Mówi: | André Gerstner |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Groclin |
Groclin liczy na ożywienie w branży motoryzacyjnej i wzrost sprzedaży
W najbliższych kwartałach Groclin oczekuje wzrostu aktywności na rynku samochodowym oraz rosnącej sprzedaży na rzecz kontrahentów. Spółka duże nadzieje pokłada w swoich zakładach zlokalizowanych na Ukrainie. W perspektywie dwóch najbliższych lat chce podwoić posiadane tam moce produkcyjne. Grupa pracuje także nad rozwojem oferty produktowej. Chce świadczyć kompleksowe usługi, począwszy od projektowania akcesoriów samochodowych, skończywszy na ich montażu.
– Pierwsze trzy miesiące nowego roku były bardzo pozytywne, widzimy, że rynek samochodów osobowych jest silny i wykazuje dosyć dynamiczne wzrosty na wszystkich markach, na wszystkich modelach, co oczywiście jest też dla nas, jako dostawcy, bardzo dobrym znakiem – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor André Gerstner, prezes spółki Groclin.
Według raportu Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego w kwietniu 2016 roku zarejestrowano w Polsce blisko 39,8 tys. nowych samochodów osobowych i dostawczych do 3,5 t. Jest to wynik aż o 22,3 proc. lepszy niż w tym samym okresie rok wcześniej. Od początku roku liczba ta wyniosła 158,5 tys., o 16,4 proc. więcej niż rok wcześniej. Do najczęściej rejestrowanych marek należały: Skoda (12,7 proc.), Toyota (10,8 proc.), Volkswagen (9,7 proc.) oraz Opel (8,1 proc.).
– Sprzedaż dla Volkswagena – chociaż mówi się o kryzysie tej marki – idzie zgodnie z planem, a nawet jest trochę powyżej prognozowanych liczb. Tak samo Opel odzyskuje powoli swoją pozycję w rynku, a prognozy na kolejne miesiące są obiecujące – informuje Gerstner.
Prezes Groclinu dostrzega wyraźną zmianę w nastawieniu klientów. Jak wyjaśnia, oczekują oni kompleksowego wsparcia na każdym etapie – począwszy od projektu danego elementu wyposażenia, skończywszy na dostarczeniu konkretnego rozwiązania dopasowanego do ich potrzeb.
– Naszą wiedzą i kompetencjami wspieramy naszych partnerów i to jest dla nas dużym wyzwaniem. Nasza strategia zakłada zwiększenie współpracy z klientami i dzięki temu osiągnięcie dalszego i szybszego wzrostu – dodaje.
Producent wyposażenia i akcesoriów samochodowych oprócz zakładów w Grodzisku Wielkopolskim oraz Wolsztynie prowadzi swoją działalność także za granicą. Swoje zakłady ma na Ukrainie oraz w Niemczech.
– Zwiększamy moce w naszych dwóch fabrykach na Ukrainie. Inwestycja u naszych wschodnich sąsiadów daje nam przewagę kosztową oraz jakościową. Jesteśmy bardzo zadowoleni z tych zakładów, a w kolejnych dwóch latach planujemy zwiększenie ich obecnych zdolności produkcyjnych o 100 proc. – informuje prezes spółki Groclin.
Po tym jak polski rynek motoryzacyjny w I kwartale 2016 roku odnotował dwucyfrowe wzrosty, André Gerstner oczekuje kontynuacji pozytywnego trendu także w kolejnych kwartałach.
– Oczywiście trzeba też patrzeć na trendy. Samochody elektryczne czy hybrydowe to przyszłość. Na pewno wejdą nowi klienci, jak Tesla i tacy, którzy będą wzmacniać swoją pozycję – stwierdza przedstawiciel Groclinu. – Ale dla nas, jako dostawcy, oznacza to, że musimy się dopasować, musimy zwiększyć swoje kompetencje i wtedy jesteśmy w stanie dalej brać udział w tym wzroście rynku i polepszać swoją pozycję i wyniki – dodaje.
Spółka Groclin rozpoczęła swoją działalność w 1977 roku. Po przekształceniu w spółkę akcyjną firma w 1998 roku zadebiutowała na warszawskiej giełdzie. W 2015 roku Grupa miała ponad 215 mln zł przychodów ze sprzedaży (wzrost o 3,9 proc. rdr.) oraz zysk netto na poziomie przeszło 43,6 mln zł (wobec straty 18,8 mln zł rok wcześniej).
Czytaj także
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-11-04: Resort rolnictwa chce uporządkować kwestię dzierżawy rolniczej. Dzierżawcy mają zyskać dostęp do unijnych dopłat
- 2024-11-19: Rozwój rolnictwa kluczowy dla przetrwania Ukrainy. Odpowiada ono za ponad 60 proc. dochodów z eksportu
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-11-04: Polski rynek roślinny rozwija się wolniej niż na Zachodzie. Kraje z największą konsumpcją mamy szansę dogonić za kilkanaście lat
- 2024-10-29: Technologia wirtualnych bliźniaków rewolucjonizuje produkcję w firmach. Pomaga im też ograniczać ślad węglowy produktów
- 2024-11-13: Dekarbonizacja jest wyzwaniem dla firm przemysłowych. Wymaga zmian w całym łańcuchu dostaw
- 2024-10-21: Druga polska prezydencja w Radzie UE okazją na wzmocnienie głosu polskich przedsiębiorców. Teraz ich aktywność w UE jest niewielka