Przemysł spożywczy

2014-10-21 | 07:00
Handel
Drosed stawia na produkty paczkowane. Chce sprzedawać zarówno poprzez sieci handlowe, jak i samodzielne sklepy Przemysł spożywczy

Drosed stawia na produkty paczkowane. Chce sprzedawać zarówno poprzez sieci handlowe, jak i samodzielne sklepy

Choć wielu Polaków wciąż jeszcze woli kupować mięso i wędliny na wagę w małych punktach sprzedaży, mazowiecki Drosed przekonuje, że produkt paczkowany jest bezpieczniejszy, a nowoczesny handel gwarantuje jego właściwe przechowywanie.
więcej
2014-10-20 | 06:10
Przemysł spożywczy
Rosnąca inflacja na Wschodzie szkodzi eksportowi polskiej żywności. Branża liczy na program wspierający eksport

Rosnąca inflacja na Wschodzie szkodzi eksportowi polskiej żywności. Branża liczy na program wspierający eksport

Polscy producenci żywności liczą na to, że Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych przygotuje nowy program wspierający eksport na Wschód. Problemem we współpracy z krajami dawnego ZSRR nie jest już tylko rosyjskie embargo na żywność z Unii Europejskiej, lecz także inflacja.
więcej
2014-10-13 | 09:00
Przemysł spożywczy
Embargo na polskie mięso na razie korzystne dla przetwórni. Niskie ceny surowca to większe zyski

Embargo na polskie mięso na razie korzystne dla przetwórni. Niskie ceny surowca to większe zyski

Rosyjskie embargo na polską żywność powinno w krótkiej perspektywie poprawić wyniki polskich zakładów przetwórczych. Dzięki niskim cenom mięsa wzrosną ich zyski.
więcej
2014-10-10 | 06:45
Przemysł spożywczy
Kellogg s oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Kellogg's oficjalnie otwiera fabrykę w Kutnie i zapowiada jej rozbudowę. Trwa rekrutacja pracowników

Międzynarodowy koncern spożywczy Kellogg's na początku przeszłego roku uruchomi drugą linię produkcyjną w niedawno otwartej fabryce chipsów w Kutnie. W wytwórni znajdzie pracę 200 osób. Rekrutacja już się rozpoczęła.
więcej
2014-10-09 | 06:50
Handel
Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Rosyjskie embargo na mięso szkodzi producentom mięsa wieprzowego. Polacy coraz częściej sięgają po drób

Producenci mięsa wieprzowego mają problem ze znalezieniem nowych rynków zbytu, szczególnie na produkty, które dotąd najlepiej sprzedawały się w Azji, czyli np. nogi i głowy wieprzowe. Polskie zakłady do momentu wprowadzenia embarga na rynki azjatyckie korzystały na różnicach w gustach konsumpcyjnych, jakie występują między Azjatami a Europejczykami. Na polskich stołach wieprzowina pojawia się coraz rzadziej.
więcej
2014-09-30 | 09:30
Giełda
M. Czachor (Erste Securities): Polskie spółki spożywcze są tańsze od zagranicznych o 30-40 proc.

M. Czachor (Erste Securities): Polskie spółki spożywcze są tańsze od zagranicznych o 30-40 proc.

Spółki spożywcze z GPW prowadzą ambitne programy inwestycyjne, które w perspektywie 2-3 lat przełożą się na wzrost ich wartości. Obecnie branża jest w niełasce inwestorów, głównie ze względu na sytuację za wschodnią granicą oraz stagnację konsumpcji w Polsce. W rezultacie polskie spółki są tańsze od zagranicznych konkurentów nawet o 40 proc., a tak głęboka przecena nie znajduje uzasadnienia w czynnikach fundamentalnych.
więcej
2014-09-29 | 09:00
Handel
Ceny mleka coraz niższe, ale produkcja rośnie. Duże gospodarstwa szykują się do zniesienia kwot mlecznych

Ceny mleka coraz niższe, ale produkcja rośnie. Duże gospodarstwa szykują się do zniesienia kwot mlecznych

W pierwszym półroczu na rynku pojawiło się o 7 proc. więcej mleka niż przed rokiem. Coraz więcej produkują największe gospodarstwa. Niskie ceny powodują jednak, że z rynku mleka wycofują się najmniejsi producenci. Duże gospodarstwa szykują się do zniesienia kwot od przyszłego roku i produkują coraz więcej, bo dla nich ‒ mimo niskich cen ‒ jest to opłacalne.
więcej
2014-09-26 | 06:45
Przemysł
Polscy eksporterzy muszą szukać nowych rynków zbytu. W kontaktach z zagranicznymi partnerami pomaga prestiż warszawskiej giełdy

Polscy eksporterzy muszą szukać nowych rynków zbytu. W kontaktach z zagranicznymi partnerami pomaga prestiż warszawskiej giełdy

Wejście na giełdę daje spółkom nie tylko pieniądze na rozwój, lecz także kontakty i pozycję w świecie biznesu. Choć bycie spółką publiczną wymaga utrzymywania wysokich standardów i transparentności w zarządzaniu, a spółki muszą włożyć wysiłek w kształtowanie relacji inwestorskich i publikację raportów, to dzięki temu postrzegane są jako przewidywalny i rzetelny partner.
więcej
2014-09-25 | 09:30
Handel
Bank BGŻ: Tegoroczne zbiory zbóż rekordowo wysokie. Ceny jesienią mogą spadać

