Telekomunikacja

2016-05-31 | 06:55
Konsument
Obowiązek rejestracji kart pre-paid do 2 stycznia może doprowadzić do paraliżu telekomunikacyjnego Telekomunikacja

Obowiązek rejestracji kart pre-paid do 2 stycznia może doprowadzić do paraliżu telekomunikacyjnego

Projekt ustawy antyterrorystycznej zakłada obowiązek rejestracji kart pre-paid do 2 stycznia 2017 roku. Osoby, które nie podadzą operatorom swoich danych, muszą się liczyć z wyłączeniem telefonów. Dotyczy to ponad 20 mln Polaków. Ogromna liczba kart, które należy zarejestrować, i niefortunny termin przypadający na przełom roku mogą utrudnić całą operację. – Dodatkowy miesiąc mógłby pozwolić na sprawniejsze jej przeprowadzenie i rząd powinien wziąć to pod uwagę – przekonuje europoseł Michał Boni.
więcej
2016-05-20 | 06:55
Media i PR
Ekspert KIGC: Opłata audiowizualna to nowy podatek – wszyscy zapłacimy podwójnie

Ekspert KIGC: Opłata audiowizualna to nowy podatek – wszyscy zapłacimy podwójnie

Od 1 lipca w miejsce abonamentu RTV ma wejść w życie nowa opłata audiowizualna doliczana do rachunku za prąd. Od każdego punktu poboru prądu energii ma być pobierane 15 zł miesięcznie. Koszty poniesie wiele firm, nawet te, które nie mają radia ani telewizora, a najbardziej będą dotknięci ci przedsiębiorcy, którzy mają jakąkolwiek infrastrukturę zasilaną energią eklektyczną. Będzie to dla nich po prostu nowy podatek.
więcej
2016-05-12 | 06:45
IT i technologie
Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego

Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego

Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.
więcej
2016-04-27 | 06:45
Konsument
Co piąty salon Orange Polska będzie Smart Store do 2020 roku

Co piąty salon Orange Polska będzie Smart Store do 2020 roku

Minął rok od uruchomienia pierwszego Smart Store Orange w Warszawie. Do tej pory operator uruchomił jeszcze dziesięć takich salonów w Polsce. W planach na ten rok są jeszcze trzy. Koncept się sprawdza, bo klienci Smart Store trzykrotnie częściej polecają firmę swoim znajomym, sprzedaż usług rośnie w dwucyfrowym tempie, a akcesoriów o blisko 100 proc. Dlatego do 2020 roku co piąty salon w Polsce będzie Smart Store.
więcej
2016-04-21 | 06:50
Energetyka
Nowy gracz na rynku gazu. Multimedia Polska sprzedaje błękitne paliwo

Nowy gracz na rynku gazu. Multimedia Polska sprzedaje błękitne paliwo

Sprzedaż gazu to jeden z elementów nowej strategii Grupy Multimedia Polska. Spółka zamierza wykorzystać to, że z roku na rok odbiorcy końcowi coraz częściej decydują się na zmianę sprzedawcy błękitnego paliwa. Z operatora telekomunikacyjnego spółka przekształciła się w dostawcę zintegrowanych usług dla klientów indywidualnych i biznesowych. W ofercie obok gazu znajdują się energia, telefonia komórkowa, internet LTE, telewizja mobilna, a także ubezpieczenia.
więcej
2016-03-15 | 06:40
Telekomunikacja
T. Szopa (prezes Netii): Struktura sprzedaży w polskich telekomach jest zbyt rozbudowana. Konieczna zmiana sytuacji

T. Szopa (prezes Netii): Struktura sprzedaży w polskich telekomach jest zbyt rozbudowana. Konieczna zmiana sytuacji

Polskie telekomy w zbyt dużym stopniu koncentrują się na działalności sprzedażowej – uważa prezes Netii Tomasz Szopa. Jego zdaniem firmy z branży powinny położyć większy nacisk na marketing. Zmiany zachodzące na rynku usług telekomunikacyjnych skłaniają firmy do szukania efektów synergii z innymi gałęziami gospodarki, m.in. bankowością czy energetyką. Ta, która zrobi to najefektywniej, zostanie rynkowym liderem.
więcej
2016-03-10 | 06:40
Telekomunikacja
Blisko 2 mld zł wpływa do budżetu państwa od operatorów telewizji kablowej. Branża generuje prawie 5 proc. wzrostu gospodarczego

Blisko 2 mld zł wpływa do budżetu państwa od operatorów telewizji kablowej. Branża generuje prawie 5 proc. wzrostu gospodarczego

Z raportu PwC wynika, że 4–5 proc. wzrostu gospodarczego w Polsce to zasługa operatorów sieci telewizji kablowych. Tylko w latach 2009–2014 ich wkład w polski PKB wyniósł 9,5 mld zł. Kablówki dostarczają internet do niemal co piątego użytkownika internetu i co trzeciego korzystającego ze stałego łącza.
więcej
2016-03-08 | 06:58
Telekomunikacja
35 mln zł rocznie ma przynosić Netii jej integracja z TK Telekom

35 mln zł rocznie ma przynosić Netii jej integracja z TK Telekom

Już od 2018 r. TK Telekom ma przynosić Netii 35 mln zł zysku rocznie. Tak spółka szacuje wartość synergii po przejęciu telekomunikacyjnego operatora od PKP. TK Telekom ma zwiększyć konkurencyjność Netii w obszarze klientów biznesowych.
więcej
2016-03-01 | 06:55
Telekomunikacja
Poczta Polska zaczyna obsługę korespondencji sądowej. Innowacyjna aplikacja pomoże skrócić procedury

