IT i technologie

2016-11-17 | 06:45
Transport
Łódzkie przyciąga coraz więcej inwestorów. Prężnie rozwija się outsourcing, IT, sektor farmaceutyczny i logistyka IT i technologie

Łódzkie przyciąga coraz więcej inwestorów. Prężnie rozwija się outsourcing, IT, sektor farmaceutyczny i logistyka

W Łodzi działa obecnie 66 centrów usług wspólnych dla biznesu, które zapewniają ponad 16 tys. miejsc pracy. W ostatnich latach miasto wyrosło na jeden z największych ośrodków outsourcingowych. Chętnie inwestują tu również firmy z sektora IT i nowych technologii, przedsiębiorstwa produkcyjne i farmaceutyczne oraz branża transportowa. Dobry klimat dla biznesu, wykwalifikowane kadry, tereny inwestycyjne, przywileje finansowe i strategiczna lokalizacja – to atuty, które przyciągają do Łodzi polskich i zagranicznych inwestorów.
więcej
2016-11-16 | 06:50
Handel
Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę

Innowacyjne fabryki zastąpiły montownie sprzętu. AGD z metką „made in Poland” podbija Europę

W ubiegłym roku polskie fabryki wyprodukowały 21,6 mln sztuk tzw. dużego AGD, o 7 proc. więcej niż przed rokiem. Zdecydowana większość produktów, bo aż 90 proc., trafiła za granicę. Od 2009 roku eksport produkowanych w Polsce artykułów gospodarstwa domowego nieprzerwanie rośnie, a marka „made in Poland” zyskuje coraz lepszą opinię za granicą. W ostatnich latach polskie fabryki przeobraziły się z typowych montowni sprzętu w przedsiębiorstwa innowacyjne i kreujące nowe trendy na rynku.
więcej
2016-11-16 | 06:45
Handel
97 proc. przedsiębiorstw analizuje dane dotyczące swoich klientów. To pozwala lepiej dopasować produkt do ich oczekiwań

97 proc. przedsiębiorstw analizuje dane dotyczące swoich klientów. To pozwala lepiej dopasować produkt do ich oczekiwań

Rozwiązania z zakresu big data, zwłaszcza oferowane w chmurze, oraz możliwości analityczne związane z przetwarzaniem danych pozwalają obniżyć koszty efektywnego funkcjonowania organizacji m.in. w obszarze sprzedaży detalicznej czy usług finansowych. Eksperci podkreślają, że te innowacyjne rozwiązania pozwalają nie tylko zrozumieć procesy, jakie kierowały klientami przy wyborach towaru, lecz także zaproponować produkty dopasowane do ich oczekiwań i w ten sposób zwiększyć sprzedaż.
więcej
2016-11-15 | 07:00
Usługi
Mateusz Kusznierewicz wspiera polskie start-upy

Mateusz Kusznierewicz wspiera polskie start-upy

W Polsce start-upy rozwijają sie w bardzo szybkim tempie, bo mają do tego bardzo dobre warunki – uważa Mateusz Kusznierewicz. Jednym z nich jest międzynarodowy konkurs Chivas The Venture, który wystartował w połowie października. Na zwycięzców polskiej edycji czeka globalny finał, warsztaty z mentorami i wsparcie finansowe, które wynosi łącznie milion dolarów. W tym roku The Venture odbywa się w Polsce po raz drugi, a laureatem ubiegłorocznej edycji został start up MIGAM, który stworzył narzędzie do komunikacji dla osób głuchych i słabo słyszących.
więcej
2016-11-15 | 06:50
Motoryzacja
Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności. Inwestuje w nią ponad 1/3 firm

Sektor motoryzacyjny jednym z liderów pod względem innowacyjności. Inwestuje w nią ponad 1/3 firm

W ciągu kilku ostatnich lat prawie 34 proc. firm inwestowało w innowacyjne rozwiązania i produkty, a nakłady na badania i rozwój rosły skokowo. W Polsce powstaje coraz więcej centrów naukowo-badawczych, jednak większość innowacji produktowych wciąż pochodzi z zagranicy. Sprzedaż nowych samochodów stopniowo rośnie, a to powinno przyciągać kolejne inwestycje.
więcej
2016-11-14 | 07:00
Przemysł
SatRevolution chce rozwijać polski przemysł kosmiczny. W najbliższym czasie planuje pozyskać inwestorów z Polski

SatRevolution chce rozwijać polski przemysł kosmiczny. W najbliższym czasie planuje pozyskać inwestorów z Polski

