Mówi: | Peter Hagen |
Funkcja: | prezes |
Firma: | Vienna Insurance Group |
Vienna Insurance Group walczy o większy udział w polskim rynku. Koncern nie wyklucza zakupu kolejnych firm ubezpieczeniowych
Vienna Insurance Group ocenia, że Polacy są słabo ubezpieczeni i zamierza nakłaniać zarówno klientów indywidualnych, jak i firmy do kupowania polis. Celem firmy jest zdobycie ponad 10-proc. udziału w polskim rynku ubezpieczeniowym.
Austriacki koncern ma silną pozycję na środkowoeuropejskim rynku ubezpieczeniowym, jednak w Polsce zajmuje trzecie miejsce, z nieco ponad 8-proc. udziałem w rynku.
– Polski rynek jest jednym z najważniejszych dla VIG i dlatego jesteśmy nastawieni na dalszy rozwój na nim, czy to w sposób organiczny, czy to przez przejęcia, jak już robiliśmy w przeszłości – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Peter Hagen, prezes Vienna Insurance Group. – Obecnie mamy cel krótkoterminowy, aby wrócić do dwucyfrowego udziału w rynku, ale oczywiście ten wzrost będzie miał sens tylko wtedy, kiedy będzie tworzył wartość, tak więc nie dążymy jedynie do wzrostu dla niego samego, ale do wzrostu wartości biznesu.
Do Vienna Insurance Group należą dziś takie polskie firmy ubezpieczeniowe, jak Compensa, majątkowa Benefia, oraz życiowe Skandia i Polisa. Na przejęciach tych firm nie kończą się plany Austriaków.
– Oczywiście nie będziemy mówić o konkretnych celach, ale są kraje, gdzie nasze udziały są niższe niż w innych. W Austrii, Republice Czeskiej i na Słowacji mamy udziały rzędu 20 i 30 proc. Z pewnością więc Polska jest krajem numer jeden, w którym szukamy obiektów do przejęcia – zapewnia Hagen. – Także kraje bałtyckie, Węgry, nawet Ukraina.
W zeszłym roku zysk brutto, jaki osiągnęła w Polsce austriacka grupa, wzrósł o 10 proc., przekraczając 238 mln zł. Polskie spółki grupy zebrały w tym czasie ponad 4,5 mld zł składek, o 12,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Cała grupa zarobiła w 2014 roku ponad 518 mln euro brutto, o 46 proc. więcej niż rok wcześniej, a jej składki sięgnęły 9,1 mld euro.
– Ogólnie rzecz biorąc, rok 2014 był dla nas bardzo udany. Zwiększyliśmy zyski o ponad 40 proc., a polskie firmy miały w tym wyniku bardzo duży udział – ocenia prezes Vienna Insurance Group.
Koncern zamierza też powalczyć o polskich klientów ofertami. Zamierza zaoferować nowoczesne metody kupowania polis, np. za pomocą urządzeń mobilnych, liczy na to, że jego agentom uda się skłonić sceptyczna grupę Polaków do kupowania polis.
– W Polsce są setki tysięcy małych i średnich przedsiębiorstw i wiele z nich nie ma ubezpieczenia albo nie nie ma dobrego ubezpieczenia. Z pewnością jest to więc jedna z naszych grup docelowych, gdzie wzrost uważamy za możliwy. W zeszłym roku niektóre z naszych firm osiągnęły w tym obszarze wzrost rzędu 35 proc.
Szef Vienna Insurance Group ocenia, że spory potencjał ma też rynek indywidualnych ubezpieczeń majątkowych. Jak mówi, wiele mieszkań i domów w Polsce wciąż nie jest albo też nie jest w dostatecznym stopniu ubezpieczonych.
Czytaj także
- 2024-12-19: Polska centralna przyciąga coraz więcej inwestycji. W Łodzi powstaje nowe centrum dystrybucyjne dla Della
- 2024-12-20: Polskie firmy przemysłowe bardziej otwarte na technologie. Sztuczną inteligencję wdrażają z ostrożnością [DEPESZA]
- 2024-12-11: Kobiety nie wierzą w swoje kompetencje dotyczące inwestowania. Niska samoocena często przeszkadza w podjęciu pierwszych kroków
- 2024-12-13: PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
- 2024-11-29: PGE: Na dniach zapadnie decyzja inwestycyjna dla Baltica 2. Ta morska farma wiatrowa ma zacząć działać od 2027 roku
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-20: Średnio co trzy dni zamykana jest w Polsce księgarnia. Branża apeluje o regulacje porządkujące rynek
- 2024-11-08: Spadek sprzedaży detalicznej może się okazać tymczasowy. Konsumenci dalej są skłonni do dużych zakupów
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek