Przemysł spożywczy

2015-06-11 | 06:30
Handel
Mięso tanieje, ale stosunkowo wolno. Trudniejsza jest sytuacja na rynku mleka Przemysł spożywczy

Mięso tanieje, ale stosunkowo wolno. Trudniejsza jest sytuacja na rynku mleka

Z miesiąca na miesiąc tracą na wartości podstawowe surowce rolno-spożywcze. Na globalnym rynku utrzymuje się spadek cen większości przetworów mleczarskich. Zniesienie unijnych kwot mlecznych może spowodować wzrost produkcji w niektórych krajach Unii Europejskiej. Z kolei najwięksi importerzy (np. Chiny, Rosja) na razie ograniczali zakupy. Ceny mięsa także spadają, ale tu sytuacja nie jest aż tak niekorzystna. Popyt rośnie szczególnie na wyroby drobiowe.
więcej
2015-06-03 | 06:25
Handel
Kolejne 2-3 lata będą decydujące dla polskiego przemysłu spożywczego. Dla mniejszych firm może to być trudny okres

Kolejne 2-3 lata będą decydujące dla polskiego przemysłu spożywczego. Dla mniejszych firm może to być trudny okres

Rosnący eksport i utrzymujący się na stabilnym poziomie popyt wewnętrzny wpływają na dobrą sytuację rynku rolno-spożywczego w Polsce. 30-proc. nadwyżka mocy produkcyjnej sprawia, że producenci muszą coraz mocniej ze sobą konkurować, również cenami. Najbliższe 2-3 lata mogą mieć duże znaczenie dla kondycji i kształtu polskiego przemysłu żywnościowego, ale może to być trudny czas dla firm, szczególnie tych średnich.
więcej
2015-06-02 | 06:25
Handel
Najważniejsze dla branży mięsnej rynki na razie są zamknięte. Jest jednak szansa na zdobycie nowych

Najważniejsze dla branży mięsnej rynki na razie są zamknięte. Jest jednak szansa na zdobycie nowych

Polskie mięso ma szansę trafiać na rynki, o których jeszcze kilka lat temu producenci w ogóle nie myśleli – podkreśla prezes Związku Polskie Mięso. Do tego potrzebne jest jednak aktywne zabieganie o tamtejszych odbiorców i wdrażanie strategii eksportowej. Tym bardziej że kluczowe dla producentów rynki zagraniczne (kraje azjatyckie i Rosja) od wielu miesięcy są dla nich zamknięte.
więcej
2015-06-01 | 06:25
Handel
Polski rynek rolno-spożywczy spowolnił. Nastroje wśród producentów najgorsze od lat

Polski rynek rolno-spożywczy spowolnił. Nastroje wśród producentów najgorsze od lat

Koniunktura na rynku rolno-spożywczym obecnie nie jest najlepsza. Ceny żywności są bardzo niskie, a nastroje producentów najgorsze od lat. Sytuacja jednak powinna się poprawiać, m.in. za sprawą rosnącej konsumpcji i coraz większego eksportu. Z deflacją i ograniczeniami w eksporcie polscy producenci bardzo dobrze sobie radzą.
więcej
2015-05-29 | 06:25
Przemysł spożywczy
Kłopoty finansowe branży mięsnej. Maleje rentowność firm

Kłopoty finansowe branży mięsnej. Maleje rentowność firm

Embargo ze strony Rosji oraz ograniczenia w eksporcie do krajów azjatyckich są coraz bardziej odczuwane przez producentów mięsa. O blisko 20 proc. wzrósł odsetek przedsiębiorstw, których wyniki pogorszyły się w stosunku do 2013 roku. Ponad połowa firm źle ocenia swoją sytuację finansową. W dodatku deflacja powoduje, że szybko spada rentowność. Obecnie jest na poziomie 1-2 proc., czyli cztery razy niższym niż kilka lat temu.
więcej
2015-05-28 | 06:35
Rolnictwo
Producenci żywności nie będą zwiększać mocy przetwórczych. Są dziś o 30 proc. wyższe od potrzeb

Producenci żywności nie będą zwiększać mocy przetwórczych. Są dziś o 30 proc. wyższe od potrzeb

Polski przemysł spożywczy ma teraz stawiać na jakość, a nie ilość. Według Polskiej Federacji Producentów Żywności moce przetwórcze branży są dziś o 30 proc. większe od potrzeb rynku. Brakuje jednak wyrobów najwyższej klasy, których coraz częściej poszukują konsumenci w Polsce i za granicą.
więcej
2015-05-27 | 10:00
Przemysł spożywczy
Dariusz Winek, BGŻ: Zboża w Polsce powinny w tym roku podrożeć. Gorzej z roślinami oleistymi

Dariusz Winek, BGŻ: Zboża w Polsce powinny w tym roku podrożeć. Gorzej z roślinami oleistymi

Światowa produkcja zbóż ma w tym roku lekko spadać, a konsumpcja rosnąć. To oznacza, że i w Polsce można liczyć na niewielki wzrost cen skupu pszenicy i żyta. Znacznie gorzej wyglądają perspektywy plantatorów roślin oleistych, których uprawy są najwyraźniej za duże.
więcej
2015-05-19 | 06:25
Handel
Słodycze firmy Colian są już dostępne w 50 krajach świata. Grupa stawia na dalszą ekspansję zagraniczną

