Inwestycje
2016-05-13 | 06:55
Przemysł spożywczy
W ciągu najbliższych czterech lat wartość amerykańskich inwestycji w Polsce będzie rosła. Stany Zjednoczone wśród głównych partnerów handlowych
Jak podaje Amerykańska Izba Handlowa, całkowite zaangażowanie amerykańskich firm w Polsce sięga 20–30 mld dol. Firmy zza oceanu zatrudniają nad Wisłą ponad 180 tys. osób. Kolejne lata powinny przynieść dalsze ożywienie w inwestycjach – oceniają eksperci. I podkreślają duży wkład amerykańskich firm w polską gospodarkę. Przykładem może być Coca-Cola, nagrodzona właśnie przez Instytut Piłsudskiego w Ameryce, które dokłada co roku 0,2 proc. krajowego PKB.
2016-05-13 | 06:50
Przemysł
Grupa Velux rozbudowała fabrykę w Namysłowie. Planuje wzrost zatrudnienia
Grupa Velux, producent okien, zakończyła inwestycję w fabryce w Namysłowie. Dzięki niej powierzchnia produkcyjno-magazynowa zwiększyła się o ponad 4 tys. mkw. i obejmuje 9 hal. Rozbudowana część zakładu ma przede wszystkim usprawnić procesy logistyczne. Firma liczy na zwiększenie efektywności produkcji i znaczące oszczędności związane zarówno z kosztami transportu, jak i ze zużyciem energii.
2016-05-12 | 07:00
Infrastruktura
OT Logistics planuje zdobyć połowę rynku przeładunków rolnych na Bałtyku. Za pięć lat chce osiągnąć 1 mld euro przychodów
2015 rok był dla grupy OT Logistics słabszy od poprzedniego pod względem osiągniętych wyników finansowych. Już za pięć lat operator logistyczny chce jednak zwiększyć przychody o jedną trzecią, wzmocnić swoją pozycję na Bałtyku, zwłaszcza w segmencie przeładunków rolnych oraz stworzyć korytarz północ-południe od portów polskich do chorwackich. Liczy też na zyski z porozumienia o wolnym handlu między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi.
2016-05-12 | 06:30
Przemysł
Groclin liczy na ożywienie w branży motoryzacyjnej i wzrost sprzedaży
W najbliższych kwartałach Groclin oczekuje wzrostu aktywności na rynku samochodowym oraz rosnącej sprzedaży na rzecz kontrahentów. Spółka duże nadzieje pokłada w swoich zakładach zlokalizowanych na Ukrainie. W perspektywie dwóch najbliższych lat chce podwoić posiadane tam moce produkcyjne. Grupa pracuje także nad rozwojem oferty produktowej. Chce świadczyć kompleksowe usługi, począwszy od projektowania akcesoriów samochodowych, skończywszy na ich montażu.
2016-05-11 | 06:40
Obligacje
Rynek obligacji korporacyjnych będzie się rozwijać
Rośnie zainteresowanie inwestorów obligacjami korporacyjnymi. Firmy coraz chętniej szukają także finansowania poza kredytami bankowymi. Tylko w I kw. na rynku Catalyst miały miejsce 22 nowe emisje o wartości 1,44 mld zł. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się oferty publiczne, w których uczestniczyć mogą inwestorzy detaliczni.
2016-05-10 | 07:10
Inwestycje
Brak stabilnego prawa powoduje odpływ inwestorów z polskiego rynku energetycznego
Stabilne prawo jest kluczowym czynnikiem dla rozwoju polskiej branży energetycznej – uważa Jacek Babczyński z Venture Investors. Dodaje, że dla inwestorów się przede wszystkim przewidywalność. Tymczasem w ostatnich latach w tym zakresie panowała w naszym kraju bardzo duża zmienność. To sprawiło, że zagraniczne firmy energetyczne zamiast realizować nowe projekty, wolały wycofywać się z polskiego rynku. Potencjał branży wciąż jest jednak wysoki. Jeśli ustawodawca uporządkuje obowiązujące prawo, wówczas kapitał ponownie zacznie płynąć do naszego kraju.
2016-05-09 | 06:50
Finanse
Od maja firmy zyskały dostęp do pierwszych 670 mln zł w ramach Planu Inwestycyjnego dla Europy
Na kilka dni przed obchodzonym 9 maja Dniem Europy uruchomiono w Polsce dostęp do pierwszych tanich pożyczek dla przedsiębiorców na pobudzenie innowacyjnych inwestycji w ramach Planu Inwestycyjny dla Europy. W całej Unii przewidziano na ten cel 315 mld euro do 2018 roku. Ponieważ Polska jest największym beneficjentem funduszy strukturalnych, w ramach tego planu może otrzymać mniej pieniędzy niż starzy członkowie Unii.
2016-05-09 | 06:40
Handel
Właściciel marki odzieżowej Coccodrillo planuje otwarcie sklepu internetowego na Ukrainie i Słowacji
Jeszcze w II kw. roku grupa CDRL zamierza uruchomić sklepy internetowe na Ukrainie i Słowacji. W dalszej perspektywie myśli też o e-handlu w Rumunii. W tym roku wystartowała już z takimi przedsięwzięciami w Czechach, Niemczech i Austrii. W I kw. cała sprzedaż internetowa firmy wzrosła ponaddwukrotnie.
2016-05-06 | 07:00
Inwestycje
Inwestycje zagraniczne w Polsce nie są zagrożone. Ważniejszy od zachęt jest dla inwestorów popyt globalny na ich produkty
Polska wciąż jest najbardziej atrakcyjnym inwestycyjnie krajem w Europie Środkowo-Wschodniej. W I kw. PAIiIZ zamknął 15 projektów zagranicznych, podczas gdy rok temu było ich 8. Zdaniem Tomasza Kaczora, głównego ekonomisty Banku Gospodarstwa Krajowego, dla inwestycji zagranicznych istotniejsza od zachęt kreowanych przez rządy jest sytuacja samej firmy i popyt na jej produkty na całym świecie.
2016-05-06 | 06:50
Nauka
Ambasador Szwajcarii: Aby zwiększyć innowacyjność, Polska potrzebuje czołowego uniwersytetu. Powinna też zachęcać do powrotu Polaków mieszkających za granicą
Szwajcaria jest drugim największym inwestorem w Polsce spośród krajów spoza UE. Na koniec 2014 roku wartość inwestycji przekroczyła 4 mld euro. Szwajcarskie firmy nie inwestują w Polsce ze względu na tanią siłę roboczą, ale ze względu na zdolne i wykształcone kadry – podkreśla ambasador Szwajcarii. Aby zwiększać tę przewagę, Polsce potrzebna jest uczelnia, która będzie wysoko w międzynarodowych rankingach. Dużym i wciąż niewykorzystanym zasobem są też Polacy mieszkający poza granicami kraju.
2016-05-04 | 06:40
Inwestycje
AMS spodziewa się wzrostu przychodów i utrzymania pozycji lidera polskiego rynku reklamy zewnętrznej
W tym roku AMS liczy na 1–3-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży oraz utrzymanie dominującej pozycji na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Spółka chce wyświetlać reklamy online na tzw. citylightach, czyli nośnikach umieszczonych m.in. w wiatach przystankowych. Jak zapewnia wiceprezes Małgorzata Augustyniak, taka forma promocji gwarantuje dłuższy czas interakcji z odbiorcą.
2016-05-04 | 06:30
Rynki zagraniczne
Selena FM planuje ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu oraz utrzymanie dominującej pozycji w Europie
W najbliższych dwóch latach producent chemii budowlanej, grupa Selena FM, zamierza się skoncentrować na wzmocnieniu swojej pozycji w Europie, a także wejściu na inne niż turecki rynki Bliskiego Wschodu. Pracuje także nad poszerzeniem swojego portfolio produktowego oraz podniesieniem jego jakości.
2016-04-29 | 06:20
Inwestycje
Coraz więcej firm inwestuje w rozwiązania IT. Branża liczy na rozwój dzięki środkom unijnym
Rośnie udział inwestycji w PKB, w ubiegłym roku przekroczył 20 proc. Firmy coraz częściej szukają nowoczesnych rozwiązań IT, które wspomagają prowadzenie biznesu. Branża informatyczna liczy na szersze zainteresowanie systemami ERP, służącymi do planowania i zarządzania zasobami przedsiębiorstw. Obecnie z tego typu rozwiązań korzysta co piąta firma, znacznie mniej niż w innych krajach europejskich. Na wzrost inwestycji w IT mogą mieć wpływ środki unijne przeznaczane przede wszystkim na badania i rozwój.
2016-04-28 | 06:50
Ochrona środowiska
PepsiCo inwestuje w ekologię. W ciągu sześciu lat zużycie energii i wody spadło w polskich zakładach firmy o jedną czwartą
Krajowe zakłady producenta napojów i przekąsek PepsiCo w ciągu sześciu lat zredukowały zużycie wody oraz energii o prawie jedną czwartą. Firma zainwestowała także w innowacyjne instalacje do odzyskiwania ciepła z linii produkcyjnych. Taka instalacja w fabryce w Grodzisku ma moc 2 MW, czyli mniej więcej tyle, ile miejska kotłownia ogrzewająca 1 tys. domów jednorodzinnych. Z kolei inwestycje w optymalizację transportu spowodowały, że roczny przebieg ciężarówek dystrybucyjnych zmniejszył się o 3 mln km, czyli 75 okrążeń Ziemi.
2016-04-25 | 06:40
Przemysł spożywczy
Centra handlowe są coraz bardziej ekologiczne. Inwestycje w zielone technologie zwracają się po 2–4 latach
Inwestycje centrów handlowych w zielone technologie związane są przede wszystkim z ograniczeniem zużycia wody, energii i odpowiednią gospodarką odpadami. Przekłada się to na znaczne oszczędności kosztów, co sprawia, że inwestycja zwraca się już w ciągu 2–4 lat. Sama wymiana konwencjonalnego oświetlenia na LED powoduje obniżenie wydatków na energię elektryczną o przeszło połowę.