Mówi: | Maciej Herman |
Funkcja: | dyrektor ds. sprzedaży |
Firma: | Lotte Wedel |
Lotte Wedel zainwestuje w promocję swoich wyrobów na Bałkanach. W Polsce producent słodyczy notuje wzrosty sprzedaży
Obecny rok jest dla Wedla najlepszy w 5-letniej historii spółki w japońsko-koreańskim koncernie Lotte. Jak zapewnia dyrektor ds. sprzedaży, spółka zdołała zwiększyć sprzedaż, zarówno pod względem liczby sprzedanych słodyczy, jak i wartości przychodów, a zysk jest zadowalający. W przyszłym roku, po rozbudowie fabryki w Warszawie, producent zwiększy moce wytwórcze, a w najbliższym czasie zainwestuje w promocję swoich wyrobów na rynkach bałkańskich.
– Ten rok jest bardzo dobry dla firmy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Maciej Herman, dyrektor ds. sprzedaży w firmie Lotte Wedel. – To jest najlepszy rok w ciągu tego pięciolecia, kiedy Wedel jest własnością firmy Lotte, zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak też ilości. Zysk również mamy na zadowalającym poziomie, co w obecnej rzeczywistości nie jest łatwe ze względu na dużą presję cenową wynikającą m.in. z deflacji, działań konkurencyjnych i przede wszystkim z tego, że kategoria słodyczy dwa lata temu przestała w Polsce rosnąć. Konsumpcja w tym roku nawet lekko spadła.
Maciej Herman wskazuje także, że konsumpcja słodyczy czekoladowych w Polsce nie jest duża, bo wynosi jedynie około 4,5 kg na głowę. Przykładowo w Wielkiej Brytanii jest to około 10 kg na głowę. Stąd Wedel planuje skoncentrować się także na eksporcie.
– Intensywnie szukamy odbiorców w różnych krajach. Na ten moment największymi rynkami dla nas, jeśli chodzi o odbiorców, są Stany Zjednoczone, Kanada, również Wielka Brytania od kilku lat, kiedy jest nowa fala emigracji – wyjaśnia Herman. – Najbliższe plany, które będziemy uruchamiać, dotyczą rynku bałkańskiego w Europie, gdzie już nasza pozycja jest dość ugruntowana, mamy wysoką dystrybucję naszego asortymentu także w takich krajach, jak Bośnia i Hercegowina, Czarnogóra, Serbia. Tam planujemy rozpocząć również kampanię reklamową i to będą jedne z pierwszych rynków w tej chwili, w które będziemy mocno inwestować.
Według raportu KPMG między 2008 a 2013 rokiem można było zaobserwować spowolnienie na rynku słodyczy. W tym czasie jego wartość wzrosła tylko o 2,3 proc. Trend ma się jednak zmienić, a tempo wzrostu sprzedaży ma przyspieszyć. Głównie dzięki wyrobom czekoladowym o nowych, nieznanych dotąd smakach.
– Wedel i inni producenci będą wprowadzać na rynek produkty innowacyjne, ciekawe dla konsumentów – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Maciej Herman, dyrektor ds. sprzedaży Lotte Wedel. – Spodziewam się delikatnego wzrostu konsumpcji. Już nie kilkunastoprocentowego, tak jak kiedyś, jednak wciąż na poziomie 2-4 proc. rocznie – dodaje.
W 2013 roku światowy rynek słodyczy wart był około 307 mld euro. Z tego Unia Europejska stanowi niemalże jedną czwartą jego wartości. Polska natomiast stanowi około 4 proc. rynku europejskiego.
Czytaj także
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-09-16: Konsumenci coraz częściej sięgają po ryby ze zrównoważonych połowów. Sprzedaż certyfikowanych produktów sięga 18 tys. t
- 2024-08-19: Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia
- 2024-08-05: Polscy producenci papryki mierzą się z silną konkurencją z Hiszpanii czy Holandii. To prowadzi do spadku cen poniżej kosztów produkcji
- 2024-07-02: Konsumenci w coraz lepszych nastrojach. Mogą być dźwignią polskiej gospodarki
- 2024-06-25: Naukowcy stworzyli zdrowszą odmianę czekolady. Wykorzystali do tego wyrzucane dotąd części owocu kakaowca
- 2024-03-12: Handel w internecie rzeczami używanymi, odnowionymi czy końcówkami serii przeżywa boom. Do 2030 roku będzie rosnąć nawet cztery razy szybciej niż klasyczny handel
- 2024-02-26: Ostatnie cztery lata mocno wpłynęły na spółki paliwowe. Branża szuka alternatyw dla paliw kopalnych
- 2024-01-09: Polska gospodarka w tym roku ma się rozwijać wyraźnie szybciej niż w poprzednim. Obawy dotyczą inflacji i sposobów wyjścia z tarcz antyinflacyjnych
- 2023-11-27: W 2024 roku polska gospodarka ma przyspieszyć, ale globalne otoczenie będzie ten proces utrudniać. Wiele zależy też od decyzji nowego rządu