Przemysł spożywczy
2014-12-12 | 10:00
Handel
M. Czachor (Erste Securities): W 2015 roku spółki handlowe mogą liczyć na niewielką poprawę wyników. W górę mogą iść kursy akcji mniejszych podmiotów
Spółki z sektora handlowego w zimową stagnację wpędza dobra pogoda i deflacja. W 2015 r. przewiduje się stabilizację zysków w sektorze oraz ich poprawę w przypadku wybranych podmiotów. Eksperci wskazują na potencjał wyższych stóp zwrotu w takich spółkach, jak Vistula, Gino Rossi czy Monnari, ze względu na cały czas duże pole do poprawy wyników. Na możliwe negatywne zachowanie kursów akcji może jednak mieć wpływ sytuacja na światowych rynkach kapitałowych.
2014-12-09 | 10:00
Przemysł spożywczy
AmRest będzie otwierać 90 restauracji rocznie. EBITDA ma rosnąć o ponad 20 proc. rocznie
90 nowych restauracji zamierza rocznie otwierać na całym świecie spółka AmRest. Szuka też ciekawych firm z branży, które mogłaby przejąć. Na kolejne lata zapowiada dynamiczny, kilkunastoprocentowy rozwój.
2014-12-01 | 06:20
Handel
Ambra: Jeszcze przez 2-3 lata sprzedaż cydru w Polsce będzie się rokrocznie podwajać. W 2015/2016 wydatki na promocję cydru zrównoważy marża z jego sprzedaży
Za niecałe dwa lata Ambra powinna przestać dokładać do sprzedaży Cydru Lubelskiego – deklaruje prezes spółki. Za to wolumen sprzedanych butelek ma się podwajać co roku jeszcze przez dwa lub trzy lata.
2014-11-27 | 09:00
Przemysł spożywczy
Zakłady Mięsne Henryk Kania stawiają na rozwój organiczny. Na koniec roku chcą podtrzymać tempo wzrostu z trzech poprzednich kwartałów
Zakłady Mięsne Henryk Kania w następnych kwartałach nie planują inwestycji i chcą skupić się na stopniowym wzroście. Jeśli zgodnie z deklaracjami zarządu utrzymają dotychczasowe tempo, przychody spółki w tym roku sięgną 950 mln zł, a wynik netto przekroczy 30 mln zł.
2014-11-24 | 06:30
Handel
Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży
Dystrybutor win i alkoholowych napojów musujących Ambra zapowiada przedświąteczną kampanię wizerunkową marek Cin&Cin oraz El Sol, w ramach której m.in. trunki dostaną nowe opakowania. Jak informuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra SA, akcja promocyjna odbywać się będzie przede wszystkim w miejscach sprzedaży. Spółka liczy także na większe zainteresowanie konsumentów cydrem, a na wiosnę szykuje kolejne nowości.
2014-11-21 | 06:35
Przemysł spożywczy
PKM Duda: rynki wschodnie mogą być zamknięte dla polskiego mięsa jeszcze przez wiele lat
Polityczne embargo na wywóz mięsa do Rosji, Kazachstanu i na Białoruś oraz afrykański pomór świń ograniczyły eksport polskiego mięsa w kierunku wschodnim. W przeciwieństwie do producentów z innych krajów UE Polska i Litwa nie mogą eksportować także do Azji. Dodatkowo do Polski trafia część produkcji z Zachodu. W rezultacie spadają ceny, marże i zyski branży.
2014-11-20 | 09:00
Handel
Ambra przewiduje wzrost zysków w kolejnych kwartałach. Odpadną koszty promocji Cydru Lubelskiego
Zyski Ambry w kolejnych kwartałach, zwłaszcza w obecnym – ze względu na premierę Beaujolais Nouveau i sylwestra – mają rosnąć. Zmniejszą się bowiem nakłady inwestycyjne na promocję Cydru Lubelskiego, które obniżyły wynik grupy w kwartale zakończonym 30 września. Mimo wzrostu sprzedaży i przychodów zysk netto dystrybutora alkoholi spadł o 28,1 proc.
2014-11-12 | 09:00
Przemysł spożywczy
ZPC Otmuchów: W połowie przyszłego roku kolejny etap konsolidacji. Chcemy, aby jedna piąta naszej produkcji trafiała na eksport
W połowie przyszłego roku ma się rozpocząć trzeci etap konsolidacji w ZPC Otmuchów. Po zamknięciu dwóch zakładów spółka analizuje, w jaki sposób jeszcze poprawić efektywność produkcji. Przedsiębiorstwo chce osiągnąć 20-proc. udział eksportu w całości sprzedaży. Na rynki zagraniczne trafiają głównie produkty pod markami własnymi sieci handlowych.
