Handel

2016-05-18 | 06:40
Handel
Dobre prognozy dla rynku odzieży dla dzieci. Producentom pomoże program „Rodzina 500 plus” Handel

Dobre prognozy dla rynku odzieży dla dzieci. Producentom pomoże program „Rodzina 500 plus”

Program „Rodzina 500 plus” może wspomóc rozwój rynku ubranek dla dzieci. Na razie jego wpływ jest jednak trudny do oszacowania. I bez tego impulsu segment stabilnie się rozwija. Zdaniem właściciela sieci Coccodrillo podobnie jak w przypadku ubrań dla dorosłych warto inwestować w równoległy rozwój sieci stacjonarnej i internetowej.
więcej
2016-05-16 | 06:20
Handel
HubStyle szuka partnera do zarządzania logistyką. Na kolejne lata planuje ekspansję zagraniczną

HubStyle szuka partnera do zarządzania logistyką. Na kolejne lata planuje ekspansję zagraniczną

Dawna Grupa Nokaut.pl zamierza poświęcić resztę 2016 roku na rozwijanie każdej z posiadanych marek oraz udoskonalanie działania swoich sklepów internetowych. Poszukuje też partnera, który pomógłby jej usprawnić logistykę. W kolejnych dwóch latach HubStyle będzie skupiać się na rozwoju sprzedaży poza granicami Polski.
więcej
2016-05-11 | 06:50
Handel
Rośnie konsumpcja w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek z nowymi produktami spożywczymi nie jest jednak proste

Rośnie konsumpcja w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek z nowymi produktami spożywczymi nie jest jednak proste

Grupa Maspex z Wadowic, jeden z największych polskich producentów branży spożywczej, obserwuje ożywienie zakupowe w krajach naszego regionu. Kluczem do sukcesu firmy jest szukanie nisz na poszczególnych rynkach i przejmowanie lokalnych producentów, bo mimo większego apetytu konsumentów na zakupy rynki są już dojrzałe i nie czekają na nowe produkty. Zwłaszcza że klienci są przywiązani do znanych sobie smaków i dość konserwatywni w wyborach.
więcej
2016-05-11 | 06:35
Handel
Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów się zaostrza

Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów się zaostrza

Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa, dlatego sklepy mocniej walczą o klientów. Konsumenci mogą oczekiwać nowych form bardziej spersonalizowanej reklamy, poprawy funkcjonalności stron e-sklepów oraz udogodnień w płatnościach i dostawach.
więcej
2016-05-10 | 06:50
Handel
Liniowa stawka podatku detalicznego z wysoką kwotą wolną od podatku poprawiłaby konkurencyjność polskich przedsiębiorców

Liniowa stawka podatku detalicznego z wysoką kwotą wolną od podatku poprawiłaby konkurencyjność polskich przedsiębiorców

Podatek detaliczny według liniowej stawki wraz z wysoką kwotą wolną od podatku jest rozwiązaniem lepszym niż opodatkowanie według skali progresywnej – uważa Marek Czachor z Erste Securities Polska. Dzięki niemu mniejsze polskie firmy zyskałyby przewagę nad zagranicznymi przedsiębiorstwami. Problemem jest natomiast opodatkowanie handlu internetowego. Zwolnione mają być z niego podmioty zagraniczne. Tworzy to ryzyko, że polski firmy będą przenosiły się poza obszar naszego kraju.
więcej
2016-05-10 | 06:35
Handel
Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada

Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc.
więcej
2016-05-10 | 06:30
Handel
Właściciel Sugarfree i Cardio Bunny wprowadza na rynek swoją piątą markę odzieżową. Do końca roku wszystkie brandy mają być rentowne

Właściciel Sugarfree i Cardio Bunny wprowadza na rynek swoją piątą markę odzieżową. Do końca roku wszystkie brandy mają być rentowne

HubStyle, właściciel trzech marek odzieżowych dla kobiet i jednej dla mężczyzn, wprowadza na rynek kolejny brand i planuje do końca roku uzyskanie rentowności przez całą piątkę. Na razie próg rentowności osiągnęły dwie marki. Właściciel sklepów internetowych i porównywarki cen reklamuje swoje ubiory w ramach współpracy ze znanymi osobami i zapowiada, że zamierza kontynuować tę strategię marketingową.
więcej
2016-05-09 | 06:40
Handel
Właściciel marki odzieżowej Coccodrillo planuje otwarcie sklepu internetowego na Ukrainie i Słowacji

Właściciel marki odzieżowej Coccodrillo planuje otwarcie sklepu internetowego na Ukrainie i Słowacji

Jeszcze w II kw. roku grupa CDRL zamierza uruchomić sklepy internetowe na Ukrainie i Słowacji. W dalszej perspektywie myśli też o e-handlu w Rumunii. W tym roku wystartowała już z takimi przedsięwzięciami w Czechach, Niemczech i Austrii. W I kw. cała sprzedaż internetowa firmy wzrosła ponaddwukrotnie.
więcej
2016-05-06 | 07:20
Handel
Kolporter zainwestuje w rozwój logistyki i informatyzację. Dystrybutor prasy chce zwiększać swój udział w rynku o ok. 2 proc. rocznie

