Energetyka
2016-05-31 | 06:35
Ochrona środowiska
Nowe technologie pozwolą w sposób znaczący ograniczyć emisję dwutlenku węgla w elektrowniach. W Polsce ponad połowa elektrowni ma ponad 30 lat
Ponad połowa elektrowni węglowych w Polsce jest przestarzała. Nowoczesne technologie stosowane w nowych i modernizowanych blokach energetycznych pozwalają ograniczyć emisję dwutlenku węgla o jedną czwartą. Inwestycje w nowe technologie są o tyle istotne, że węgiel w ciągu najbliższych 20–30 lat będzie stanowił wciąż ponad połowę polskiego miksu energetycznego. Zyskiwać będą OZE, w tym morskie farmy wiatrowe, oraz gaz.
2016-05-16 | 06:50
Ochrona środowiska
Rozwój energetyki wiatrowej zagrożony przez nową ustawę. Farmy staną przestaną być atrakcyjne dla prywatnych inwestorów
Nowa ustawa dotycząca farm wiatrowych może ograniczyć wzrost energetyki wiatrowej w Polsce – przekonuje prof. Konrad Świrski, ekspert ds. energetyki. Przy ograniczeniu odległości turbiny wiatrowej od zabudowań do 2 km, możliwości obszarowe inwestycji zostaną ograniczone do 30 tys. ha. Tym samym moc elektrowni wiatrowych, którą obecnie szacuje się na 5,2 GW, może do 2020 roku wzrosnąć do zaledwie 6,5 GW. Farmy wiatrowe staną się mniej atrakcyjne dla prywatnych inwestorów, zainteresowane nimi będą tylko duże spółki państwowe.
2016-05-10 | 07:10
Inwestycje
Brak stabilnego prawa powoduje odpływ inwestorów z polskiego rynku energetycznego
Stabilne prawo jest kluczowym czynnikiem dla rozwoju polskiej branży energetycznej – uważa Jacek Babczyński z Venture Investors. Dodaje, że dla inwestorów się przede wszystkim przewidywalność. Tymczasem w ostatnich latach w tym zakresie panowała w naszym kraju bardzo duża zmienność. To sprawiło, że zagraniczne firmy energetyczne zamiast realizować nowe projekty, wolały wycofywać się z polskiego rynku. Potencjał branży wciąż jest jednak wysoki. Jeśli ustawodawca uporządkuje obowiązujące prawo, wówczas kapitał ponownie zacznie płynąć do naszego kraju.
2016-05-02 | 06:50
Ochrona środowiska
PGNiG Termika przy pomocy ARP szuka innowacji
PGNiG Termika chce skorzystać z osiągnięć technologicznych polskich firm z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP). W zorganizowanym przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo SA wspólnie z Agencją Rozwoju Przemysłu konkursie wybrano trzy nowatorskie projekty. Mogą one przyczynić się do usprawnienia procesów produkcji oraz zmniejszenia wpływu produkcji energii na środowisko. PGNiG Termika liczy, że rozmowy z pomysłodawcami zakończą się podpisaniem kontraktów.
2016-04-29 | 07:10
Energetyka
Lotos obawia się dużej zmienności na rynkach surowcowych. Ewentualnych wzrostów cen oczekuje dopiero w 2017 roku
Grupa Lotos obawia się wahań cen surowców energetycznych i oczekuje niskich cen ropy naftowej i gazu w całym 2016 roku. Ewentualne ożywienie możliwe jest dopiero w kolejnym roku. Koncern ponosi przy tym duże nakłady inwestycyjne związane z budową instalacji EFRA. Na ten cel przeznaczy ok. 2,3 mld zł. Po jej zakończeniu posiadane moce produkcyjne zwiększą się o 900 tys. ton rocznie. Jednocześnie spółka notuje bardzo dobre wyniki w segmencie upstream. W I kw. wydobywała 30 tys. baryłek ekwiwalentu ropy dziennie.
2016-04-29 | 07:10
Surowce
PGNiG inwestuje w segment ciepłowniczy. Od spółki z grupy JSW kupiło 100 proc. akcji Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej
Ponad 190 mln zł zapłaci PGNiG Termika za przejęcie Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej z Jastrzębia-Zdroju. W ten sposób, zgodnie z założeniami strategii, zwiększy swój udział w rynku ciepła systemowego. Jednocześnie złożyła ofertę kupna akcji Spółki Energetycznej „Jastrzębie”, do której należał PEC. To część Grupy JSW. PGNiG zapowiada dalsze zainteresowanie przejmowaniem aktywów ciepłowniczych na Górnym Śląsku.
2016-04-27 | 06:40
Infrastruktura
SGS Polska zwiększa zatrudnienie i wychodzi z usługami na rynki Europy Wschodniej
Spółka SGS Polska, zajmująca się kontrolowaniem jakości, testowaniem i certyfikowaniem szerokiej gamy produktów, zwiększyła liczbę pracowników w Polsce do 500 osób. Firma jest częścią globalnej grupy, a z Polski zamierza obsługiwać także inne rynki Europy Wschodniej. W naszym kraju największe zapotrzebowanie jest na certyfikację producentów biomasy.