SatRevolution chce zrewolucjonizować polski rynek kosmiczny. W 2018 roku firma ma zamiar wynieść na orbitę trzy obiekty – Światowida i dwa towarzyszące mu nanosatelity w klasie PhoneSat. W przyszłości firma chce też opracować własny system wynoszenia rakiet. Obecnie SatRevolution ma podpisaną umowę na wyniesienie satelitów z amerykańską firmą. Celem jest jednak rozwijanie polskiego przemysłu kosmicznego.
więcej
2016-11-14 | 06:45
Prawo
Branża elektroniki użytkowej szczególnie narażona na oszustwa podatkowe. Firmom brakuje narzędzi, by z tym walczyć

Branża elektroniki użytkowej szczególnie narażona na oszustwa podatkowe. Firmom brakuje narzędzi, by z tym walczyć

Firmom z branży elektroniki użytkowej brakuje narzędzi, które umożliwiłyby im ochronę przed oszustami wyłudzającymi VAT. Ze względu na konsekwencje prawne i finansowe, jakie wiążą się z udziałem w karuzeli podatkowej, nawet nieświadomym, unikają więc pozyskiwania nowych kontrahentów. Związek Importerów i Producentów Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego – ZIPSEE „Cyfrowa Polska” proponuje wprowadzenie listy czynności, które przedsiębiorca może wykonać we własnym zakresie, by zweryfikować swoich partnerów biznesowych.
więcej
2016-11-10 | 06:45
Bankowość
Ubezpieczyciele inwestują w start-upy. Nowe technologie wymusiły rewolucję na rynku ubezpieczeń

Ubezpieczyciele inwestują w start-upy. Nowe technologie wymusiły rewolucję na rynku ubezpieczeń

Rozwój nowych technologii i mediów społecznościowych wymaga od branży ubezpieczeniowej innowacyjnego podejścia, dlatego od kilku lat w ubezpieczeniach rozwija się tzw. insurtech. Ubezpieczyciele inwestują w start-upy, które wykorzystują cyfrowe narzędzia i oferują całkiem nowe usługi. Podobne rozwiązania pojawiają się również w Polsce, jednak na tle innych państw europejskich wciąż wypadamy słabo pod względem innowacyjności.
więcej
2016-11-09 | 07:00
Inwestycje
Polacy ruszają na podbój kosmosu. Satelita Światowid ma trafić na orbitę okołoziemską już za kilkanaście miesięcy

Polacy ruszają na podbój kosmosu. Satelita Światowid ma trafić na orbitę okołoziemską już za kilkanaście miesięcy

Spółka SatRevolution podpisała umowę na wyniesienie na orbitę okołoziemską pierwszego polskiego satelity komercyjnego pod nazwą Światowid. Obiekt ma na nią trafić już na początku 2018 roku. Jak twierdzi Grzegorz Zwoliński, współzałożyciel przedsiębiorstwa, celem firmy jest stworzenie całej serii satelitów służących do zbierania danych, między innymi pogodowych oraz związanych z polem grawitacyjnym Ziemi.
więcej
2016-11-09 | 06:55
Edukacja
Polskiemu sektorowi kosmicznemu brakuje wyspecjalizowanej kadry. Rozwiązaniem ma być program stażowy Agencji Rozwoju Przemysłu

Polskiemu sektorowi kosmicznemu brakuje wyspecjalizowanej kadry. Rozwiązaniem ma być program stażowy Agencji Rozwoju Przemysłu

Polska Strategia Kosmiczna ogłoszona we wrześniu przez Ministerstwo Rozwoju zakłada, że w ciągu najbliższych lat polski sektor kosmiczny będzie się dynamicznie rozwijał i konkurował na światowym rynku wartym około 330 mld dol. Kluczowym problemem jest jednak brak wykwalifikowanej kadry. Program stażowy zainicjowany przez Agencję Rozwoju Przemysłu i Związek Pracodawców Sektora Kosmicznego ma to zmienić. Jego celem jest wykształcenie specjalistów, zablokowanie odpływ utalentowanych naukowców i inżynierów za granicę oraz wsparcie współpracy polskich uczelni i firm z sektora przemysłu kosmicznego.
więcej
2016-11-09 | 06:50
Konsument
Rewolucja cyfrowa w branży rekrutacyjnej. Poszukiwanie pracy przenosi się do telefonów, a filmy zastępują wstępne rozmowy

