Handel
2016-11-03 | 07:10
Handel
CCC liczy wzrost obrotów w tym roku o miliard złotych. Na celowniku detalisty są Rosja i Bliski Wschód
Już ponad połowa powierzchni handlowej sieci sklepów obuwniczych CCC znajduje się za granicą. Spółka planuje intensywny rozwój w Europie Środkowo-Wschodniej w ciągu kolejnych kilku lat, a następnie chce obrać za cel Rosję i kraje Zatoki Perskiej. Pierwsze sklepy na Bliskim Wschodzie mogą powstać już w 2018 roku.
2016-11-03 | 06:45
Handel
Rośnie rola marketingu w firmach. Dzięki postępującej automatyzacji generuje znaczne zyski
Powszechny dostęp do technologii mobilnych i internetu wykreował nowy typ konsumenta, który z jednej strony jest bardziej świadomy swoich decyzji, a z drugiej pozostawia po sobie tysiące śladów w przeglądarkach, aplikacjach i systemach transakcyjnych. To wyzwanie dla marketingu, który aby nadążyć za konsumentami, musi korzystać z nowych narzędzi. Dzięki postępującej od dekady automatyzacji, marketing zaczyna generować spore przychody, a jego rola w firmach i przedsiębiorstwach rośnie.
2016-10-28 | 06:45
Handel
Skandynawskie firmy coraz częściej inwestują w Polsce. Wypracowują nad Wisłą innowacyjne rozwiązania i wdrażają je na innych rynkach
Szwecja jest drugim po Szwajcarii najbardziej innowacyjnym państwem na świecie. Dania i Finlandia także znalazły się w pierwszej dziesiątce rankingu, a Norwegia na 22. miejscu. O wysokiej pozycji Skandynawów decydują wysokie nakłady na badania i rozwój oraz edukację, a także inwestycje tamtejszych firm. Tacy giganci jak VELUX, IKEA czy Ericsson przenoszą swoje innowacje również do Polski. Dzięki temu zyskują krajowi dostawcy, środowisko i cała gospodarka.
2016-10-19 | 06:45
Handel
Na polski rynek rocznie trafiają banany o wartości 1 mld zł. Importerzy owoców chcą budować rozpoznawalne marki
Banany wpisują się w modę na zdrowe odżywianie, więc konsumpcja będzie wzrastać w najbliższych latach – przewidują importerzy tych owoców. Do Polski banany trafiają głównie z Ekwadoru i Kolumbii, a wartość polskiego importu w ubiegłym roku przekroczyła 1 mld zł. Na tym rynku trudno zbudować rozpoznawalną markę – ocenia prezes firmy Quiza, jednego z głównych importerów bananów. Dla klientów kluczowym czynnikiem, który wpływa na zakup, wciąż jest cena.
2016-10-18 | 06:20
Handel
SuperDrob zapowiada inwestycje, które pozwolą rozwijać biznes i poprawić pozycję na zagranicznych rynkach. Firma rozszerza również asortyment
SuperDrob zapowiada w najbliższych latach inwestycje w zakłady przetwórstwa i linie produktów gotowych. Nie wyklucza też akwizycji. Firma pracuje nad rozszerzeniem asortymentu, w sklepach pojawiły się już dania gotowe, dzięki nim SuperDrob planuje podbić nowe rynki. Obecnie blisko połowa produktów jest eksportowana, przede wszystkim do krajów europejskich. Na zyski w tym roku może wpłynąć sytuacja w Wielkiej Brytanii i brexit.
2016-10-14 | 06:45
Handel
Sektor energetyczny rozwija się w kierunku e-commerce i elektronicznej obsługi klienta
Rynek e-commerce notuje dwucyfrowe wzrosty, a jego całkowita wartość wyniesie pod koniec roku blisko 36 mld zł. Na tej dynamice skorzystać chcą firmy z sektora energetycznego. Wprowadzenie elektronicznych kanałów sprzedaży i obsługi klienta ma pomóc im obniżać koszty, pozytywnie wpłynąć na terminowe regulowanie płatności i zwiększyć zadowolenie konsumentów. To ścieżka, którą podąży cała branża – oceniają przedstawiciele PayU.
2016-10-14 | 06:35
Handel
Wirtualny targ żywności Rano Zebrano dywersyfikuje metody dostawy. Do połowy 2017 roku produkty będzie można odebrać w kilkudziesięciu chłodzących paczkomatach
Internetowy targ żywności RanoZebrano.pl rozwija swoją działalność. Produkty od rolników z Mazowsza można odebrać z chłodzonych terminali - coolomatów. Obecna liczba maszyn ma wzrosnąć z 5 do kilkudziesięciu do połowy 2017 roku.
2016-10-13 | 06:35
Handel
Branża meblarska w dobrej kondycji. Ten rok może być rekordowy w produkcji mebli
Branża meblarska z roku na rok radzi sobie coraz lepiej. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy tego roku wartość wyprodukowanych w Polsce mebli wyniosła blisko 22 mld zł. To wynik o 13 proc. wyższy w porównaniu z rokiem ubiegłym, co na koniec roku może dać wynik rekordowy dla branży. Rośnie też sprzedaż zarówno w kraju, jak i za granicą. Kryzys na europejskich rynkach stworzył niszę, którą mogą zagospodarować polscy producenci.
2016-10-12 | 06:55
Handel
Ruszyła pierwsza polsko-filipińska inwestycja w sektorze inżynierii lądowej i wodnej. Już niedługo możliwe kolejne polskie projekty na Filipinach
11 października, w obecności przedstawicieli władz państwowych Polski i Filipin, organizacji biznesowych oraz przedsiębiorców oficjalnie uruchomiono filipińską fabrykę grodzic winylowych należącą do Grupy Pietrucha. To pierwsza polska inwestycja realizująca projekt greenfield w sektorze inżynierii lądowej i wodnej na Filipinach oraz jeden z nielicznych transferów technologii poza granice naszego kraju. Inwestycja pozwala na transfer na Filipiny technologii przyjaznych środowisku związanych z zapobieganiem powodziom i ochroną zasobów wodnych.
2016-10-12 | 06:30
Psychologia
Właściciele sklepów sięgają po triki sprzedażowe. Wpływają one na decyzje zakupowe klientów
Odpowiednie rozmieszczenie produktów na półkach, czytelne oznakowanie działów, promocje, miły dla oka wystrój wnętrza, a nawet relaksująca muzyka, przyjemny zapach i określony kolor mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów. Właściciele sklepów stosują wiele sztuczek, aby zwiększyć swoje zyski i zachęcić do robienie zakupów właśnie u nich. Zdaniem fachowców najcenniejszą umiejętnością jest sztuka eksponowania towarów. Oko potencjalnych nabywców przyciąga również odpowiednia gra świateł i kolorów.
2016-10-11 | 07:00
Handel
Esotiq & Henderson zadowolony z wyników sprzedaży w trzech pierwszych sklepach za wschodnią granicą. Do końca roku rozbuduje sieć
Właściciel salonów i sklepów internetowych z bielizną i odzieżą inwestuje w rozwój sieci. Dzięki znalezieniu partnera franczyzowego chce szybko rozbudować liczbę punktów sprzedaży na Ukrainie i Białorusi z obecnych trzech do dwudziestu dwóch na koniec tego roku. Połowa z nich będą to sklepy pod marką Esotiq, połowa – Femestage. Zarząd przekonuje, że biznes prowadzony jest w sposób bezpieczny dla finansów spółki.
2016-10-11 | 06:35
Handel
80 proc. konsumentów korzysta z programów lojalnościowych. Wolą zwrot części wydatków niż zbieranie punktów
Tradycyjne, wspierające powtarzalność zakupów programy lojalnościowe są coraz mniej atrakcyjne dla konsumentów, ponieważ korzyści są odroczone w czasie. Rośnie natomiast popularność takich akcji, które oferują od razu wymierne profity, np. serwisów cashbackowych oferujących zwrot części wydatków. Polacy chętniej wybierają programy, przy których nie muszą pamiętać o zaoferowanych promocjach i które nie wymagają przywiązania tylko do jednej marki.
2016-10-10 | 06:45
Handel
Zakończyła się kolejna runda negocjacji ws. porozumienia o wolnym handlu między UE a USA. TTIP budzi i nadzieje, i obawy
Umowa Transatlantyckiego Partnerstwa w dziedzinie Handlu i Inwestycji może być szansą dla Polski poprzez napływ wzmożonych inwestycji lub otwarcie wielkiego, amerykańskiego rynku dla polskich firm, które udowodniły, że skutecznie walczą o rynki eksportowe. Należy jednak pamiętać, że ta umowa jest negocjowana niejawnie, przez co wzbudza wielkie kontrowersje. Byłaby również pierwszą umową tego typu na świecie. W efekcie trudno jednoznacznie ocenić jej przyszły wpływ m.in. na Polskę. W Nowym Jorku właśnie zakończyła się 15. runda negocjacji.
2016-10-10 | 06:40
Handel
Polska Meat stawia na dywersyfikację eksportu. Spółka chce zwiększyć swoją obecność w Azji i umocnić pozycję w krajach afrykańskich
Wprowadzone na NewConnect 5 mln akcji o wartości 500 tys. zł Polska Meat chce przeznaczyć na rozwój na rynku polskim i afrykańskim. Obecnie ponad 80 proc. przychodów generują właśnie rynki afrykańskie. Spółka chce też dywersyfikować rynki zbytu, stawia na Azję, która obecnie odpowiada za 3 proc. przychodów. Naszą ambicją jest obecność w całym łańcuchu dostaw mięsa, również w dystrybucji i dotarciu do końcowego klienta – zapowiada Sébastien Guyon, dyrektor i prezes firmy Polska Meat.
2016-10-07 | 07:00
Handel
Esotiq & Henderson zapowiada rozwój sprzedaży przez internet. Uruchamia też platformę outletową
Esotiq & Henderson zapowiada kontynuację strategii dynamicznego wzrostu sieci sprzedaży i rozwoju kanałów e-commerce. Liczba salonów grupy na koniec I półrocza 2016 roku sięgnęła 290, do końca roku ma przekroczyć 320. Grupa rozwija sprzedaż online. Do e-sklepu Esotiq i FemeStage Eva Minge w Polsce dołączyła platforma outletowa. Tylko w II kw. sprzedaż w internecie wzrosła o blisko 90 proc. W IV kw. firma planuje wprowadzić rozwiązanie omnichannel, usługę click and collect.