Bank BGŻ: Tegoroczne zbiory zbóż rekordowo wysokie. Ceny jesienią mogą spadać

Zbiory zbóż w Polsce w tym sezonie prawdopodobnie będą rekordowo wysokie i dużo wskazuje na to, że przekroczą 30 mln ton. Ceny na świecie już od dłuższego czasu spadają. W Polsce obniżały się przed żniwami, obecnie pozostają stabilne. Jest jednak bardzo mało transakcji, bo rynek czeka na dalszy rozwój wypadków. Spadek wartości zbóż paszowych może spowodować, że w dłuższej perspektywie niższe będą też ceny mięsa i jego przetworów.
więcej
2014-09-24 | 06:10
Przemysł spożywczy
Makarony Polskie do końca roku planują sprzedać w Chinach produkty o wartości 3 mln zł

Makarony Polskie do końca roku planują sprzedać w Chinach produkty o wartości 3 mln zł

Firma Makarony Polskie chce miesięcznie eksportować do Chin produkty o wartości 300-400 tys. zł. Liczy, że w całym roku eksport do Państwa Środka sięgnie 3 mln zł. Kolejny rok może być jeszcze lepszy, bo spółka rozmawia o współpracy z kolejnymi partnerami na tamtejszym rynku.
więcej
2014-09-23 | 08:35
Handel
BGŻ: Produkcja mleka u głównych eksporterów wzrosła w tym roku o 5 proc. Ceny serów żółtych i mleka będą spadać

BGŻ: Produkcja mleka u głównych eksporterów wzrosła w tym roku o 5 proc. Ceny serów żółtych i mleka będą spadać

Produkcja mleka rośnie zarówno na świecie, u głównych eksporterów przetworów mleczarskich, jak i w Polsce. Analitycy szacują, że w br. produkcja mleka w większości państw zwiększy się o ok. 5 proc., co na rynku mleka jest wzrostem znaczącym. Embargo ze strony Rosji i zmniejszenie popytu w Chinach przekładają się na niższe ceny w skupie. Zaowocuje to obniżkami w sklepach.
więcej
2014-09-16 | 10:00
Handel
Sprzedaż cydru może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Ambra zapowiada wzrostu zysku netto oraz dywidendy

Sprzedaż cydru może wzrosnąć nawet trzykrotnie. Ambra zapowiada wzrostu zysku netto oraz dywidendy

W najbliższych kwartałach sprzedaż wina nieznacznie przyspieszy, choć tempo wzrostu rynku pozostanie niewysokie. Na tym tle wyróżniać ma się segment cydru, gdzie Ambra liczy nawet na trzykrotny wzrost sprzedaży. Wraz z umocnieniem pozycji w segmencie mocnych alkoholi ma się to przełożyć na wzrost zysku netto oraz dywidendy.
więcej
2014-09-12 | 06:40
Handel
Konspol planuje otworzyć zakłady produkcyjne w Azji

Konspol planuje otworzyć zakłady produkcyjne w Azji

Konspol rozpocznie wkrótce dostawy drobiu do Japonii i pracuje nad kolejnymi azjatyckimi rynkami. Plany nie ograniczają się tylko do eksportu – spółka chce otworzyć zakłady produkcyjne w Azji. Polski rynek nadal będzie jednak bardzo ważny dla Konspolu, ponieważ coraz większe wymagania konsumentów i silna konkurencja w branży zachęcają do ciągłego rozwoju technologii i wiedzy. A to podstawa sukcesu na świecie – ocenia Kazimierz Pazgan, prezes Konspolu.
więcej
2014-09-10 | 09:30
Handel
Z. Daniłowski (Makarony Polskie): Chcemy być liderem konsolidacji branży spożywczej. To nieuchronny proces

Z. Daniłowski (Makarony Polskie): Chcemy być liderem konsolidacji branży spożywczej. To nieuchronny proces

Makarony Polskie znajdują się w przełomowym punkcie rozwoju – mogą być albo liderem, albo uczestnikiem procesu konsolidacji – uważa prezes spółki Zenon Daniłowski. Jego zdaniem niekoniecznie oznacza to fuzje i przejęcia, grupa producentów może współpracować, np. przy eksporcie. Producent makaronów spodziewa się dobrego drugiego półrocza, m.in. dzięki intensywnej pracy nad wzrostem sprzedaży do Azji.
więcej
2014-09-09 | 09:00
Przemysł spożywczy
Bakalland stawia na innowacyjność. Chce też zwiększyć sieć odbiorców

Bakalland stawia na innowacyjność. Chce też zwiększyć sieć odbiorców

Bakalland po fuzji z Delectą zapowiada wprowadzenie na rynek kilku nowości. Firma zwiększa też udział eksportu i chce rozbudować sieć odbiorców. Trudna sytuacja polityczna na Wschodzie nie ma bezpośredniego wpływu na sytuację Bakallandu, eskalacja konfliktu może jednak odbić się na całej gospodarce, a w związku z tym także na firmie.
więcej