Handel
2015-08-11 | 06:55
Handel
Komisja Europejska proponuje przedłużenie o rok wsparcia dla producentów owoców i warzyw. Ma to zniwelować skutki rosyjskiego embarga
Przez kolejny rok Komisja Europejska będzie wspierać producentów owoców i warzyw, którzy ucierpieli na skutek rosyjskiego embarga. Od sierpnia 2014 do marca 2015 eksport świeżych owoców i warzyw obniżył się o 17 proc. Wprawdzie producenci intensywnie poszukują nowych rynków zbytu, ale jeszcze nie zastąpiły one kierunku rosyjskiego.
2015-08-05 | 06:50
Handel
Polska trzecim największym europejskim rynkiem dla BP. Wkrótce koncern otworzy 500. stację paliw
Polska jest dla BP trzecim, po Niemczech i Wielkiej Brytanii, europejskim rynkiem z największymi zyskami. Wkrótce koncern planuje otwarcie 500. stacji benzynowej. Liczy na dalszy dynamiczny rozwój własnej sieci w związku m.in. z rozbudową infrastruktury drogowej, stawia także na rozwój franczyzy.
2015-08-05 | 06:45
Handel
Inwestorzy zagraniczni widzą duży potencjał rynku usług w Polsce
Sektor usług w Polsce jest wciąż niewielki – stanowi nieco ponad 70 proc. całej wartości dodanej w gospodarce, podczas gdy w niektórych krajach jest to nawet ponad 80 proc. Ze względu na niższy wzrost płac w stosunku do produktywności polska gospodarka ma spory potencjał do zwiększenia krajowego popytu. To kluczowy czynnik z punktu widzenia branż usługowych, dlatego zagraniczni inwestorzy poszukują tych z najlepszymi perspektywami.
2015-08-03 | 09:00
Handel
D. Winek (BGŻ BNP Paribas): trudna sytuacja polskiego sektora rolno-spożywczego. Najgorzej jest w przypadku przetwórców jabłek oraz producentów mleka
Negatywne tendencje rynkowe odbijają się na kondycji sektora rolno-spożywczego. Przychody większości sektorów spadły w ciągu roku o kilkanaście procent. Najgorzej jest w segmencie przetwórstwa jabłek oraz na rynku mleka. Dariusz Winek, ekspert ds. rynków rolnych, przewiduje, że II półrocze przyniesie stopniową poprawę. Pozytywny trend już widoczny jest w handlu zagranicznym. Wielkość eksportu produktów rolno-spożywczych od stycznia do maja wzrosła o 6,8 proc.
2015-08-03 | 06:45
Handel
Sprzedaż komputerów w Polsce o 2 proc. wyższa. Liderem rynku pozostaje Lenovo, które zamierza też zdobyć rynek smartfonów
Krajowy rynek komputerów jak dotąd opiera się obserwowanemu na świecie spadkowi. W ostatnim kwartale zanotował 2-proc. wzrost sprzedaży. Lenovo – obecne w Polsce od 10 lat – ma ponad 35-proc. udział w tym rynku i chce wzmacniać swój udział w kategorii komputerów stacjonarnych. Tym bardziej że klienci coraz chętniej sięgają po urządzenia All-in-One umożliwiające prace w różnych trybach. Jednocześnie spółka duży nacisk kładzie na najszybciej rosnący segment, czyli urządzenia mobilne.
2015-07-29 | 06:30
Handel
Marka FemeStage Eva Minge chce rozwijać sieć sklepów nie tylko w dużych miastach. Klientów mają przyciągnąć styliści, którzy doradzą przy zakupie
Ewa Minge i spółka Esotiq & Henderson do końca roku planują otworzyć 17 sklepów marki FemeStage Eva Minge. Będą one powstawać nie tylko w dużych aglomeracjach, lecz także w mniejszych miastach. Projektantka liczy na zainteresowanie klientów, zwłaszcza że Polacy coraz więcej wydają na ubrania. O wyborze częściej decyduje jednak jakość i marka, a nie cena. Do FemeStage klientów mają przyciągnąć również styliści, którzy doradzą, jaki strój wybrać w zależności od typu sylwetki czy okazji.
2015-07-29 | 06:30
Handel
Braster Tester do samodzielnego wykrywania raka piersi w 2016 r. trafi na polski rynek, a w 2018 r. do większości krajów UE oraz USA
Braster, producent urządzenia do wczesnego, samodzielnego wykrywania raka piersi, chce się stać globalną firmą świadczącą usługi telemedyczne w tym zakresie. W drugiej połowie 2016 roku tester ma trafić do sprzedaży w Polsce, rok później na rynek niemiecki i brytyjski, a w 2018 roku ma być obecny w większości krajów Unii i w USA. Sprzedaż usług telemedycznych ma docelowo generować 70 proc. przychodów spółki.
2015-07-28 | 06:45
Handel
Podatek obrotowy początkowo zaszkodzi sieciom handlowym. Inne pomysły PiS na pobudzenie konsumpcji powinny jednak pomóc branży na dłuższą metę
Poprawa wyników branży konsumpcyjnej jest najbardziej widoczna w segmencie mniejszych spółek. W przypadku dużych detalistów wzrost był mniejszy. Zapowiadane wprowadzenie podatku obrotowego od sklepów wielkopowierzchniowych może jeszcze dodatkowo skomplikować ich sytuację. Inne propozycje PiS powinny jednak wyjść spółkom na dobre w dłuższej perspektywie.
2015-07-28 | 06:40
Handel
Platformy pośredniczące w wymianie dóbr i usług stają się coraz popularniejsze. Ten rynek dynamicznie rośnie, ale wciąż jest niewielki
Choć rynek sharing economy, którego model biznesowy opiera się na bezpośredniej wymianie dóbr i usług między konsumentami, rośnie w dwucyfrowym tempie, to jednak w dalszym ciągu jego udział w światowej branży e-commerce jest marginalny i wynosi około 1,5 proc. Największe obroty mają biznesy oparte na wynajmie powierzchni mieszkalnej oraz wspólnym transporcie. Lider branży, czyli spółka Airbnb, wyceniany jest na 20 mld dolarów.
2015-07-27 | 08:00
Handel
Grupa Redan chce rozwijać sieć dyskontową i zwiększyć obecność za granicą. W branży modowej planuje utrzymać dynamikę sprzedaży
Grupa Redan notuje wyższe obroty w swoich sklepach odzieżowych. W pierwszym półroczu wzrosły o 13 proc. Właściciel m.in. marek Top Secret, Textil Market i Troll utrzymał procentową marżę handlową, mimo że kurs dolara wzrósł o ok. 20 proc. w skali roku. Firma zakłada stabilny wzrost w branży dyskontowej, chce otwierać kilkadziesiąt sklepów rocznie i wzmocnić swoją obecność na zagranicznych rynkach. W branży modowej zaś chce poprawić wyniki sprzedażowe i utrzymać wysoką dynamikę przyrostu sprzedaży.
2015-07-27 | 06:35
Handel
Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż o 10-15 proc. rocznie. Już jesienią i w przyszłym roku premiery nowych modeli o zupełnie innej stylistyce
Mitsubishi chce zwiększać sprzedaż samochodów o 10-15 proc. rocznie. Zamierza się koncentrować na autach typu SUV, crossover oraz pick-up. Koncern wymienia istniejącą gamę modeli. Jeszcze w tym roku w sprzedaży pojawi się nowy Outlander w zmienionej stylistyce. Design następnych modeli – Mitsubishi L200, a w szczególności ASX, które zadebiutują w tym i w przyszłym roku, pokaże zupełnie nowe stylistyczne oblicze Mitsubishi.
2015-07-23 | 06:40
Handel
W Polsce działa 410 tys. terminali, a jest miejsce na 700 tys. Rynek wyraźnie przyspieszył
Polska jest jednym z najbardziej rozwiniętych technologicznie krajów pod względem transakcji bezgotówkowych. Liczbą terminali i transakcji wciąż gonimy zachodnią Europę. Sieć terminali to dziś 410 tys. sztuk, a eksperci oceniają, że na rynku jest miejsce na kolejnych 300 tys. Rynek wyraźnie przyspieszył po obniżce prowizji od płatności kartą.
2015-07-22 | 06:50
Handel
Polscy przedsiębiorcy wciąż liczą na handel z Ukrainą
Mimo destabilizacji za wschodnią granicą polskie firmy wciąż nie wycofują się z ukraińskiego rynku i czekają na lepsze czasy. Jak wskazują eksperci, potencjał jest ogromny, począwszy od przemysłu ciężkiego, poprzez chemiczny, a na rolnictwie kończąc. Również dane Banku Światowego wskazują, że choć Ukraina nie jest teraz najlepszym miejscem do prowadzenia interesów, to jest coraz przychylniejsza inwestorom.
2015-07-21 | 09:00
Handel
T. Trocil (Hilti Poland): W 2020 roku przychody spółki osiągną blisko 400 mln zł. Ponad połowa handlu będzie się odbywać online
Usługa zarządzania flotą polegająca na dzierżawie i obsłudze urządzeń produkcyjnych ma stanowić jedno z głównych źródeł przychodów Hilti w Polsce. Strategia spółki zakłada dynamiczny wzrost sprzedaży, z czego docelowo 50 proc. ma przypadać na handel internetowy. W 2020 roku przychody firmy mają osiągnąć poziom niemal 400 milionów złotych. Poziom zatrudnienia wzrośnie do tego czasu o 150 osób.
2015-07-17 | 08:00
Handel
Symbio chce pozyskać kolejnych dystrybutorów swoich produktów. Spółka planuje też wejść na nowe rynki – do Azji i na Bliski Wschód
Rozwój dystrybucji i zwiększenie eksportu mają pozwolić Symbio na wzrost. Spółka zajmująca się produkcją żywności ekologicznej skupia się na niezależnych detalistach i polskich sklepach. Dzięki rosnącemu zainteresowaniu produktami ekologicznymi chce pozyskać nowych dystrybutorów do współpracy. Spółka chce pozyskiwać nowych klientów nie tylko w Europie, lecz także na Bliskim Wschodzie i rynkach azjatyckich.