Handel

2016-11-28 | 07:00
Handel
Tegoroczny Cyber Monday mniej atrakcyjny przez mocnego dolara. Wyprzedaże pozwolą jednak zmierzyć nastroje konsumentów i inwestorów Handel

Tegoroczny Cyber Monday mniej atrakcyjny przez mocnego dolara. Wyprzedaże pozwolą jednak zmierzyć nastroje konsumentów i inwestorów

Po cieszącym się dużą popularnością Black Friday, konsumenci będą mogli skorzystać z przecen również podczas obchodzonego dwa dni później Cyber Monday. Tego dnia zniżki i rabaty wprowadzają sklepy internetowe. Największe okazje oferują zagraniczne platformy sprzedażowe, jednak ze względu na słabe notowania złotego i mocny kurs dolara tegoroczne zakupy nie przyniosą zbyt dużych oszczędności. Zdaniem ekonomistów, okres wyprzedaży i Cyber Monday pozwolą jednak zmierzyć nastroje konsumentów i inwestorów dotyczące kierunku, w którym pójdzie amerykańska gospodarka po niedawnych wyborach prezydenckich.
więcej
2016-11-28 | 06:35
Handel
Polacy w te święta nie będą zaciskać pasa. Na większość decyzji zakupowych wpływają emocje

Polacy w te święta nie będą zaciskać pasa. Na większość decyzji zakupowych wpływają emocje

Na przygotowania do tegorocznych świąt Bożego Narodzenia Polacy wydadzą ponad 20 mld zł, czyli o 8 proc. więcej niż rok temu – wynika z sondażu przeprowadzonego przez IBRiS. Psychologowie podkreślają, że na zwiększoną konsumpcję i decyzje zakupowe klientów w tym okresie wpływają głównie emocje. Dlatego do przedświątecznych zakupów konsumenci powinni się dobrze przygotować, żeby nie wpaść w pułapki zastawiane przez sklepy i sieci handlowe.
więcej
2016-11-25 | 07:05
Handel
P. Kuczyński (DI Xelion): W okresie świątecznym wpływ z Rodziny 500 plus na sprzedaż może być znaczący. Możliwa jest dynamika rzędu 10 proc.

P. Kuczyński (DI Xelion): W okresie świątecznym wpływ z Rodziny 500 plus na sprzedaż może być znaczący. Możliwa jest dynamika rzędu 10 proc.

Amerykanie szturmują sklepy w Black Friday, a w Polsce rozpoczyna się w tym czasie sezon świątecznych promocji. Po raz pierwszy po gwiazdkowe zakupy Polacy ruszą z pieniędzmi z programu Rodzina 500 plus w kieszeniach. Zdaniem Piotra Kuczyńskiego z Domu Inwestycyjnego Xelion wzrosty sprzedaży mogą być w tym okresie nawet 10-procentowe.
więcej
2016-11-25 | 06:55
Handel
J.K. Bielecki: Polskie firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki. Państwo powinno przejmować od nich część ryzyka

J.K. Bielecki: Polskie firmy coraz śmielej wychodzą na zagraniczne rynki. Państwo powinno przejmować od nich część ryzyka

W ciągu 25 lat wolności gospodarczej Polska zwielokrotniła wartość swojej wymiany handlowej, przeszła drogę od wyłącznie importera netto do liczącego się eksportera, a teraz polskie firmy sięgają po zagraniczne akwizycje. Jak podkreśla Jan Krzysztof Bielecki, producenci potrzebują wsparcia państwa w dzieleniu ryzyka, natomiast mniejsze firmy – odwagi w wychodzeniu poza rodzimy rynek. Konieczna jest też wspólna praca nad wizerunkiem produktów z logo „made in Poland”.
więcej
2016-11-24 | 07:00
Handel
Czarny piątek bez wpływu na notowania amerykańskich spółek. Zyskać mogą notowane na Wall Street e-sklepy

Czarny piątek bez wpływu na notowania amerykańskich spółek. Zyskać mogą notowane na Wall Street e-sklepy

To handel internetowy bardziej niż stacjonarny może zyskać najwięcej na sezonie świątecznych wyprzedaży. Dlatego jeśli przedświąteczny wzrost sprzedaży w ogóle w jakiś sposób przełoży się na notowania spółek, większe szanse na zwyżki mają posiadacze akcji Amazona czy eBaya niż Walmart, uważa Marcin Kiepas z easyMarkets.
więcej
2016-11-23 | 06:35
Handel
Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Biedronka najczęściej obecna w mediach spośród sieci handlowych. Głównie dzięki działaniom PR

Marka Biedronka w ciągu ostatnich 12 miesięcy była liderem działań z zakresu public relations. To już trzeci rok z rzędu. Zadecydowały o tym aktywne działania public relations, częstotliwość, jakość oraz zasięg opublikowanych informacji, które ukazały się dzięki komunikatom prasowym, przedsięwzięciom z zakresu społecznej odpowiedzialności. Aby podobny efekt uzyskać dzięki reklamom, sieć musiałaby kupić powierzchnię i czas antenowy za około 155 mln zł. Kolejne dwie sieci uzyskały wynik dwukrotnie niższy.
więcej
2016-11-22 | 06:55
Handel
Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu. Realizację tego celu ma umożliwić nowa umowa ze sklepem Allegro

Poczta Polska chce być liderem polskiego rynku e-handlu. Realizację tego celu ma umożliwić nowa umowa ze sklepem Allegro

Poczta Polska realizuje strategię ekspansji na polskim rynku e-commerce. Jednym z jej elementów jest dwuletnia umowa ze sklepem Allegro, w ramach której dostarczy ok. 3 mln przesyłek. Zarząd pocztowej grupy oczekuje, że przyniesie to jej kilkanaście milionów złotych zysku rocznie oraz pozwoli na osiągnięcie pozycji rynkowego lidera w segmencie sprzedaży internetowej.
więcej
2016-11-22 | 06:35
Handel
Średnio 100 zł wydamy w tym roku na prezent bożonarodzeniowy dla dziecka. 70 proc. Polaków kupi świąteczne upominki przez internet

Średnio 100 zł wydamy w tym roku na prezent bożonarodzeniowy dla dziecka. 70 proc. Polaków kupi świąteczne upominki przez internet

Z ponad 30 do blisko 50 proc. wzrósł odsetek rodziców, którzy chcą wydać na prezent dla swojego dziecka ponad 100 zł – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci sklepów Smyk. Świąteczne upominki coraz częściej kupujemy przez internet. Dzieci najczęściej obdarowywane są zabawkami, rośnie jednak popularność książek, gier, puzzli i sprzętu sportowego. Tegorocznym hitem mogą się okazać również interaktywne, zaawansowane technologicznie zabawki.
więcej
2016-11-21 | 07:00
Handel
B. Sawicki (TMS Brokers): rentowności amerykańskich obligacji ani dolar nie utrzymają się długo na tak wysokim poziomie

B. Sawicki (TMS Brokers): rentowności amerykańskich obligacji ani dolar nie utrzymają się długo na tak wysokim poziomie

Pierwsze po ogłoszeniu wyników wyborów przemówienie Donalda Trumpa wybiło w górę rentowności amerykańskich obligacji i dolara. Temu drugiemu pomogła też szefowa Fed, utwierdzając rynki w przekonaniu, że stopy procentowe zostaną w grudniu podniesione. Zdaniem analityka TMS Brokers tak wysokie poziomy nie utrzymają się jednak długo.
więcej
2016-11-16 | 07:10
Handel
Polscy przedsiębiorcy patrzą na Azję i Afrykę. Oczekują wsparcia od polskiej dyplomacji

Polscy przedsiębiorcy patrzą na Azję i Afrykę. Oczekują wsparcia od polskiej dyplomacji

Polskie firmy coraz odważniej radzą sobie na rynkach zagranicznych, nie tylko jako eksporterzy produktów, lecz także jako podmioty zakładające filie, oddziały i sieci dystrybucyjnych. Zdaniem Macieja Grabowskiego, byłego ministra środowiska i wiceministra finansów, a obecnie dyrektora ds. programowych Europejskiego Kongresu Finansowego, ta zmiana jakościowa wymaga większego wysiłku, ale też rodzi większe perspektywy. Konieczne jest jednak wsparcie państwa.
więcej
2016-11-16 | 06:50
Handel
Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę

Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę

W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały 21,6 mln sztuk tzw. dużego AGD, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowana większość produktów, bo aż 90 proc., trafiła za granicę. Od 2009 roku eksport produkowanych w Polsce artykułów gospodarstwa domowego nieprzerwanie rośnie, a marka „made in Poland” zyskuje coraz lepszą opinię za granicą. W ostatnich latach polskie fabryki przeobraziły się z typowych montowni sprzętu w przedsiębiorstwa innowacyjne i kreujące nowe trendy na rynku.
więcej
2016-11-16 | 06:45
Handel
97 proc. przedsiębiorstw analizuje dane dotyczące swoich klientów. To pozwala lepiej dopasować produkt do ich oczekiwań

97 proc. przedsiębiorstw analizuje dane dotyczące swoich klientów. To pozwala lepiej dopasować produkt do ich oczekiwań

Rozwiązania z zakresu big data, zwłaszcza oferowane w chmurze, oraz możliwości analityczne związane z przetwarzaniem danych pozwalają obniżyć koszty efektywnego funkcjonowania organizacji m.in. w obszarze sprzedaży detalicznej czy usług finansowych. Eksperci podkreślają, że te innowacyjne rozwiązania pozwalają nie tylko zrozumieć procesy, jakie kierowały klientami przy wyborach towaru, lecz także zaproponować produkty dopasowane do ich oczekiwań i w ten sposób zwiększyć sprzedaż.
więcej
2016-11-15 | 06:30
Handel
Start-up MyRendi rozmawia z inwestorami o finansowaniu. W planach ekspansja na rynkach CEE

Start-up MyRendi rozmawia z inwestorami o finansowaniu. W planach ekspansja na rynkach CEE

Start-up MyRendi, który w krótkim czasie zdobył większościowy udział w węgierskim rynku usług sprzątających, od września działa w Polsce. Spółka chce skorzystać z dynamicznego rozwoju polskiego rynku, którego wartość szacowana jest na około 2 mld euro. Kolejny krok to ekspansja na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Aktualnie MyRendi prowadzi rozmowy z inwestorami i szuka finansowania na dalszy rozwój.
więcej
2016-11-04 | 06:55
Handel
Polska wśród pięciu największych producentów indyków w UE. W ciągu 2-3 lat ma szansę zostać liderem

Polska wśród pięciu największych producentów indyków w UE. W ciągu 2-3 lat ma szansę zostać liderem

Jesteśmy jednym z największych producentów i eksporterów. Rośnie też średnie spożycie. Popularnością cieszy się nie tylko mięso z kurczaka, ale również indyka. Indyki są jednak trudne w produkcji, dlatego ważna jest profilaktyka stad i odpowiednia opieka zootechniczna. Dzięki temu Polska może być liderem nie tylko pod względem wielkości, ale jakości, a to znajdzie bezpośrednie odbicie w cenie – ocenia Michał Szafryna z De Heus.
więcej
2016-11-04 | 06:45
Handel
Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Przez internet najczęściej kupujemy odzież i obuwie. Tę kategorię wskazało ponad 70 proc. badanych przez PMR. Dlatego obecność w sieci jest dla firm z branży obowiązkowa. Poprzez nowy kanał dystrybucji możemy dotrzeć do klientów, którzy mają zupełnie inne potrzeby, kupują droższe produkty i lubują się w markach – tłumaczy Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC. W I półroczu przychody z niedawno uruchomionej sprzedaży online stanowiły 8 proc. ogólnej sprzedaży grupy.
więcej