Ubezpieczenia
2015-06-16 | 08:00
Bankowość
Firmy ubezpieczeniowe obniżyły wydatki na reklamę w mediach o niemal jedną trzecią. Mniej wydały też banki i inne instytucje finansowe
W I kwartale najwięksi reklamodawcy z sektora finansowego znacząco obniżyli wydatki na promocje swoich usług w mediach. Przez pierwsze trzy miesiące roku branża przeznaczyła na reklamę ponad 104 mln zł, o 50 mln zł mniej niż w ostatnim kwartale roku 2014 i o 11 mln zł, czyli ponad 10 proc., mniej niż rok wcześniej. Z analiz domu mediowego Codemedia wynika, że największych cięć w wydatkach na ten cel dokonały firmy ubezpieczeniowe.
2015-05-08 | 10:00
Ubezpieczenia
Vienna Insurance Group walczy o większy udział w polskim rynku. Koncern nie wyklucza zakupu kolejnych firm ubezpieczeniowych
Vienna Insurance Group ocenia, że Polacy są słabo ubezpieczeni i zamierza nakłaniać zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy do kupowania polis. Celem firmy jest zdobycie ponad 10-proc. udziału w polskim rynku ubezpieczeniowym.
2015-04-30 | 09:30
Ubezpieczenia
Należąca do Vienna Insurance Group Compensa liczy na dwucyfrowy wzrost w ubezpieczeniach niekomunikacyjnych. W tym roku chce wydzielić spółkę dla krajów bałtyckich
Po wskoczeniu do pierwszej piątki w ubezpieczeniach majątkowych Compensa chce zwiększyć przypis składki dwucyfrowo w segmencie ubezpieczeń niekomunikacyjnych. Majątkowa część grupy zamierza wydzielić do końca roku spółkę dla krajów bałtyckich.
2015-04-28 | 06:45
Ubezpieczenia
Ulgi podatkowe nie przekonały Polaków do oszczędzania na emeryturę
Wielu Polaków składa zeznania podatkowe często w ostatniej chwili, tuż przed 30 kwietnia. Zdaniem ekspertów to doskonały moment na informowanie o zachętach podatkowych do instrumentów oszczędzania na emeryturę. IKE i IKZE wciąż nie są popularne – otwartych jest odpowiednio 800 tys. i 500 tys. kont, ale pieniądze wpływają zaledwie na co czwarte i co szóste z nich.
2015-04-21 | 10:00
Handel
Link4 chce podwoić swoją wartość i osiągnąć 1 mld zł składek do 2020 r. Będzie rozwijać m.in. sprzedaż bezpośrednią ubezpieczeń i przez pośredników
Towarzystwo ubezpieczeniowe Link4 w ciągu najbliższych pięciu lat chce podwoić swoją wartość i dostarczyć nowemu właścicielowi około miliarda złotych w formie składek. Mają w tym pomóc systemy telematyczne oraz rozwój sprzedaży bezpośredniej i agencyjnej.
2015-04-15 | 09:00
Bankowość
Firmy ubezpieczeniowe i banki w Polsce czeka trudny rok. Trudniej będzie im uzyskać wysokie zyski
Nie tylko polskie banki, lecz także ubezpieczyciele nie powinni liczyć na szczególnie dobre wyniki finansowe w 2015 roku – ocenia Iza Rokicka analityk Ipopema Securities. Zyski banków ograniczą niskie stopy procentowe i sytuacja na rynku walutowym, a zyski ubezpieczycieli ograniczy niekończąca się wojna konkurencyjna.
2015-04-02 | 09:00
Handel
Ruch rozwija usługi udzielania pożyczek i sprzedaży ubezpieczeń w mniejszych miejscowościach. Testuje też format małego sklepu
Ruch zamierza rozbudowywać swoją sieć kiosków i oferować w niej nowe usługi. W mniejszych miejscowościach w kiosku można odebrać paczkę, ubezpieczyć samochód lub zaciągnąć pożyczkę. Firma testuje też format małych sklepów, w których oprócz prasy będzie można kupić podstawowe produkty spożywcze.
2015-03-11 | 09:00
Ubezpieczenia
Ergo Pro chce przekonać Polaków do polis na życie. Stawia na przejrzyste warunki i zatrudnia agentów
Spółka Ergo Pro, należąca do Grupy Ergo, liczy na to, że Polacy przekonają się do ubezpieczeń na życie. Chce zdobyć klientów dzięki prostszym i bardziej zrozumiałym warunkom ubezpieczenia oraz dobrze przygotowanym agentom, których rekrutację i szkolenia właśnie prowadzi. W tym roku chce pozyskać i wyszkolić 500 osób.
