| Mówi: | Dariusz Cegielski |
| Funkcja: | prezes zarządu |
| Firma: | Trans Polonia SA |
Trans Polonia nie obawia się spadku cen transportu. Chce zwiększyć swoją obecność m.in. w Niemczech i Hiszpanii
Operator przewozów cysternowych płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych nie obawia się spadku cen usług transportowych. Koncerny chemiczne i petrochemiczne, główni klienci spółki, stawiają na jakość i są w stanie zapłacić więcej za usługę wykonaną bezpiecznie i terminowo. Trans Polonia chce zwiększyć swoją obecność w Zachodniej Europie, m.in. w Niemczech i Hiszpanii.
– Wielkie fabryki chemiczne i petrochemiczne wyraźnie odczuwają korzyści wynikające ze współpracy z dużymi podmiotami – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dariusz Cegielski, prezes zarządu w spółce Trans Polonia. – Wobec tego obserwujemy trend światowy, który polega na tym, że po wielu latach eksperymentów, w związku z silną dywersyfikacją dostawców powracają do wyboru dużych firm czy grup transportowych.
Jak zauważa prezes spółki, to przede wszystkim korzyści związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne, jakością oferowanych usług, jakością sprzętową, wymaganiami wobec kierowców wynikającymi z coraz wyższych standardów (znajomość języków obcych, obsługi systemów IT, szkoleń).
– W związku z akwizycją, która znacząco powiększyła nasze możliwości transportowe, zaliczamy się obecnie do grupy największych przedsiębiorstw w Polsce i krajach ościennych – twierdzi prezes Dariusz Cegielski. – Zakładamy, że będziemy mieć więcej otwartych drzwi do współpracy z dużymi koncernami.
Pod koniec lutego tego roku Trans Polonia przejęła spółkę Orlen Transport (OTP) i stała się liderem rynku przewozu paliw w Polsce. W związku z tym po pierwszym kwartale bieżącego roku przedsiębiorstwo odnotowało skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży (do blisko 23 mln zł, po wzroście o 79 proc.) i podstawowego zysku brutto (2,5 mln zł, o 193 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej).
– Jesteśmy aktywni na rynkach całej Europy Zachodniej. Na pewno będziemy chcieli zwiększać udziały w Niemczech, krajach Beneluksu, Hiszpanii, gdzie ostatnio działalność nam się bardzo silnie rozwija – deklaruje prezes Dariusz Cegielski. – Chcemy dalej walczyć o to, żeby pozycja przedsiębiorstwa na Zachodzie była coraz lepsza.
Szef spółki Trans Polonia nie obawia się spadku stawek transportowych. Jego zdaniem ceny utrzymają się na poziomie na tyle godziwym, żeby podmioty działające na tym rynku mogły przynajmniej utrzymywać odpowiednią infrastrukturę.
– Dzisiaj pierwszą koniecznością jest spełnienie odpowiednich wymogów środowiskowych i jakościowych – uważa prezes Dariusz Cegielski. – Duże koncerny są w stanie zapłacić odpowiednią cenę i mieć pewność, że oferowane przez nich produkty będą dostarczone do odbiorców w sposób całkowicie bezpieczny. Siła nacisku na kwestie jakościowe i bezpieczeństwo jest tak duża, że cena, nawet wyższa, jest w to wkalkulowana.
Czytaj także
- 2025-11-07: Brytyjczycy promują swoją żywność w polskich sklepach. Import z Wielkiej Brytanii pozostaje dużo niższy niż nasz eksport
- 2025-11-10: Estoński program e-rezydencji przyciągnął już ponad 130 tys. przedsiębiorców i start-upowców. Ponad 2,6 tys. to Polacy
- 2025-10-23: Polska gospodarka potrzebuje nowych silników wzrostu. W kolejnej dekadzie czeka nas trudna transformacja
- 2025-10-21: Globalna niepewność uderza w polski rynek ubezpieczeń należności handlowych. Znacząco rośnie szkodowość
- 2025-11-06: Serwisy sprzedażowe pomagają rosnąć małym firmom w kraju i za granicą. Na Amazon co minutę kupowanych jest 70 produktów od polskich sprzedawców
- 2025-09-23: Duże zmiany w finansowaniu polityki spójności. Część środków będzie mogła być przeznaczona na nowe cele, w tym obronność
- 2025-09-10: Prawie 44 mld euro pożyczek na obronność może trafić do Polski. Do końca listopada jest czas na złożenie krajowego planu inwestycji
- 2025-10-09: 43,7 mld euro dla Polski z programu SAFE. Polskie firmy z sektora obronnego mogą skorzystać na wspólnych zakupach
- 2025-09-22: Co trzecia firma przemysłu obronnego nie odczuwa korzyści ze wzrostu wydatków na zbrojenia. Wskazują na potrzebę strategicznego planowania
- 2025-09-05: Nadmierna prędkość jest najbardziej śmiercionośnym przewinieniem kierowców. Odpowiada za co trzecią ofiarę wypadków

|
|
|