Rewolucja cyfrowa w branży rekrutacyjnej. Poszukiwanie pracy przenosi się do telefonów, a filmy zastępują wstępne rozmowy

Branżę rekrutacyjną czeka rewolucja cyfrowa – przekonuje Michał Młynarczyk, prezes Grupy Devonshire. Krótkie nagrane wiadomości przesłane do pracodawcy powoli zastępują tradycyjne rozmowy kwalifikacyjne. Już niedługo proces rekrutacyjny przeniesie się do telefonów komórkowych. Ogłoszenia o pracę, podobnie jak inne produkty marketingowe, będą konkurowały o uwagę potencjalnych pracowników. Tylko inwestycje w nowe sposoby dotarcia do kandydatów pozwolą na znalezienie tych najlepszych.
więcej
2016-11-09 | 06:45
Infrastruktura
Orange ma milion aktywnych kart M2M. Cały polski rynek komunikujących się między sobą urządzeń wart jest 800 mln zł i rośnie

Orange ma milion aktywnych kart M2M. Cały polski rynek komunikujących się między sobą urządzeń wart jest 800 mln zł i rośnie

Wraz z rozwojem internetu rzeczy (IoT) rośnie segment usług machine-to-machine (M2M), którego wartość PwC szacuje na około 800 mln zł. Rynek rozwija się w tempie sięgającym 15-proc. rocznie, a największym zainteresowaniem technologia umożliwiająca komunikację między urządzeniami cieszy się w branży bezpieczeństwa, energetycznej i transportowej. Popyt na usługi M2M widać również w miastach i gminach, które je wdrażają, by poprawić efektywność i ograniczyć wydatki. Liderem z blisko 40-proc. udziałem w rynku jest Orange Polska, który właśnie ogłosił aktywowanie milionowej karty M2M.
więcej
2016-11-07 | 07:10
Fundusze inwestycyjne
Fundusz bValue.vc inwestuje 2,3 mln zł w rekrutacyjnego Tindera, aplikację Jobsquare

Fundusz bValue.vc inwestuje 2,3 mln zł w rekrutacyjnego Tindera, aplikację Jobsquare

Pracodawcom trudno jest dotrzeć do młodego pokolenia z ofertą pracy, mimo że stopa bezrobocia w grupie osób do 25 roku życia przekracza 25 proc. Na polskim rynku powstała innowacyjna aplikacja do rekrutacji, która korzysta z mechanizmów działania takich popularnych wśród młodzieży aplikacji jak Tinder czy Uber. Inwestor, fundusz venture capital bValue.vc, wierzy, że Jobsquare może zrewolucjonizować sposób poszukiwania pracy tymczasowej, nie tylko w Polsce, lecz także za granicą. Inwestuje w nią 2,3 mln zł.
więcej
2016-11-04 | 07:00
IT i technologie
PlayWay stawia na dywersyfikację portfela gier. Regularne sprawdzanie rynku ma pomóc ograniczyć ryzyko

PlayWay stawia na dywersyfikację portfela gier. Regularne sprawdzanie rynku ma pomóc ograniczyć ryzyko

Firma PlayWay pracuje nad przygotowaniem 60 nowych tytułów gier i dodatków. Przedstawiciel producentów gier komputerowych i mobilnych w Polsce stawia na dużą liczbę zespołów deweloperskich. Tylko w tym roku premierę będzie mieć łącznie 30 gier. Duża skala produkcji rozkłada ryzyka typowe dla branży i pozwala utrzymać stabilne przychody i zyski – podkreśla Krzysztof Kostowski, prezes zarządu PlayWay. Firma stawia na cykliczne sprawdzanie rynku, które pomaga ograniczyć ewentualne straty.
więcej
2016-11-04 | 06:45
Handel
Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Odzież i obuwie kategorią najchętniej kupowaną online. Grupa CCC chce dzięki internetowi zdobyć wkrótce 30 proc. rynku

Przez internet najczęściej kupujemy odzież i obuwie. Tę kategorię wskazało ponad 70 proc. badanych przez PMR. Dlatego obecność w sieci jest dla firm z branży obowiązkowa. Poprzez nowy kanał dystrybucji możemy dotrzeć do klientów, którzy mają zupełnie inne potrzeby, kupują droższe produkty i lubują się w markach – tłumaczy Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC. W I półroczu przychody z niedawno uruchomionej sprzedaży online stanowiły 8 proc. ogólnej sprzedaży grupy.
więcej