek urośnie o 6 proc.
Pierwsze pięć miesięcy roku było wyjątkowe dobre dla rynku farmaceutycznego. Sprzedaż w krajowych aptekach wyniosła prawie 12,5 mld zł i była wyższa o ok. 7 proc. w stosunku do tego samego okresu 2014 roku. Według PharmaExpert w całym roku sprzedaż zwiększy się o ponad 6 proc.
2015-07-01 | 06:40
Konsument
Philipiak Milano chce podbić rynek amerykański i azjatycki. Polsko-włoska firma planuje być wiodącą marką naczyń do zdrowego gotowania w USA
Philipiak Milano od czasu wejścia na rynek amerykański notuje co miesiąc wzrosty sprzedaży sięgające 200 proc., a docelowo chce stać się na tym rynku wiodącą marką naczyń do zdrowego gotowania. Amerykanie są bardziej świadomi zasad zdrowego odżywiania, mieszkańcom Chin natomiast bardziej zależy na prestiżu i jakości wykonania.
2015-06-30 | 06:45
Handel
W lipcu rusza kolejna runda negocjacji TTIP. Europejsko-amerykańska umowa o wolnym handlu ma ożywić gospodarkę na obu kontynentach
Jeszcze w lipcu odbędzie się dziesiąta runda negocjacji TTIP. Mają one doprowadzić do zawarcia umowy o wolnym handlu pomiędzy Unia Europejską a Stanami Zjednoczonymi, co ma zwiększyć liczbę miejsc pracy, także w Polsce. Powinno też spowodować spadek cen energii i surowców energetycznych w Europie i zmniejszyć uzależnienie kontynentu od dostaw z Rosji.
2015-06-23 | 09:00
Handel
Tech Cave chce wspierać programy lojalnościowe w galeriach handlowych na całym świecie. Grupa IMS, do której należy, w dalszym ciągu szuka spółek do przejęcia
Grupa Internet Media Services nie jest uzależniona od zewnętrznego finansowania i jest w dobrej kondycji finansowej. Zapowiada fuzje z przedsiębiorstwami zajmującymi się podobną lub pokrewną działalnością lub ich przejęcia. Będąca częścią tej Grupy spółka Tech Cave będzie promować rozwiązania polegające na pełnej obsłudze ofert specjalnych w galeriach handlowych, nie tylko w Polsce, lecz także na świecie.
2015-06-22 | 09:00
Handel
FM Logistic planuje wydać nawet kilkadziesiąt milionów euro na rozwój usług dla e-handlu i sektora FMCG
FM Logistic chce stać się największą firmą logistyczną na polskim rynku. Wzrost ma nastąpić we wszystkich segmentach, ale głównie w usługach dla branży FMCG i przede wszystkim e-commerce. Ten drugi sektor w Polsce ma wciąż bardzo duży potencjał wzrostu i w ciągu najbliższych kilku lat może znacznie się rozwinąć. Na rozwój spółka wyda nawet kilkadziesiąt milionów euro.
2015-06-19 | 06:30
Handel
Szwecja chciałaby zwiększenia obrotów handlowych z Polską. Produkty polskie coraz bardziej doceniane w Skandynawii
Szwecja jest na 11. miejscu pod względem wartości zagranicznych inwestycji w Polsce. W ciągu dekady wymiana handlowa między Polską a Szwecją się podwoiła, a tempo to może zostać utrzymane w kolejnych latach. Szwecja staje się coraz bardziej otwartym rynkiem dla polskich produktów, które są tańsze niż towary wyprodukowane na rynku lokalnym i coraz częściej doceniane.
2015-06-18 | 09:00
Handel
Przed inwestycją w nowy sklep można sprawdzić, kto w nim będzie kupował i ile na te zakupy może wydać
Nowy sklep należy otwierać nie tylko tam, gdzie jest wielu klientów, lecz także tam, gdzie są klienci z dużą siłą nabywczą. Inwestorzy z branży handlowej mają coraz więcej nowoczesnych narzędzi pozwalających badać potencjał lokalnego rynku. I choć zawsze przyda się zdrowy rozsądek, doświadczenie i wyczucie rynku, to warto o potencjalnych klientach wiedzieć jak najwięcej.
