Przemysł spożywczy
2015-04-30 | 09:00
Przemysł spożywczy
Makarony Polskie inwestują, zatrudniają i restrukturyzują. Planują wydać ponad 44 mln zł
Ponad 44 mln zł w unowocześnienie produkcji planują zainwestować Makarony Polskie. Spółka zatrudnia nowych pracowników i rozważa kolejne akwizycje. Zamierza też uzdrowić sytuację w przejętej trzy lata temu spółce Stoczek.
2015-04-29 | 10:00
Przemysł spożywczy
Rolnik szuka partnera w USA. Polski potentat na rynku przetworów spożywczych liczy, że zdobędzie też rynek amerykański
Firma Rolnik szuka dla swoich przetworów nowych rynków zbytu. Ma nadzieję, że w kolejnym podejściu uda się jej skutecznie zaistnieć w Stanach Zjednoczonych. W Polsce chce rozbudowywać segment dań gotowych, finansując inwestycje tanimi kredytami.
2015-04-28 | 06:20
Przemysł spożywczy
Polscy eksporterzy tracą na spadających cenach produktów mleczarskich
Ceny na światowym rynku produktów mleczarskich spadają. Polscy eksporterzy w pierwszych miesiącach tego roku zarobili na sprzedaży za granicę o 15-20 proc. mniej niż przed rokiem. Niestety, perspektyw szybkiego odbicia cen nie ma, choć druga połowa roku zwykle jest na rynku nieco lepsza. Mimo niskich cen producenci eksportują coraz więcej, bo rynek krajowy jest zbyt mały.
2015-04-23 | 06:55
Gospodarka
J. Piechociński: Polskę czeka gigantyczna praca. Trzeba podwoić eksport spożywczy
Jeśli w ciągu 2-3 lat nie uda się podwoić eksportu produktów spożywczych, to będziemy mieli poważne problemy – przestrzega Janusz Piechociński. Przy coraz większej produkcji i coraz większej konkurencji potrzebne jest intensywne poszukiwanie nowych rynków zbytu. Polski eksport jest już na tyle silny, że nie zaszkodziły mu nawet zmiany na rynku walutowym.
2015-04-21 | 06:50
Handel
Wyższy eksport żywności do UE zmniejszył skutki rosyjskiego embarga. Polska stawia na Chiny, Algierię, Turcję, Indie i Iran
Dzięki dywersyfikacji kierunków eksportu embargo nałożone przez Rosję na polską żywność jest coraz mniej odczuwalne. Polska na rynki UE i krajów rozwijających wysyła odpowiednio o 9 i 20 proc. więcej towarów niż w roku ubiegłym. W szukaniu nowych odbiorców przedsiębiorcom pomaga resort rolnictwa. W tym tygodniu Marek Sawicki promuje polską żywność w Algierii. Inne perspektywiczne rynki to Chiny, Turcja, Indie i Iran.
2015-04-20 | 06:50
Przemysł spożywczy
Mars uruchamia nową linię produkcyjną w fabryce pod Sochaczewem. Zwiększa też zatrudnienie
300 mln zł kosztowała rozbudowa fabryki czekolady firmy Mars w Janaszówku pod Sochaczewem. Dzięki tej inwestycji zakład będzie produkować 1,1 tys. opakowań M&M’s na minutę. Mars stworzył 70 miejsc pracy, ale dzięki zwiększonym dostawom pośrednio w gospodarce powstanie w sumie 350 nowych miejsc pracy. Polska to kluczowy dla Marsa rynek, z którego firma obsługuje nie tylko region, lecz również dalsze rynki.
2015-04-16 | 10:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): Spółki produkujące żywność mają nieograniczone perspektywy eksportu. Gorzej radzą sobie dystrybutorzy
Polscy producenci żywności mają dziś w ręku same atuty. Sprzyjają im niskie ceny surowców, dobra opinia, jaką polskie jedzenie cieszy się na świecie, oraz relatywnie niskie notowania własnych akcji na giełdzie. Marek Czachor z Erste Securities Polska prognozuje, że producenci będą w tym roku osiągać coraz lepsze wyniki, a wartość spółek żywnościowych będzie rosła. Natomiast dystrybutorów żywności dławi wzajemna konkurencja i deflacja.
2015-04-16 | 09:00
Handel
Należąca do Rewe Group austriacka sieć Billa zamierza otwierać na Słowacji 10 supermarketów rocznie. To szansa na systematyczny wzrost sprzedaży polskiej żywności
Billa na Słowacji systematycznie się rozwija i planuje otwierać do 10 nowych supermarketów rocznie. Szuka też obiektów do przejęcia. Dla polskich producentów żywności współpraca z tą siecią jest szansą na zwiększanie sprzedaży. U naszych południowych sąsiadów rośnie m.in. zapotrzebowanie na świeże produkty.
2015-04-10 | 08:00
Przemysł spożywczy
Indykpol zainwestuje w produkcję nawet 200 mln zł w ciągu czterech lat. Celem jest wzrost obrotów i zdobycie nowych rynków zbytu
Nawet 200 mln zł zamierza zainwestować w rozwój produkcji polski potentat na rynku drobiarskim spółka Indykpol. Firma szuka nowych rynków zbytu i sposobów na zwiększenie eksportu. Liczy, że jej obroty będą rosły w tempie sięgającym 10 proc. rocznie.
2015-04-10 | 06:15
Handel
Benedyktyńskie nalewki trafią na europejskie rynki. Rośnie zainteresowanie produktami z segmentu premium
Benedictus Memes, właściciel marki Produkty Benedyktyńskie, chce sprzedawać tradycyjne nalewki za granicą. Trwają rozmowy z partnerami z Europy Zachodniej i krajów bałtyckich. Produkowane z naturalnych składników i świeżych owoców trunki od kilku miesięcy zdobywają popularność na krajowym rynku. Przedstawiciele spółki podkreślają, że cały segment premium w branży spożywczej rośnie, dając producentom możliwość osiągnięcia wyższych marż.
2015-04-08 | 06:40
Giełda
Bio Planet dzięki inwestycjom w magazyny liczy na zwielokrotnienie obrotów. Za 2-3 lata planuje kolejną emisję i przeniesienie na rynek główny GPW
Producent i dystrybutor żywności ekologicznej 1 kwietnia zadebiutował na NewConnect i pozyskał niemal 2 mln zł nowych środków. Będą one przeznaczone na rozbudowę magazynów z 3 do 7,5 tys. mkw., dzięki czemu spółka chce generować kilkukrotnie wyższe przychody. To będzie możliwe dzięki rosnącemu w tempie 20 proc. rocznie rynkowi ekożywności, w którym spółka ma 13 proc. udziałów. Bio Planet w latach 2017-2018 chce przejść na rynek główny GPW i wyemitować kolejne akcje na dalszy rozwój.
2015-04-03 | 09:00
Handel
Coca-Cola: w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów „za rogiem” i związanych z nimi systemów franczyzowych
Coca-Cola chce dostosować swój system dystrybucji do zmieniających się wyborów konsumentów dotyczących kanałów sprzedaży. Po erze dominacji hipermarketów i triumfu dyskontów w polskim handlu rośnie znaczenie małych sklepów osiedlowych typu convenience oraz związanych z nimi systemów franczyzowych. Ale w tym roku producent napojów nie planuje zwiększenia produkcji ani nowych inwestycji.
2015-04-03 | 06:35
Handel
Lewiatan Holding: skończyła się era hipermarketów, rynek przesycił się też dyskontami
W ubiegłym roku udział sieci hipermarketów w handlu detalicznym artykułami spożywczym zmniejszył się o 2 pkt proc., a rynek dyskontów się nasyca. Do 2020 roku liczba sklepów dyskontowych osiągnąć ma pułap, który bardzo trudno będzie przekroczyć. Według Lewiatan Holding mogą na tym skorzystać producenci, którzy chętniej będą rozwijać współpracę z mniejszymi sieciami handlowymi, pozwalającymi osiągnąć wyższe marże.
2015-04-01 | 06:40
Przemysł spożywczy
Lotte Group rozbudowuje fabrykę Wedla w Warszawie. W ciągu najbliższych trzech lat przeznaczy na inwestycje dziesiątki milionów złotych
Wedel, należący do japońskiego koncernu spożywczego Lotte Group, w najbliższych latach szykuje duże inwestycje. Planuje rozbudowę fabryki czekolady w Warszawie, uruchomienie nowych linii produkcyjnych i modernizację istniejących oraz poszerzenie asortymentu wyrabianych słodyczy.
2015-03-27 | 06:35
Przemysł spożywczy
Branża drobiarska eksportuje coraz więcej. Embargo rosyjskie nie szkodzi, bo większość produkcji trafia do Europy
Ubiegły rok był bardzo dobry dla polskiej branży drobiarskiej, a kolejne zapowiadają się równie dobrze. Niemal 900 tys. ton drobiu z rekordowej produkcji na poziomie 2,1 mln ton trafiło na eksport. Sprzedaż zagraniczna wzrosła o 20 proc., a poza UE – o 28 proc. Polska dominuje na rynku europejskim – jest największym producentem i czwartym największym eksporterem mięsa drobiowego.