2015-03-05 | 06:35
Finanse
Niechęć do oszczędzania na emeryturę będzie dla Polaków kosztowna. Potrzeba nowych produktów i zmian w przepisach
Polak statystycznie na ubezpieczenia na życie wydaje rocznie niecałe 220 dolarów, czyli sześć razy mniej mniej niż Niemiec. Zainteresowanie produktami prywatnego zabezpieczenia emerytalnego również jest niewielkie. Powodem są słabe zachęty ze strony państwa oraz wyczekiwanie przez firmy ubezpieczeniowe i klientów na efekty działań urzędników. Zdaniem prezesa Ergo Pro w Polsce przyszłością są produkty łączące inwestycję z ochroną kapitału.
2015-02-17 | 10:00
Ubezpieczenia
Rosną koszty ubezpieczycieli. Ceny polis komunikacyjnych mogą wzrosnąć
Ceny ubezpieczeń komunikacyjnych nie będą już spadać. Ubezpieczyciele muszą liczyć się ze wzrostem kosztów po wprowadzeniu bezpośredniej likwidacji szkód, co powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Poza tym rośnie wartość roszczeń za szkody osobowe, a to może powodować konieczność podnoszenia stawek za polisy.
2015-02-03 | 06:35
Firma
Nowe polisy na nowe zagrożenia. Firmy mogą się ubezpieczyć od ataków hakerów i błędów w zarządzaniu
Rośnie zainteresowanie firm nowymi rodzajami polis, które zabezpieczają przed zagrożeniami współczesnego świata. Można już nie tylko ubezpieczyć władze firmy od odpowiedzialności za błędne decyzje, lecz także całe przedsiębiorstwo od konsekwencji ataku hakerów. Z raportu PwC wynika, że światowe koncerny tracą na cyberatakach od 375 mld do 575 mld dol.
2015-01-29 | 06:30
Ubezpieczenia
Firmom ubezpieczeniowym wzrosną w tym roku koszty. Może się to przełożyć na wyższe ceny polis i słabsze wyniki branży
Ubezpieczycieli w tym roku czeka szereg zmian w przepisach, głównie tych prokonsumenckich. Klienci firm ubezpieczeniowych mają być lepiej informowani i chronieni. To jednak może oznaczać wyższe ceny niektórych polis i słabsze wyniki firm z branży.
2015-01-16 | 06:50
Bankowość
Banki i ubezpieczyciele przygotowują się do wprowadzenia nowych regulacji na rynku. Liczą na wzrost sprzedaży polis w bankach
Z końcem marca zacznie obowiązywać Rekomendacja U Komisji Nadzoru Finansowego. Wymusza ona na bankach zmianę polityki sprzedaży ubezpieczeń wobec klientów np. zaciągających kredyt. Część zmian może wpłynąć na zmniejszenie sprzedaży polis, jednak z drugiej strony większa przejrzystość oferty powinna spowodować wzrost zainteresowania klientów tymi produktami.
2014-12-30 | 09:00
Ubezpieczenia
I. Rokicka (Ipopema Securities): Dywidenda z PZU wyniesie przynajmniej 29 zł na akcję
Największy polski ubezpieczyciel w najbliższych latach powinien niezmiennie wypłacać wysokie dywidendy. Z zysku za 2014 r. rynek przewiduje wypłatę w granicach 30 złotych na 1 akcję. Zgodnie z zaleceniami Komisji Nadzoru Finansowego PZU jednak nie będzie już mogło wypłacić wcześniejszej dywidendy zaliczkowej.
2014-12-30 | 07:30
Ubezpieczenia
Konieczność samodzielnego oszczędzania na emerytury to szansa dla rynku kapitałowego
Rok 2014 był czasem transferu ponad połowy środków zgromadzonych w OFE do ZUS. Ekonomiści zgadzają się jednak, że nawet gdyby pozostawić system w dotychczasowym kształcie, emerytury dzisiejszych 30- i 40-latków będą głodowe. Stopa zastąpienia, czyli relacja ostatniej pensji do pierwszej emerytury, w perspektywie kilkudziesięciu lat może spaść z obecnych 50 proc. do nawet 20-30 proc. Pojawia się zatem, często jeszcze przez wielu nieuświadomiona, konieczność gromadzenia własnych oszczędności, głównie poprzez produkty inwestycyjne i ubezpieczeniowe. To szansa na przyspieszenie na rynku kapitałowym.