Mówi: | Robert Ogór |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Grupa Ambra SA |
Ambra w sezon świąteczny wchodzi z kampanią wizerunkową marek Cin&Cin i El Sol. Produkty będą promowane głównie w miejscach sprzedaży
Dystrybutor win i alkoholowych napojów musujących Ambra zapowiada przedświąteczną kampanię wizerunkową marek Cin&Cin oraz El Sol, w ramach której m.in. trunki dostaną nowe opakowania. Jak informuje Robert Ogór, prezes Grupy Ambra, akcja promocyjna odbywać się będzie przede wszystkim w miejscach sprzedaży. Spółka liczy także na większe zainteresowanie konsumentów cydrem, a na wiosnę szykuje kolejne nowości.
– Sezon świąteczny dla nas to nie tylko zwiększone zakupy konsumenckie, lecz także większa aktywność – tłumaczy w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Robert Ogór, prezes zarządu Ambry. – W ten sezon wchodzimy z dwoma dużymi projektami. Pojawią się nowe opakowania dla marki Cin&Cin i odświeżona szata graficzna w powiązaniu z dużą kampanią wina, w szczególności El Sol.
W ramach obu kampanii spółka będzie promować produkty przede wszystkim w miejscach sprzedaży zarówno stacjonarnej, czyli w sklepach, jak i w Internecie.
– Docierać będziemy do konsumenta we właściwie wszystkich miejscach, w których dokonuje zakupów – zapowiada Robert Ogór. – Nasza sieć sklepów Centrum Wina już przygotowuje się do obsłużenia potrzeb zakupowych, w tym prezentów. Także w galeriach handlowych będzie się wiele działo. Oczywiście restauratorzy, którzy w okresie grudniowym obsługują więcej imprez firmowych, czekają na nasze dostawy. Można powiedzieć, że wszędzie gdzie konsument będzie pojawiał się w grudniu, tam my także będziemy. Również w Internecie.
Spółka przygotowuje się do rosnącego zapotrzebowania na cydr, napój niskoalkoholowy produkowany z jabłek. Według Ministerstwa Gospodarki jego spożycie w br. wzrośnie z dwóch mln litrów w ub.r. do 15 mln litrów (ponad siedmiokrotnie).
– Spodziewamy się, że w naszych segmentach podstawowych, czyli winach i winach musujących, sprzedaż lekko wzrośnie – mówi Ogór. – Niestety, mamy do czynienia z dosyć niekorzystnym otoczeniem, jeżeli chodzi o tendencje deflacyjne czy w ogóle konsumpcyjne. W związku z tym ostrożnie liczymy na to, że będziemy na małym plusie. Poza cydrem, który powinien sporo dołożyć do naszej sprzedaży ogółem.
Jak wynika z ostatniego raportu Światowej Organizacji Zdrowia WHO „Global status report on alcohol and health 2014”, statystyczny Polak wypija 12,5 litra czystego alkoholu rocznie, co plasuje nasz kraj na trzynastym miejscu na 53 kraje w Europie. Nad Wisłą konsumowane jest więcej alkoholu niż we Francji (12,2), Wielkiej Brytanii (11,6), Kanadzie (10,8) i Stanach Zjednoczonych (9,2). Średnia światowa wynosi 6,2 litra.
Czytaj także
- 2025-02-21: Polacy przerzucają się na piwa bezalkoholowe. Segment rośnie o 17 proc., podczas gdy cały rynek piwa się kurczy
- 2025-02-17: Cła Trumpa uderzają w Europę. UE zapowiada reakcję, ale wciąż nie wypracowała wspólnej strategii
- 2025-02-19: Polskie mleczarstwo przygotowuje się do silniejszej konkurencji na zagranicznych rynkach. Potrzebuje wsparcia systemowego
- 2025-02-06: OECD chwali Polskę za sprawne przejście przez kryzysy. Rekomenduje też rewizję podatków i wydatków budżetowych
- 2025-02-12: Polska z wydatkami na zdrowie zbliża się do średniej krajów OECD. Wyzwaniem jest efektywne wykorzystywanie tych funduszy
- 2025-02-04: Rekordowy wzrost sprzedaży samochodów Mercedes-Benz. Rośnie zainteresowanie przede wszystkim autami niskoemisyjnymi
- 2025-02-11: Nowe inicjatywy KE będą odpowiedzią na kryzys konkurencyjności. Pomóc ma przemysł zielonych technologii
- 2025-02-18: Europejski przemysł czeka na Clean Industrial Deal. Dekarbonizacja jest potrzebna, ale innymi metodami
- 2025-02-12: Młodzi naukowcy przez niskie płace odchodzą z uczelni. To duże zagrożenie dla rozwoju polskiej gospodarki i technologii
- 2025-02-05: Młodzież w Polsce sięga po alkohol rzadziej niż 20 lat temu. Obniża się zwłaszcza spożycie piwa