Przemysł spożywczy

2016-01-04 | 06:40
Rolnictwo
Ekstremalne warunki pogodowe i zagraniczna konkurencja szkodzą polskim producentom zbóż Przemysł spożywczy

Ekstremalne warunki pogodowe i zagraniczna konkurencja szkodzą polskim producentom zbóż

Z powodu ekstremalnych warunków pogodowych, jakie w ubiegłym roku panowały w Polsce, plony zbóż były niskie. Najgorzej było w przypadku zbóż jarych, a w szczególności kukurydzy. Sytuacja w nadchodzącym roku również może być trudna. Powodem jest jesienna susza, która utrudniła siewy zbóż ozimych. Polskim rolnikom zagraża przy tym podaż z rynków wschodnich. Takie kraje jak Rosja czy Ukraina mają znacznie niższe koszty produkcji i mogą sprzedawać zboża po cenach będących poniżej progu opłacalności dla polskich wytwórców.
więcej
2015-12-30 | 06:30
Przemysł spożywczy
Susza i niski poziom wód gruntowych w spowodowały trudną sytuację producentów kukurydzy

Susza i niski poziom wód gruntowych w spowodowały trudną sytuację producentów kukurydzy

Z powodu suszy i niskiego poziomu wód gruntowych bieżący rok dla producentów kukurydzy był szczególnie trudny. Mogą ucierpieć także hodowcy bydła mlecznego i mięsnego, dla których roślina ta jest podstawą produkcji pasz. Jest jednak szansa, że w przyszłym roku uda się odbudować zapasy nasion i kiszonek na pasze, o ile pogoda będzie bardziej sprzyjała, a powierzchnia upraw kukurydzy utrzyma się powyżej 1 miliona ha.
więcej
2015-12-10 | 08:00
Handel
Światowy trend korzystania ze zdrowej żywności napędza sprzedaż firmy Sante. Producent eksportuje swoje produkty już na 40 rynków

Światowy trend korzystania ze zdrowej żywności napędza sprzedaż firmy Sante. Producent eksportuje swoje produkty już na 40 rynków

Firma Sante, obecna na 40 światowych rynkach, przekonuje, że z roku na rok popyt na zdrowe produkty jest coraz większy. Z międzynarodowych badań wynika, że już za kilka lat żywność przyczyniająca się do poprawy kondycji zdrowia i zapobiegająca wielu chorobom w samej tylko UE osiągnie sprzedaż rzędu 40 mld euro. A rynek ten znacznie bardziej rozwinięty jest w USA czy Japonii.
więcej
2015-12-08 | 08:00
Handel
Producenci wołowiny będą się konsolidować. Ma się to przełożyć na wyższą jakość mięsa

Producenci wołowiny będą się konsolidować. Ma się to przełożyć na wyższą jakość mięsa

Producenci wołowiny żyją dziś z eksportu, a Polska stała się drugim po Holandii eksporterem wołowiny w UE z 14-proc. udziałem. By utrzymać korzystny trend, zakłady mięsne zamierzają się konsolidować. To pozwoli im podnieść jakość mięsa, a jednocześnie utrzymać stosunkowo niskie koszty.
więcej
2015-11-23 | 06:35
Handel
Słaby rok branży mleczarskiej. Spadły ceny mleka i wartość polskiego eksportu

Słaby rok branży mleczarskiej. Spadły ceny mleka i wartość polskiego eksportu

Z powodu niższych cen mleka na światowych rynkach obecny rok jest słaby dla branży mleczarskiej. Przychody z produkcji mleka mogą być w tym roku niższe nawet o 3 mld zł niż w 2014 roku. Spada też wartość eksportu polskiego nabiału. W I połowie roku zyski spadły o 18 proc. Dla producentów szansą mogą być nowe rynki zbytu i większa konsolidacja branży.
więcej
2015-11-19 | 08:00
Inwestycje
Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne

Zakłady Mięsne Olewnik chcą skoncentrować produkcję w jednym zakładzie i zwiększyć moce produkcyjne

W ramach trzyletniej strategii inwestycyjnej Zakłady Mięsne Olewnik zamierzają skoncentrować produkcję w jednym zakładzie oraz rozbudować moce produkcyjne. Spółka chce także wzmocnić swoją obecność na rynkach zagranicznych, głównie w Niemczech.
więcej
2015-11-18 | 07:55
Gospodarka
Polmlek kończy inwestycję wartą ćwierć miliarda złotych

Polmlek kończy inwestycję wartą ćwierć miliarda złotych

W przyszłym roku ruszy produkcja odżywki serwatkowej dla dzieci i dorosłych w Lidzbarku Warmińskim. Oprócz tego przedstawiciele grupy Polmlek mają nadzieję, że uda im się zwiększyć sprzedaż na rynkach zachodnich i azjatyckich – ma pomóc to w załataniu dziury po rynku rosyjskim. Obecnie eksport stanowi około 35 proc. przychodów.
więcej
2015-11-17 | 08:00
Handel
PKM Duda inwestuje w rozwój. Planów strategicznych spółki nie zmieniają niskie ceny mięsa na rynku

PKM Duda inwestuje w rozwój. Planów strategicznych spółki nie zmieniają niskie ceny mięsa na rynku

Ceny wieprzowiny są coraz niższe, ale Polski Koncern Mięsny Duda inwestuje w rozwój. W Polsce rośnie bowiem sprzedaż mięsa. Duda szykuje się więc do kolejnych przejęć firm z branży, tworzenia nowych hurtowni oraz zwiększania własnej hodowli trzody chlewnej. Wzrostu cen nie spodziewa się jednak wcześniej niż w drugiej połowie 2016 roku.
więcej
2015-11-05 | 07:50
Handel
Producent i dystrybutor win spółka Jantoń planuje rozbudowę centrum logistycznego oraz uruchomienie nowej linii rozlewniczej. Koszt inwestycji to kilka milionów złotych