Słodycze firmy Colian są już dostępne w 50 krajach świata. Grupa stawia na dalszą ekspansję zagraniczną

Grupa Colian jest obecna już w 50 krajach na całym świecie. W ubiegłym roku producent takich marek jak Jutrzenka, Hellena czy Goplana nie tylko zanotował wyższe przychody ze sprzedaży, lecz także zwiększył eksport. Dalszą ekspansję na zagraniczne rynki o dużej konsumpcji ma umożliwić decyzja o unowocześnieniu parku maszynowego.
więcej
2015-05-14 | 06:45
Handel
Polscy producenci żywności z silną pozycją na zagranicznych rynkach. Potrafią się dostosować do lokalnych odbiorców

Polscy producenci żywności z silną pozycją na zagranicznych rynkach. Potrafią się dostosować do lokalnych odbiorców

Rynek produktów rolno-spożywczych jest jednym z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. Wartość eksportu w 2014 roku wyniosła ponad 20 miliardów euro, a dodatnie saldo handlowe osiągnęło wartość 6 miliardów euro. Na zagranicznych rynkach polscy producenci konkurują nie tylko ceną, lecz także jakością. To jednak wyzwanie, bo gusta odbiorców w poszczególnych krajach mogą się znacząco od siebie różnić.
więcej
2015-05-13 | 06:25
Handel
Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych

Makarony Polskie zwiększają eksport do Chin i Egiptu. Firma będzie też rozwijać sprzedaż produktów prozdrowotnych

Rosnący rynek zdrowej żywności w Polsce zachęca kolejne firmy spożywcze do prac nad produktami tego typu. W połowie roku może trafić do sprzedaży nowa oferta Makaronów Polskich – makaron żytni i gryczany. Spółka liczy, że przyczyni się to do poprawy wyników finansowych. Podobnie jak zwiększony eksport do Chin i Egiptu, którym rekompensuje sobie spowolnienie w handlu ze Wschodem.
więcej
2015-05-12 | 08:00
Przemysł spożywczy
PEPEES inwestuje w nowe moce produkcyjne i zatrudnia pracowników

PEPEES inwestuje w nowe moce produkcyjne i zatrudnia pracowników

Łomżyński PEPEES po tym jak zwielokrotnił zyski w 2014 roku, liczy na dalszą poprawę wyników finansowych. Spółka inwestuje w nowe przetwórnie ziemniaków i biogazownię, zwiększa też zatrudnienie. Niemal zamknęła już kontraktację na br., co powinno oznaczać wzrost sprzedaży i wyniku.
więcej
2015-05-07 | 09:00
Przemysł spożywczy
PEPEES liczy na wzrost eksportu i zysków w 2015 roku. Spółce sprzyjają dopłaty do plantacji ziemniaków skrobiowych

PEPEES liczy na wzrost eksportu i zysków w 2015 roku. Spółce sprzyjają dopłaty do plantacji ziemniaków skrobiowych

Mimo rosyjskiego kryzysu Przedsiębiorstwo Przemysłu Spożywczego PEPEES zdołało w zeszłym roku zwiększyć sprzedaż skrobi na Wschodzie. W tym roku firma zamierza zwiększyć do 30 proc. udział eksportu w swojej sprzedaży. Zapowiada także dalszą poprawę wyników oraz przywrócenie dopłat dla plantatorów.
więcej
2015-05-07 | 06:35
Handel
Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe

Polskie bakalie dobrze sprzedają się w RPA. Ceny niektórych surowców są w tym roku nawet trzykrotnie wyższe

Rosnąca konsumpcja bakalii, niekorzystne warunki pogodowe w Kalifornii i Turcji oraz silny dolar spowodowały, że znacznie podrożały migdały, orzechy włoskie i laskowe – mówi prezes Bakallandu. To może oznaczać dla konsumentów podwyżki cen, które i tak nie zrekompensują spadającej marży i większych kosztów pozyskiwania surowców. Polski producent bakalii ma jednak ambitne plany związane z eksportem, m.in. do Afryki.
więcej
2015-05-06 | 10:00
Przemysł spożywczy
Bakalland do połowy roku wchłonie Delectę. Spółka chce się skoncentrować na wzroście organicznym, ale przygląda się także spółkom do przejęcia

Bakalland do połowy roku wchłonie Delectę. Spółka chce się skoncentrować na wzroście organicznym, ale przygląda się także spółkom do przejęcia

Do końca czerwca nastąpi pełne prawne połączenie Bakallandu z przejętą rok temu Delectą. Szefowie spółki już dostrzegają zawiązany z fuzją wzrost sprzedaży i nie wykluczają kolejnych zakupów firm z branży.
więcej
2015-05-06 | 06:55
Handel
Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku

Dzięki współpracy polscy producenci żywności mają większe szanse na zdobycie chińskiego rynku

Eksport polskiej żywności do Chin systematycznie rośnie. W ubiegłym roku wyniósł ok. 165 mln euro, w 2007 roku było to zaledwie 20 mln. Szybko rozwija się przede wszystkim eksport produktów mlecznych i drobiu. Wciąż jednak potencjał nie jest w pełni wykorzystywany – polskie firmy działają w zbyt dużym rozproszeniu, a to uniemożliwia skuteczne wejście na chiński rynek.
więcej