2015-06-18 | 06:55
Transport
PKP Cargo będzie łączyć Europę z Chinami. Nawet 300 pociągów rocznie
W ciągu trzech miesięcy powstanie spółka joint venture między PKP Cargo a chińskim International Zhengzhou Hub. Dzięki tej współpracy polski przewoźnik chce odgrywać kluczową rolę w obsłudze przewozów w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Częstotliwość bezpośrednich pociągów z Chin do Polski może wzrosnąć już w przyszłym roku do jednego dziennie, czyli ulec podwojeniu.
2015-06-17 | 08:00
Handel
Po słabszym kwietniu odczyt sprzedaży detalicznej za maj powinien być wyższy. Wzrósł popyt na dobra trwałego użytku
W maju sprzedaż detaliczna mogła wzrosnąć o ponad 3 proc. w skali roku. W dużej mierze powinno to wynikać z większej niż w 2014 roku sprzedaży dóbr trwałego użytku, przede wszystkim samochodów. Dynamika wzrostu powinna też być znacznie większa niż w kwietniu, kiedy dynamika sprzedaży w cenach stałych była niższa od oczekiwań i spadła do poziomu 1,5 proc. wobec 6,6 proc. w marcu. Wpływ miał na to układ dni roboczych i przede wszystkim wcześniejsze święta wielkanocne.
2015-06-11 | 10:00
Handel
Podwyżka akcyzy uderzyła w rynek wódki. W ubiegłym roku sprzedaż zmalała o prawie 4,5 proc.
Podwyższenie stawki akcyzy na alkohol etylowy spowodowało, że całkowita sprzedaż wódki w Polsce spadła w ubiegłym roku o prawie 4,5 proc. Nie przeszkodziło to spółce CEDC International w zwiększeniu udziału w rynku do poziomu 32 proc. Źródłem wzrostu jest m.in. wprowadzenie rekordowej liczby nowych produktów. Mimo tego koncern nie planuje powrotu na rynek kapitałowy. Po zdjęciu z giełdy spółka dalszy rozwój opiera na kapitale prywatnym.
2015-06-10 | 06:40
Ochrona środowiska
Unilever wprowadził rozwiązania przyjazne środowisku. W skali globalnej dały one koncernowi 400 mln euro oszczędności
Zrównoważony rozwój to dla firm nie tylko sposób na osiągniecie korzyści wizerunkowych, lecz także wymiernych korzyści finansowych. Unilever dzięki ekorozwiązaniom stosowanym w produkcji od 2008 roku ograniczył koszty o 400 mln euro w skali globalnej. Marki koncernu, które realizują cele społeczne, rosną dwukrotnie szybciej niż pozostałe.
2015-06-02 | 09:00
Handel
AB chce zwiększyć sprzedaż w sieci. Pomóc ma w tym centrum dystrybucyjne uruchamiane właśnie pod Wrocławiem
Spółka AB, dystrybutor IT oraz sprzętu gospodarstwa domowego i zabawek, zamierza zwiększyć udział sprzedaży internetowej w swoich przychodach. By odnieść sukces na tym rynku i utrzymać pozycję lidera, chce poprawić standard obsługi odbiorców, m.in. skrócić czas oczekiwania na towar. Pomoże w tym otwierane właśnie w Magnicach pod Wrocławiem nowoczesne centrum dystrybucyjne.
2015-06-01 | 10:00
Handel
Inter Cars chce utrzymać pozycję największego dystrybutora części zamiennych w Europie Środkowej i Wschodniej. W br. planuje uruchomienie systemu filialnego we Włoszech
Sprzedaż zagraniczna Inter Cars rozwija się znacznie szybciej niż dystrybucja krajowa. W drugiej połowie roku korzystna dynamika eksportu powinna być utrzymana. Spółka obecnie prowadzi działalność na dwunastu rynkach europejskich, głównie w krajach środkowej i wschodniej części Starego Kontynentu. W br. planowane jest wprowadzenie systemu filialnego we Włoszech.
2015-05-27 | 08:00
Handel
TIM SA zwiększa sprzedaż przez sklep internetowy. E-commerce ma być głównym kanałem sprzedaży firmy
E-commerce staje się coraz ważniejszą częścią polskiego handlu detalicznego i hurtowego. Spółka TIM, do której należy sieć sklepów elektrotechnicznych, w ciągu roku zwiększyła sprzedaż przez ten kanał z 55 do 62 proc. ogółu obrotów.