Producent i dystrybutor win spółka Jantoń planuje rozbudowę centrum logistycznego oraz uruchomienie nowej linii rozlewniczej. Koszt inwestycji to kilka milionów złotych

Po tym, jak w marcu 2015 roku spółka Jantoń wybudowała kosztem 5 mln złotych nowe centrum logistyczne, w realizacji znajdują się już kolejne inwestycje. Producent i dystrybutor win planuje budowę linii rozlewniczej oraz dalszą rozbudowę zaplecza logistycznego. Inwestycje pochłoną kilka milionów złotych i będą finansowane w sporej części z własnego kapitału.
więcej
2015-10-30 | 08:00
Przemysł spożywczy
Jardin Rich buduje fabrykę landrynek w Suchedniowie. Chce produkować nawet 25 mln puszek słodyczy rocznie

Jardin Rich buduje fabrykę landrynek w Suchedniowie. Chce produkować nawet 25 mln puszek słodyczy rocznie

Inwestycja warta 2 mln zł, zatrudnienie docelowo 50 pracowników i produkcja do 25 mln puszek landrynek rocznie – to zakłada strategia producenta słodyczy Jardin Rich. Jak zapewnia prezes spółki Sympatic, która będzie dystrybuować te słodycze, marka zamierza w swoim segmencie zdobyć pozycję lidera. Nie wyklucza też produkcji pod markami własnymi sieci handlowych.
więcej
2015-10-27 | 06:20
Konsument
Rynek słodyczy rozwija się w niewielkim tempie, ale stabilnie. Są zapomniane segmenty, które mogą rosnąć szybciej

Rynek słodyczy rozwija się w niewielkim tempie, ale stabilnie. Są zapomniane segmenty, które mogą rosnąć szybciej

Wart około 13 mld zł rynek słodyczy będzie nadal rosnąć, bo spożycie tego rodzaju produktów w innych krajach Unii Europejskiej jest znacznie wyższe. Przedstawiciele branży oceniają, że wzrosty nie są dynamiczne, bo ok. 2 proc., ale stabilne. W niektórych segmentach dynamika może być wyższa – obiecująco wyglądają perspektywy rozwoju nieco zapomnianego segmentu landrynek.
więcej
2015-10-23 | 06:35
Bankowość
Analizy rynków rolnych kluczowe dla decyzji biznesowych rolników. W kolejnych latach będą wspierać również banki spółdzielcze

Analizy rynków rolnych kluczowe dla decyzji biznesowych rolników. W kolejnych latach będą wspierać również banki spółdzielcze

Ponad 13 mld euro zasili polskie rolnictwo w nowej perspektywie UE. Potencjalni beneficjenci będą musieli jednak mieć także wkład własny i to banki spółdzielcze będą odgrywać dużą rolę we współfinansowaniu tych projektów. Decyzję o przyznaniu finansowania mają bankom ułatwić analizy rynków rolnych dostarczane przez Fundację Programów Pomocy dla Rolnictwa FAPA. Z jej prognoz już dziś korzysta wielu przedsiębiorców, którzy planują inwestycje w gospodarce rolnej.
więcej
2015-09-24 | 07:55
Handel
Lotte Wedel zainwestuje w promocję swoich wyrobów na Bałkanach. W Polsce producent słodyczy notuje wzrosty sprzedaży

Lotte Wedel zainwestuje w promocję swoich wyrobów na Bałkanach. W Polsce producent słodyczy notuje wzrosty sprzedaży

Obecny rok jest dla Wedla najlepszy w 5-letniej historii spółki w japońsko-koreańskim koncernie Lotte. Jak zapewnia dyrektor ds. sprzedaży, spółka zdołała zwiększyć sprzedaż, zarówno pod względem liczby sprzedanych słodyczy, jak i wartości przychodów, a zysk jest zadowalający. W przyszłym roku, po rozbudowie fabryki w Warszawie, producent zwiększy moce wytwórcze, a w najbliższym czasie zainwestuje w promocję swoich wyrobów na rynkach bałkańskich.
więcej
2015-09-22 | 08:00
Gospodarka
ZM Henryk Kania: W ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży wzrosną o 100 procent

ZM Henryk Kania: W ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży wzrosną o 100 procent

Strategia ZM Henryk Kania zakłada, że w ciągu najbliższych 4 lat przychody ze sprzedaży zostaną podwojone. Realizację celu ma umożliwić wykorzystanie nowoczesnych i tradycyjnych kanałów dystrybucji, wzmocnienie segmentu premium, a także ekspansja na zagraniczne rynki. W I półroczu 2015 roku przychody ze sprzedaży spółki wyniosły ponad 465 mln zł i były wyższe o 16 proc. niż rok wcześniej.
więcej
2015-09-17 | 06:40
Ochrona środowiska
Fabryki Marsa zasilane energią odnawialną. Koncern uruchamia pod Sochaczewem nową oczyszczalnię

Fabryki Marsa zasilane energią odnawialną. Koncern uruchamia pod Sochaczewem nową oczyszczalnię

Mars Polska uruchomił przy zakładzie produkcyjnym w Janaszówku oczyszczalnię ścieków wartą 33 mln zł. Dzięki niej koncern chce ograniczyć o 10 proc. emisję dwutlenku węgla i zużycie wody. Dodatkowo z przetwarzanych odpadów będzie pozyskiwana energia odnawialna, dzięki której można wyprodukować 800 tys. snickersów na dobę.
więcej