Mówi: | Krzysztof Jakubowski |
Funkcja: | wiceprezes zarządu |
Firma: | Esotiq & Henderson |
Esotiq & Henderson zapowiada rozwój sprzedaży przez internet. Uruchamia też platformę outletową
Esotiq & Henderson zapowiada kontynuację strategii dynamicznego wzrostu sieci sprzedaży i rozwoju kanałów e-commerce. Liczba salonów grupy na koniec I półrocza 2016 roku sięgnęła 290, do końca roku ma przekroczyć 320. Grupa rozwija sprzedaż online. Do e-sklepu Esotiq i FemeStage Eva Minge w Polsce dołączyła platforma outletowa. Tylko w II kw. sprzedaż w internecie wzrosła o blisko 90 proc. W IV kw. firma planuje wprowadzić rozwiązanie omnichannel, usługę click and collect.
– Pierwsze półrocze 2016 roku zakończyliśmy wynikiem 266 salonów Esotiq i 19 salonów FemeStage. Jesteśmy cały czas jeszcze w procesie inwestycyjnym. FemeStage to marka, która jest na rynku od 1,5 roku. Ten rok chcielibyśmy zakończyć liczbą 300 salonów Esotiq – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Krzysztof Jakubowski, wiceprezes spółki Esotiq & Henderson.
Esotiq & Henderson ma w swoim portfolio markę Esotiq, która zajmuje się sprzedażą bielizny i kosmetyków oraz markę odzieżową FemeStage Eva Minge. Na koniec ubiegłego roku grupa miała w Polsce 250 salonów z bielizną i kosmetykami marki Esotiq (przy 206 rok wcześniej) oraz 17 odzieżowych.
– Dotychczas istnieliśmy jako sieć w kanale tradycyjnym, zauważamy rozwój internetu, jaki ważny to kanał dystrybucji. W I półroczu mocno inwestowaliśmy marki FemeStage Eva Minge. Sprzedaż stopniowo rośnie, nie tylko w sklepach stacjonarnych. Coraz większy udział w zyskach notują sklepy internetowe. Sklep FemeStage powstał właściwie równo z otwarciem pierwszego sklepu stacjonarnego. Niedawno otworzyliśmy nowy sklep internetowy, outletowy, Finalsale.pl, który będzie nam pomagał pozbywać się stocków po sezonie, ale ma na tyle duży potencjał, że będziemy go wykorzystywać do sprzedaży innych brandów – wskazuje Jakubowski.
Tylko w II kw. tego roku sprzedaż w internecie osiągnęła 0,74 mln zł, notując 89 proc. wzrost, przy czym sprzedaż marki FameStage wyniosła 0,3 mln zł. W ubiegłym roku przychody sklepu internetowego marki Esotiq w Polsce wyniosły 1,4 mln zł (wzrost o 136 proc. w skali roku). Przychody sklepu marki FemeStage Eva Minge w IV kw. 2015 roku stanowiły 5 proc. sprzedaży, a w całym ubiegłym roku wyniosły 0,2 mln zł. Platforma Finalsale.pl ma wpłynąć na dynamiczny wzrost sprzedaży w kanale e-commerce. Ponadto grupa ma jeszcze internetowy sklep w Niemczech.
– Równocześnie od IV kw. tego roku wprowadzamy rozwiązanie omnichannel. To bardzo duże ułatwienie dla klientek, które będą mogły odbierać zakupiony w internecie towar w naszych salonach stacjonarnych oraz ewentualnie dokonywać zwrotów i wymian – podkreśla wiceprezes Esotiq & Henderson.
System odbioru produktów zamówionych drogą internetową ma wpłynąć na przewagę konkurencyjną, zwłaszcza że klienci coraz częściej doceniają możliwość zamówienia danego produktu w internecie i odebrania go w sklepie stacjonarnym.
Aby zwiększyć skuteczność sprzedaży, spółka wykorzystuje sklepy internetowe jako budujące lojalność klientek. Program Esotiq Club na koniec czerwca 2016 roku miał ponad 490 tys. użytkowniczek (wzrost o 62 proc.), zaś liczba klientek programu FemeStage Pass podwoiła się i gromadzi ponad 21 tys. klientek.
– W sektorze odzieżowym chcemy się wyróżniać, dyrektorem kreatywnym marki Femestage jest Ewa Minge, dzięki temu nasza oferta jest dopasowana do bardziej wymagającego klienta. Prognozujemy, że rynek będzie rósł w przyszłym roku, ale klient wciąż będzie oczekiwał wysokiej jakości w przystępnej cenie – ocenia Krzysztof Jakubowski.
Czytaj także
- 2024-12-12: Nowe obowiązki dla e-sklepów. Wchodzi w życie rozporządzenie o bezpieczeństwie produktów
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-09-17: Opóźnianie wejścia Ukrainy do NATO zwiększy zagrożenie ze strony Rosji dla członków sojuszu. Trwają dyskusje o możliwych warunkach akcesji
- 2024-09-19: Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
- 2024-08-27: Ogromny postęp w leczeniu dotychczas nieuleczalnego rdzeniowego zaniku mięśni. Poprawę stanu zdrowia i kondycji psychicznej odnotowało aż 80 proc. pacjentów
- 2024-08-19: Rosnąca konsumpcja może się wkrótce przełożyć na lepsze wyniki branży logistycznej. Są już pierwsze oznaki ożywienia
- 2024-07-23: Firmy mogą się już ubiegać o fundusze z nowej perspektywy. Opcji finansowania jest wiele, ale nie wszystkie przedsiębiorstwa o tym wiedzą
- 2024-07-19: Sztuczna inteligencja w nieodpowiednich rękach może stanowić poważne zagrożenie. Potrzebna jest większa świadomość twórców i użytkowników oraz twarde regulacje
- 2024-07-25: E-konsumenci wybierają jak najszybsze i najprostsze opcje płatności online. Coraz bardziej interesują się płatnościami odroczonymi i ratalnymi
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody