Mówi: | Krzysztof Domarecki |
Funkcja: | przewodniczący rady nadzorczej |
Firma: | Selena FM |
Selena FM planuje ekspansję na rynki Bliskiego Wschodu oraz utrzymanie dominującej pozycji w Europie
W najbliższych dwóch latach producent chemii budowlanej, grupa Selena FM, zamierza się skoncentrować na wzmocnieniu swojej pozycji w Europie, a także wejściu na inne niż turecki rynki Bliskiego Wschodu. Pracuje także nad poszerzeniem swojego portfolio produktowego oraz podniesieniem jego jakości.
– Obecnie koncentrujemy się na rynku europejskim. Zwiększamy naszą aktywność na rynkach południowej i zachodniej Europy oraz w regionie Bliskiego Wschodu. Myślę, że na najbliższe dwa lata to będzie wystarczająco dużo jak na firmę o średniej wielkości – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Krzysztof Domarecki, przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.
Do najważniejszych rynków bliskowschodnich, na których swoje produkty zamierza oferować wrocławska grupa, należą – poza Turcją, z którą spółka już współpracuje – Iran, Emiraty Arabskie, Oman, Kuwejt oraz Egipt. Krzysztof Domarecki jednocześnie podkreśla, że tamtejsze standardy budowlane istotnie różnią się od tych spotykanych w Europie.
– Rynki Bliskiego Wschodu potrzebują przede wszystkim produktów, które poprawiają jakość życia, a jednocześnie są skonstruowane w taki sposób, że omijają bolączki tamtego regionu. Tan bardzo często brakuje elektryczności, w związku z tym to muszą być produkty, które rozwiązują problemy mimo braku elektryczności – tłumaczy.
Przedstawiciel grupy zauważa pozytywne tendencje zachodzące w branży i liczy na poprawę osiąganych wyników. Wzrost rentowności widoczny był już w 2015 roku, kiedy to przy skonsolidowanych przychodach rzędu 997,9 mln zł (spadek o 9,6 proc. rdr.) grupa osiągnęła zysk netto na poziomie 26,8 mln zł. Był to wynik o 28,8 proc. lepszy niż rok wcześniej.
– Ten rok już jest lepszy. Mamy wyraźne odbicie rynkowe w Polsce, we Włoszech, w Hiszpanii czy w Turcji. Dobrze wygląda sytuacja w Europie Centralnej. Naszym zdaniem powoli stabilizuje się także sytuacja w Europie Wschodniej. Spodziewamy się, że za rok lub półtora tamtejsze rynki także zaczną iść do góry – przewiduje przewodniczący rady nadzorczej Selena FM.
Wraz z ekspansją geograficzną spółka pracuje nad rozszerzeniem swojego portfolio produktowego. Chce także podnieść jakość swojej oferty. W tym celu blisko współpracuje ze środowiskiem naukowym, korzystając m.in. ze środków pochodzących z funduszu BRIdge Alfa. Angażuje się także w przedsięwzięcia o charakterze edukacyjnym. W lutym Selena FM była sponsorem Mistrzostw Młodych Dekarzy, które odbyły się w Poznaniu.
Początki działalności grupy Selena FM datowane są na 1992 rok. W 2008 roku zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Dziś zalicza się do grona największych światowych producentów pianki poliuretanowej służącej do montażu drzwi i okien. Ma swoje oddziały w blisko 20 państwach, w tym w Stanach Zjednoczonych oraz w Chinach.
Czytaj także
- 2024-11-07: Eksport produktów spożywczych z Polski spowalnia. Producentom coraz trudniej konkurować niższą ceną
- 2024-09-23: Rząd chce większego udziału polskich firm budowlanych w projektach energetycznych. Ma to być element nowej ustawy offshorowej
- 2024-05-10: Tylko co czwarta firma planuje inwestycje zagraniczne. Ich zapał osłabia niestabilna sytuacja geopolityczna
- 2023-11-29: W branży budowlanej działa nawet pół miliona firm. Wiele z nich się ubezpiecza, choć nie ma takiego obowiązku
- 2023-10-06: Polskie firmy coraz śmielej podbijają globalne rynki. Nie tylko eksportują, ale też inwestują w nowe fabryki za granicą i przejmują zagranicznych konkurentów
- 2023-10-19: Coraz więcej budynków jedno- i wielorodzinnych powstaje z gotowych modułów. W tej technologii budowane są także szpitale czy hotele
- 2023-06-15: Polskie firmy coraz mocniejsze w eksporcie. 40 proc. sprzedaży zagranicznej trafia poza UE
- 2023-07-19: Duże platformy sprzedażowe to dla polskich firm najłatwiejsza droga do zagranicznej ekspansji. Niewiele z niej jednak korzysta
- 2022-12-14: Polskie innowacyjne branże mają coraz większy udział w eksporcie. W nowej perspektywie UE będą dla nich dostępne środki na wsparcie ekspansji zagranicznej
- 2022-11-17: Rosną polskie inwestycje zagraniczne. Połowa z nich trafia do Europy Środkowo-Wschodniej