Newsy

Outlety Neinvera chcą przyciągnąć klientów nowymi na polskim rynku markami modowymi. Firma liczy na 10-proc. wzrost sprzedaży w 2015 roku

2015-02-24  |  06:40
Wszystkie newsy
Mówi:Monika Olejnik-Okuniewska
Funkcja:senior marketing & PR manager
Firma:Neinver Polska

Hiszpańska firma Neinver spodziewa się w tym roku wzrostu sprzedaży o 10 proc. Ubiegły rok był dotychczas najlepszym dla należącej do Neinvera polskiej sieci outletów Factory. Łącznie sprzedaż wzrosła w nich o 20 proc. przy jednoczesnym 10-proc. wzroście odwiedzalności. Spółka liczy na to, że 2015 rok będzie jeszcze lepszy i zapowiada, że w jej centrach zadebiutują nowe na polskim rynku marki.

Spodziewamy się, że w 2015 roku odnotujemy kolejny wzrost zarówno sprzedaży, jak i liczby odwiedzających nas klientów mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Monika Olejnik-Okuniewska, senior marketing & PR manager Neinver Polska. – Wzrosty zawdzięczamy naszym klientom, którzy coraz bardziej doceniają i coraz częściej wybierają Factory. Wszystko za sprawą nowego trendu – smart shoppingu, w którym chodzi o rozsądne kupowanie.

Łącznie sklepy w centrach Factory odwiedziło w zeszłym roku 13 mln klientów, o milion więcej niż w 2013 roku. Sieć Factory to w tej chwili 84 tys. mkw. powierzchni handlowej w 5 centrach w 4 najważniejszych miastach. Neinver oczekuje w 2015 roku 5-proc. wzrostu odwiedzalności i 10-proc. wzrostu sprzedaży w centrach Factory. Zakłada, że w tym roku najbardziej dynamicznie będą się rozwijać najnowsze i tym samym największe obiekty: Factory w Krakowie, które działa od 2011 roku, świeżo zmodernizowane Factory w Warszawie-Ursusie oraz Factory Warszawa Annopol.

Sukces sieci Factory bierze się przede wszystkim z unikalnego konceptu, który na polskim rynku jest obecny już 12 lat ocenia Monika Olejnik-Okuniewska. W tej chwili jest łącznie 5 centrów w największych miastach w Polsce. Każde z nich ma kilkanaście tysięcy metrów kwadratowych powierzchni handlowej, czyli mniej niż w regularnych galeriach handlowych. Sukces ten bierze się z tego, że mamy bardzo dobry zestaw marek, przede wszystkim modowych, tych najpopularniejszych w Polsce i za granicą.

Model sprzedaży outletowej, jakie stosuje w swych centrach Neinver, opiera się na znaczących obniżkach cen produktów, głównie ubrań znanych marek. Jak tłumaczy senior marketing & PR manager Neinver Polska, klienci robią dużo większe zakupy, kiedy mogą kupować w cenach obniżonych o od 30 do 70 proc. Takie zaś oferowane są w outletach Factory przez cały rok.

Średnio nasi klienci wydają od kilkudziesięciu do kilkuset złotych, wszystko zależy od sezonu. Oczywiście najwięcej klienci wydają w momencie, kiedy wprowadzone są nowe kolekcje i wtedy, kiedy ludzie naturalnie chodzą na zakupy kupować sobie nowe rzeczy, czyli wiosną, latem, jesienią i zimą. Duży wzrost średniego paragonu notujemy również w trakcie rozsprzedaży, czyli w czasie, kiedy nasze ceny spadają nawet o 80 proc.

Neinver podkreśla, że cały czas szuka nowych oferty dla klientów. Obecnie negocjuje kilkanaście nowych kontraktów z nowymi markami, zapowiada premiery na polskim rynku outletowym przede wszystkim w sektorze mody oraz odzieży sportowej.

Widzimy, że nasi klienci bardzo lubią wracać do naszych centrów ocenia Monika Olejnik-Okuniewska z Neinver Polska. Jeszcze kilka lat temu przyjeżdżali do nas średnio 3 czy 4 razy w roku. Liczba wizyt w naszych centrach jednak z roku na rok rośnie i spodziewamy się, że ten trend będzie kontynuowany. Mamy nadzieję, że ludzie coraz częściej będą wybierali centra outletowe, że zamiast na zakupy do centrum handlowego przyjadą do nas.

Czytaj także