Kolporter zainwestuje w rozwój logistyki i informatyzację. Dystrybutor prasy chce zwiększać swój udział w rynku o ok. 2 proc. rocznie

Lider rynku dystrybucji prasy zapowiada inwestycje w rozwój logistyki oraz informatyzację działalności. Kolporter za cel stawia sobie przede wszystkim maksymalne wykorzystanie swoich wewnętrznych możliwości, by poprawić jakość i skuteczność dystrybucyjną. Firma zamierza także rozbudowywać swój udział w rynku o 1-2 proc. rocznie.
więcej
2016-05-05 | 06:30
Handel
Rynek lodów w Polsce wart jest ponad 1,6 mld zł. Krajowi producenci muszą się mierzyć z coraz silniejszą konkurencją

Rynek lodów w Polsce wart jest ponad 1,6 mld zł. Krajowi producenci muszą się mierzyć z coraz silniejszą konkurencją

Ze względu na stosunkowo niską konsumpcję lodów w Ze względu na stosunkowo niską konsumpcję lodów w Polsce (4–5 litrów rocznie na osobę) krajowy rynek ma duży potencjał wzrostu. O gusta klientów walczą nie tylko polscy producenci, lecz także większość światowych graczy. Firma Grycan – Lody od Pokoleń mimo coraz większej konkurencji co roku notuje dwucyfrową dynamikę wzrostu sprzedaży. Jej udziały w rynku lodów familijnych przekraczają 15 proc. – Polacy są przywiązani do tradycyjnych smaków i naturalnych składników – komentuje właściciel marki.
więcej
2016-05-04 | 07:10
Handel

Na programie 500 plus skorzystają sprzedawcy odzieży i obuwia oraz branża edukacyjna i turystyczna

Ekonomiści zakładają, że pieniądze z programu 500 plus w większości zostaną przeznaczone na bieżące potrzeby rodzin i napędzą wzrost cen. Spodziewają się jednocześnie wyższego popytu w branżach odzieżowej i obuwniczej oraz edukacyjnej i turystyce. W marcu ceny towarów i usług konsumpcyjnych wzrosły lekko w stosunku do lutego. Rok do roku ciągle jednak widać wyraźną deflację.
więcej
2016-04-28 | 06:30
Handel
Podatek od sprzedaży detalicznej najbardziej uderzy w producenta obuwia CCC i spółkę odzieżową LPP

Podatek od sprzedaży detalicznej najbardziej uderzy w producenta obuwia CCC i spółkę odzieżową LPP

Gino Rossi, Vistula i Eurocash nie powinny specjalnie ucierpieć z powodu podatku od sprzedaży detalicznej, głównie ze względu na swoją strukturę – uważa Marek Czachor, analityk Erste Securities Polska. Jego zdaniem nowa danina znacznie bardziej może się odbić na spółkach LPP i CCC.
więcej
2016-04-28 | 06:10
Handel
Producenci trzody chlewnej tracą na barierach eksportowych. Hodowla przestaje być opłacalna

Producenci trzody chlewnej tracą na barierach eksportowych. Hodowla przestaje być opłacalna

Spada produkcja trzody chlewnej w Polsce. Branża rolnicza czeka na zniesienie niektórych barier i uzyskanie przez część regionów w Polsce statusu wolnych od choroby Aujeszkiego. Tylko to pozwoli na eksportowanie żywych świń do krajów unijnych. Obecnie Polska, jako kraj, w którym choroba ta występuje, nie może eksportować ich do innych państw Unii Europejskiej. Tracą na tym rolnicy, którzy przez konieczność przeprowadzenia badań ponoszą dodatkowe koszty i coraz częściej rezygnują z produkcji.
więcej
2016-04-22 | 06:50
Handel
Szwajcarskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce

Szwajcarskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce

Z danych Polsko-Szwajcarskiej Izby Gospodarczej wynika, że kraj ten jest drugim po Stanach Zjednoczonych inwestorem spoza Unii Europejskiej. Obroty z wymiany handlowej są zbilansowane, a Polska nawet więcej eksportuje do Szwajcarii niż z niej importuje. Głównym przedmiotem wymiany są maszyny i urządzenia oraz sprzęt transportowy. Szwajcarzy coraz chętniej szukają w Polsce usług biznesowych.
więcej
2016-04-20 | 06:40
Handel
Moda na zdrowe odżywianie sprzyja producentom suszonych owoców. Kalifornijska śliwka podbija polski rynek

Moda na zdrowe odżywianie sprzyja producentom suszonych owoców. Kalifornijska śliwka podbija polski rynek

Kalifornia jest potentatem rynku suszonej śliwki. Stąd pochodzi prawie 100 proc. dostaw amerykańskich i 42 proc. dostaw światowych. Rosnącej stale sprzedaży – jak w przypadku innych bakalii – sprzyja moda na zdrowe odżywianie i lekkie przekąski. Polska jest jednym z najszybciej rosnących rynków w Europie – podkreślają przedstawiciele California Prune Board. W ubiegłym roku sprzedaż wzrosła o ponad 50 proc. rdr.
więcej