Transport
2014-10-30 | 06:40
Infrastruktura
PKP Cargo w rok od debiutu na giełdzie ma ponad 50-proc. udział w rynku. Mimo wielu wyzwań spółka utrzymuje wysoką rentowność
W rok od giełdowego debiutu PKP Cargo zwiększyło swój udział w rynku do ponad 50 proc. Największy polski przewoźnik zainwestował w tym roku już ćwierć miliarda złotych w modernizację i zakup taboru, ogłosił też, że zamierza przejąć kilku zagranicznych przewoźników. Jak podkreślają przedstawiciele PKP Cargo, spółka mimo wielu wyzwań na rynku zwiększa zyski.
2014-10-17 | 09:10
Transport
DB Schenker Rail Polska zamierza walczyć o klienta jakością usług. Stawia na przewozy kontenerowe
DB Schenker Rail Polska stawia na przewozy kontenerowe. Spółka należąca do największego w Europie operatora towarowych przewozów kolejowych deklaruje, że będzie świadczyć usługi wymagającym klientom, dla których jakość i wartość dodana usługi mają znaczenie.
2014-10-13 | 06:35
Transport
Firma kurierska TNT planuje w Polsce nowe inwestycje i podwojenie zatrudnienia w Centrum Usług Wspólnych w Warszawie
TNT chce zatrudnić nowych pracowników. Do końca 2015 roku w Centrum Usług Wspólnych w Warszawie będzie pracować 400 osób, prawie dwa razy więcej niż obecnie. Firma chce także rozwijać infrastrukturę. Powstaną nowe biura i centrum sortownicze. Z uwagi na tempo wzrostu przesyłek TNT nie wyklucza budowy nowych centrów.
2014-10-10 | 06:25
Transport
Rośnie udział transportu kolejowego w obsłudze gdyńskiego portu. Potrzebna dalsza modernizacja linii
Przewozy kolejowe odgrywają coraz większą rolę w obsłudze Portu Gdynia. Ich znaczenie będzie stale wzrastać wraz z modernizacją linii kolejowych prowadzoną przez PKP PLK. Port prowadzi inwestycje również w wewnętrzną infrastrukturę kolejową. Inną dużą inwestycją jest zagospodarowanie Nabrzeża Bułgarskiego.
2014-09-30 | 06:45
Inwestycje
Pralniomaty mają powtórzyć sukces paczkomatów. Możliwa ekspansja zagraniczna
150 pralniomatów pojawi się w najbliższych miesiącach w Warszawie i Krakowie. W planach partnerów, czyli firm Aqmet, InPost i sieci 5àSec jest kolejnych 100 maszyn w największych miastach Polski. Logistyczna spółka spodziewa się powtórki sukcesu paczkomatów, ponieważ będzie mogła zapewnić ceny niższe od tych w tradycyjnych pralniach. Jednocześnie klienci mają oszczędzać czas, który do tej pory tracili na dojazd do centrów handlowych.
2014-09-22 | 06:35
Konsument
Rośnie rynek usług kurierskich. Spodziewany jest wzrost liczby fuzji i przejęć
Dzięki szybkiemu wzrostowi handlu internetowego dynamicznie rozwija się również rynek usług kurierskich. Konkurencja na nim jest coraz większa, dlatego firmy muszą sięgać po nowoczesne rozwiązania. Uczestnicy rynku spodziewają się, że wraz z jego rozwojem będzie na nim więcej fuzji i przejęć, podobnych do zakupu polskiej Siódemki przez DPD. Firmy czekają na zgodę UOKiK.
2014-09-17 | 08:30
Transport
Obroty BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w I półroczu br. wzrosły o jedną czwartą
Obok dobrej koniunktury gospodarczej oraz wydajniejszej pracy terminalu, armatorów oraz służby celnej, głównym powodem szybkiego wzrostu obrotów było wprowadzenie zmian w przepisach dotyczących podatku VAT płaconego przez importerów. Krzysztof Szymborski, prezes BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego, obawia się, że na skutek sankcji nałożonych przez Unię Europejską i Federację Rosyjską oraz embarga w drugim półroczu br. może zmniejszyć się wolumen przewozów do Rosji.
2014-09-12 | 07:00
Rynki zagraniczne
Wielton chce zwiększyć produkcję w Rosji. W ten sposób uchroni się przed ewentualnymi sankcjami
Producent naczep i wywrotek Wielton chce zwiększyć produkcję w montowni w Rosji mimo spadku sprzedaży o 20 proc. w ostatnim półroczu. Skłaniają go do tego wysokie marże oraz silna pozycji spółki na rynku rosyjskim. Ten ruch może także uchronić Wielton przed skutkami ewentualnego zaostrzenia sankcji, ponieważ nie dotkną one firm produkujących nad Wołgą – przewiduje prezes spółki.
2014-08-08 | 09:00
Transport
Espirito Santo: Stopa dywidendy PKP Cargo na poziomie 4-5 proc., jeśli spółka nie zdecyduje się na przejęcia
PKP Cargo prowadzi kompleksowy program restrukturyzacji, który zwiększy marżę operacyjną w najbliższych latach. To pozwoli spółce wypłacać nawet 50 proc. zysku na dywidendę, jeśli nie przejmie innych aktywów z rynku. Przejęcia zmniejszyłyby jednak ryzyko w działalności, ponieważ obecnie wynikom PKP Cargo ciąży wysoki udział węgla w strukturze przewozów.