Poczta Polska zaczyna obsługę korespondencji sądowej. Innowacyjna aplikacja pomoże skrócić procedury

Pocztowa obsługa sądów od 1 marca wraca do narodowego operatora. Poczta Polska w ciągu trzech lat obowiązywania kontraktu dostarczy ponad 170 mln listów poleconych nadanych przez sądy. Na początku w obrębie 76 proc. kodów adresowych, a od sierpnia w obrębie 100 proc., doręczanie przesyłek będzie się odbywało z wykorzystaniem tabletów i aplikacji Mobilny Listonosz. Dzięki temu sądy w tej samej chwili otrzymają potwierdzenie o nadaniu przesyłki.
więcej
2016-02-29 | 07:00
Telekomunikacja
Netia przygotowuje zmianę strategii. Skupi się na dwóch dużych projektach

Netia przygotowuje zmianę strategii. Skupi się na dwóch dużych projektach

Telekomunikacyjna Netia, która odnotowała w ubiegłym roku gorsze wyniki od tych z 2014 r., pracuje nad korektą strategii, która ma zostać przedstawiona rynkowi w ciągu kilku tygodni. Jak zapewnia prezes Tomasz Szopa, spółka skupi się na automatyzacji procesów w firmie oraz udoskonaleniu obsługi klientów w tych regionach, w których ma rozbudowaną infrastrukturę.
więcej
2016-02-29 | 06:50
Konsument
Rośnie udział telefonów na abonament. W Play korzysta z niego już połowa z ponad 14 mln użytkowników sieci

Rośnie udział telefonów na abonament. W Play korzysta z niego już połowa z ponad 14 mln użytkowników sieci

Już co drugi z ponad 14 mln użytkowników sieci Play korzysta z oferty abonamentowej. Prezes firmy przewiduje dalszy wzrost udziału tej grupy klientów. Na koniec ubiegłego roku Play miał już ponad jedną czwartą całego polskiego rynku. W tym roku operator skupi się na inwestycjach związanych z budową stacji LTE.
więcej
2015-12-10 | 07:50
Telekomunikacja
Rynek marketingu SMS wyceniany jest na ponad 100 mln zł. Głównie gracze planują kolejne usługi

Rynek marketingu SMS wyceniany jest na ponad 100 mln zł. Głównie gracze planują kolejne usługi

Ponad 100 mln zł – na tyle wyceniany jest obecnie polski rynek marketingu SMS-owego. SMSAPI.pl, jedna z wiodących spółek z tej branży, ocenia, że dzięki rozwojowi technologicznemu wartość tego rynku nieustająco rośnie. Spółka posiadająca nowoczesną platformę do masowej wysyłki wiadomości SMS, MMS i VMS zapowiada, że wkrótce zaprezentuje nową odsłonę swojego serwisu, wzbogaconą o inne kanały komunikacji.
więcej
2015-11-09 | 06:40
Bankowość
Polacy nie boją się korzystać z nowych form płatności mobilnych. Hitem mogą być przelewy na numer telefonu

Polacy nie boją się korzystać z nowych form płatności mobilnych. Hitem mogą być przelewy na numer telefonu

Polska jest europejskim liderem innowacyjności w zakresie nowych form płatności. Dobrze przyjęły się płatności zbliżeniowe kartą oraz przy użyciu smartfonów, dlatego firmy operujące na tym rynku nie boją się wchodzić z nowymi usługami. Polski Standard Płatności pracuje nad wdrożeniem przelewów na numer telefonu. W Skandynawii to jedna z najpopularniejszych usług bankowości. W Polsce eksperci liczą, że takie przelewy będą odpowiadały nawet za połowę transakcji mobilnych.
więcej
2015-11-05 | 06:35
Konsument
Play chce przyciągnąć klientów darmową muzyką. Operator wychodzi z nową ofertą streamingu muzycznego

Play chce przyciągnąć klientów darmową muzyką. Operator wychodzi z nową ofertą streamingu muzycznego

Co trzeci klient Play słucha muzyki na swoich urządzeniach mobilnych. Połowa z nich wcześniej zgrała utwory z komputera. Część używa do tego serwisu YouTube, a ok. 40 proc. klientów ściąga muzykę bezpośrednio na telefon. Operator wychodzi więc z nową ofertą streamingu muzycznego. Klienci Play będą mogli przez dwa lata korzystać za darmo z serwisu Tidal, oferującego dostęp do bazy 36 mln utworów.
więcej
2015-11-03 | 06:35
Telekomunikacja
Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych

Big Data kluczowe w obsłudze klienta. Firmy inwestują w narzędzia do analizy danych

Do 2020 roku Big Data doprowadzi do przekształcenia, zdigitalizowania lub eliminacji 80 proc. procesów biznesowych w firmach – wynika z danych firmy Gartner. Analizę danych przedsiębiorstwa coraz częściej wykorzystują w obsłudze klienta, inwestują więc w nowe narzędzia analityczne. Często ma to decydujące znaczenie dla utrzymania klientów. Prawie jedna trzecia z nich lepiej ocenia kontakt z firmami, które znają ich historię.
więcej