2014-10-31 | 06:25
Przemysł spożywczy
Polacy wciąż jedzą mało ryb. To szansa na rozwój firm przetwórczych i eksporterów
Polski rynek ryb i owoców morza nie wygląda imponująco. Przeciętnie Polak rocznie zjada 12 kg ryb, podczas gdy średnia w Europie to 22 kg, a na świecie – 24 kg na osobę. To wyzwanie i szansa dla polskich firm działających w tej branży.
2014-10-29 | 06:25
Przemysł spożywczy
Rośnie sprzedaż jaj wolnych od GMO w sieciach handlowych
Farmio, producent jaj bez antybiotyków i GMO, ma już 15-20 proc. udziału w sprzedaży jaj w sieciach handlowych. Spółka zamierza dalej inwestować w siłę marki i jej rozpoznawalność, zapowiada też wejście na rynek drobiu, a potem także kolejne produkty. Dodatnią rentowność planuje osiągnąć za kilka lat.
2014-10-27 | 06:55
Handel
Właściciel takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt, chce przejmować kolejne
Rosną rynkowe udziały spółki Agros-Nova w kategorii dżemów, syropów i soków owocowych, a wszystko dzięki wzrostom sprzedaży takich marek, jak Łowicz, Fortuna czy Dr Witt. Spółka pozytywnie ocenia perspektywy dla krajowej konsumpcji, jednak ze względu na niewielkie tempo wzrostu (2-3 proc. rocznie) większe szanse na zwiększanie udziałów rynkowych widzi w konsolidacji. W centrum zainteresowania przedsiębiorstwa są firmy, których obroty w ramach jednej marki przekraczają 100 mln zł.
2014-10-23 | 09:00
Przemysł spożywczy
Drosed zamierza inwestować w produkcję mięsa z kaczki i gęsi oraz produkty gotowe do przyrządzenia na grillu
Polacy coraz bardziej przekonują się do mięsa drobiowego, w tym roku zjedzą go już niewiele mniej niż wieprzowiny. Siedlecki Drosed zamierza skoncentrować się na rozwijaniu niszowych i jeszcze mało docenianych segmentów drobiowego rynku, takich jak mięso z kaczek i gęsi.
2014-10-23 | 06:10
Przemysł spożywczy
Farmio, producent jaj bez GMO, zajmie się produkcją mięsa z kurczaków. Drób będzie hodowany bez antybiotyków
Farmio, producent jaj kurzych, stawia na produkcję, w której nie używa się środków modyfikowanych genetycznie (GMO) ani antybiotyków. Przedsiębiorstwo w swojej działalności nie zamierza się ograniczać tylko do jaj. Obecnie wprowadza na rynek mięso drobiowe, a w kolejce czekają inne artykuły spożywcze.
2014-10-22 | 06:05
Przemysł spożywczy
Firma Rolnik chce umocnić swoją pozycję na rynkach zagranicznych. Planuje wzrost sprzedaży w Chinach
Problemy z pozyskaniem surowca i wysokie ceny skupu niektórych warzyw sprawiły, że obecny rok jest trudny dla producentów przetworów. Choć polski rynek wciąż pozostaje najważniejszy dla firmy Rolnik, to zamierza ona także zwiększyć sprzedaż w innych krajach, w których już prowadzi sprzedaż. Największy potencjał mają kraje azjatyckie. Firma Rolnik stawia tam na sprzedaż nie tylko przetworów warzywnych, lecz także gotowych dań mięsnych.
2014-10-21 | 09:00
Handel
Wedel liczy na dwucyfrowe wzrosty przychodów i zysku. Zapowiada nowe produkty i smaki
Wedel zapowiada wprowadzenie na rynek produktów skierowanych do dzieci oraz poszerzenie asortymentu czekolad i Ptasiego Mleczka. Dzięki temu spółka chce osiągnąć dwucyfrową dynamikę zarówno przychodów, jak i zysku. Zwiększona produkcja nie będzie wiązała się z inwestycjami w nowe zakłady, bo fabryka Wedla w Warszawie wciąż ma wolne moce produkcyjne.