2016-04-27 | 06:35
Media i PR
Grupa Multimedia Polska rozpoczęła kampanię reklamową. Nowy przekaz wspiera pierwszą w pełni ogólnopolską ofertę Grupy
Nowej strategii Grupy Multimedia Polska towarzyszy nowa kampania reklamowa. Grupa promuje w ten sposób pierwszą ogólnopolską ofertę zintegrowanych usług dla domu i firm: usług telekomunikacyjnych, energii, gazu i ubezpieczeń. Wprowadziła również odświeżone logo oraz nowe hasło, które są wykorzystywane w komunikacji z klientami indywidualnymi.
2016-04-25 | 06:40
Przemysł spożywczy
Centra handlowe są coraz bardziej ekologiczne. Inwestycje w zielone technologie zwracają się po 2–4 latach
Inwestycje centrów handlowych w zielone technologie związane są przede wszystkim z ograniczeniem zużycia wody, energii i odpowiednią gospodarką odpadami. Przekłada się to na znaczne oszczędności kosztów, co sprawia, że inwestycja zwraca się już w ciągu 2–4 lat. Sama wymiana konwencjonalnego oświetlenia na LED powoduje obniżenie wydatków na energię elektryczną o przeszło połowę.
2016-04-21 | 06:50
Energetyka
Nowy gracz na rynku gazu. Multimedia Polska sprzedaje błękitne paliwo
Sprzedaż gazu to jeden z elementów nowej strategii Grupy Multimedia Polska. Spółka zamierza wykorzystać to, że z roku na rok odbiorcy końcowi coraz częściej decydują się na zmianę sprzedawcy błękitnego paliwa. Z operatora telekomunikacyjnego spółka przekształciła się w dostawcę zintegrowanych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ofercie obok gazu znajdują się energia, telefonia komórkowa, internet LTE, telewizja mobilna, a także ubezpieczenia.
2016-04-21 | 06:20
Infrastruktura
AWBUD liczy na wzrost rentowności i płynności finansowej pod koniec roku
AWBUD, grupa budowlana specjalizująca się w realizacji obiektów komercyjnych, przemysłowych oraz związanych z ochroną środowiska, ma na 2016 rok większy portfel zamówień niż w całym 2015 roku. Spółka zapowiada, że pod koniec roku jej marże powinny zacząć rosnąć, podobnie jak zyski firmy.
2016-04-19 | 06:45
Infrastruktura
Złej jakości energia może uszkodzić sprzęt i zwiększyć rachunki za prąd. W UE straty z tego tytułu sięgają 150 mld euro rocznie
150 mld euro rocznie wynoszą straty w Unii Europejskiej z powodu tzw. złej jakości energii elektrycznej. Powoduje ona szybsze zużywanie się urządzeń, zwiększa ryzyko utraty danych, podnosi rachunki za prąd oraz prowadzi do awarii. Dotyka to zarówno konsumentów, jak i przedsiębiorców. Sama zmiana wartości napięcia trwająca od 0,005 s. do 0,1 s. może oznaczać koszt nawet do 200 tys. dol. Pomocne w rozwiązaniu tego problemu okazuje się być monitorowanie jakości energii elektrycznej i na jego podstawie podejmowanie działań zaradczych.
2016-04-18 | 06:50
IT i technologie
Łączone usługi rosną w siłę. 50 tys. klientów skorzystało z oferty Energi i Microsoft na dostawę energii i pakietu usług Office 365
Konsumenci coraz częściej decydują się na ofertę łączonych usług różnych dostawców. Na rynku jest coraz więcej propozycji sprzedaży pakietów energii i gazu czy usług telekomunikacyjnych i energii. Konsumenci wiedzą, że w ten sposób mogą ograniczyć rachunki i dostosować ofertę do swoich potrzeb. Z pierwszej na polskim rynku połączonej usługi technologicznej i energetycznej Energi i Microsoft na dostawę energii oraz pakietu Office 365 skorzystało w ciągu roku 50 tys. klientów.
2016-04-18 | 06:00
Przemysł
Pod koniec czerwca Elektrobudowa przedstawi nową strategię. Chce rozwijać eksport
Zajmująca się budownictwem elektroenergetycznym spółka zamierza przedstawić nową segmentację swojej działalności. Szczegóły zaprezentuje w nowej strategii zaplanowanej na połowę roku. Choć powtórzenie rekordowych przychodów ze sprzedaży z 2015 roku będzie trudne, to Elektrobudowa chce postawić na działalność w segmentach paliwowym i chemicznym oraz na rynkach zagranicznych.
2016-04-13 | 06:30
Energetyka
Columbus Energy szuka szans inwestycyjnych w Wielkiej Brytanii lub we Francji
Krakowska spółka Columbus Energy, zajmująca się mikroinstalacjami fotowoltaicznymi, przygląda się kilku rynkom, rozważając ekspansję zagraniczną. W grę wchodzą rynki rozwinięte, jak Francja albo Wielka Brytania. Columbus chce być tam prekursorem. Głównym celem biznesowym spółki jest sprzedaż swoich instalacji klientom indywidualnym.