Mówi: | Dariusz Cegielski |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Trans Polonia SA |
Trans Polonia nie obawia się spadku cen transportu. Chce zwiększyć swoją obecność m.in. w Niemczech i Hiszpanii
Operator przewozów cysternowych płynnych surowców chemicznych i spożywczych oraz mas bitumicznych nie obawia się spadku cen usług transportowych. Koncerny chemiczne i petrochemiczne, główni klienci spółki, stawiają na jakość i są w stanie zapłacić więcej za usługę wykonaną bezpiecznie i terminowo. Trans Polonia chce zwiększyć swoją obecność w Zachodniej Europie, m.in. w Niemczech i Hiszpanii.
– Wielkie fabryki chemiczne i petrochemiczne wyraźnie odczuwają korzyści wynikające ze współpracy z dużymi podmiotami – wskazuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Dariusz Cegielski, prezes zarządu w spółce Trans Polonia. – Wobec tego obserwujemy trend światowy, który polega na tym, że po wielu latach eksperymentów, w związku z silną dywersyfikacją dostawców powracają do wyboru dużych firm czy grup transportowych.
Jak zauważa prezes spółki, to przede wszystkim korzyści związane z odpowiedzialnością za środowisko naturalne, jakością oferowanych usług, jakością sprzętową, wymaganiami wobec kierowców wynikającymi z coraz wyższych standardów (znajomość języków obcych, obsługi systemów IT, szkoleń).
– W związku z akwizycją, która znacząco powiększyła nasze możliwości transportowe, zaliczamy się obecnie do grupy największych przedsiębiorstw w Polsce i krajach ościennych – twierdzi prezes Dariusz Cegielski. – Zakładamy, że będziemy mieć więcej otwartych drzwi do współpracy z dużymi koncernami.
Pod koniec lutego tego roku Trans Polonia przejęła spółkę Orlen Transport (OTP) i stała się liderem rynku przewozu paliw w Polsce. W związku z tym po pierwszym kwartale bieżącego roku przedsiębiorstwo odnotowało skokowy wzrost przychodów ze sprzedaży (do blisko 23 mln zł, po wzroście o 79 proc.) i podstawowego zysku brutto (2,5 mln zł, o 193 proc. więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej).
– Jesteśmy aktywni na rynkach całej Europy Zachodniej. Na pewno będziemy chcieli zwiększać udziały w Niemczech, krajach Beneluksu, Hiszpanii, gdzie ostatnio działalność nam się bardzo silnie rozwija – deklaruje prezes Dariusz Cegielski. – Chcemy dalej walczyć o to, żeby pozycja przedsiębiorstwa na Zachodzie była coraz lepsza.
Szef spółki Trans Polonia nie obawia się spadku stawek transportowych. Jego zdaniem ceny utrzymają się na poziomie na tyle godziwym, żeby podmioty działające na tym rynku mogły przynajmniej utrzymywać odpowiednią infrastrukturę.
– Dzisiaj pierwszą koniecznością jest spełnienie odpowiednich wymogów środowiskowych i jakościowych – uważa prezes Dariusz Cegielski. – Duże koncerny są w stanie zapłacić odpowiednią cenę i mieć pewność, że oferowane przez nich produkty będą dostarczone do odbiorców w sposób całkowicie bezpieczny. Siła nacisku na kwestie jakościowe i bezpieczeństwo jest tak duża, że cena, nawet wyższa, jest w to wkalkulowana.
Czytaj także
- 2024-04-19: Branża infrastrukturalna szykuje się na inwestycyjny boom. Projektanci i inżynierowie wskazują na szereg wyzwań w kolejnych latach
- 2024-04-17: Chiny przygotowują się do ewentualnej eskalacji konfliktu z USA. Mocno inwestują w swoją niezależność energetyczną i technologiczną
- 2024-04-10: Producenci owoców i warzyw pełni obaw po przywróceniu 5-proc. VAT-u na żywność. Spodziewają się większej presji sieci handlowych na obniżkę cen
- 2024-04-09: Samorządy mogą wreszcie ubiegać się o pożyczki z KPO. Do pozyskania jest w sumie 40 mld zł na zielone inwestycje
- 2024-04-05: Wydatki na zbrojenia nabierają tempa. Przez ostatnie 30 lat państwa NATO tkwiły w letargu
- 2024-03-19: Niska dostępność małych i tanich samochodów elektrycznych blokuje rozwój rynku. W ciągu kilku lat mają się pojawić modele w przystępnej cenie
- 2024-03-12: Wysokie ceny elektryków to duża bariera w rozwoju elektromobilności w Polsce. Większy wybór tańszych modeli mógłby pobudzić rynek
- 2024-02-26: Autonomiczne samochody na drogach to już kwestia kilku lat. Zrewolucjonizują transport i działanie wielu branż
- 2024-03-04: Brak przepisów i odpowiedniej infrastruktury wstrzymuje rozwój autonomicznych pojazdów. Hamulcem są także obawy o bezpieczeństwo
- 2024-03-06: 70 proc. miodu sprzedawanego w Polsce pochodzi z importu. W kwietniu na etykietach pojawią się nowe oznaczenia kraju pochodzenia