Wszystkie newsy
2016-05-12 | 06:45
IT i technologie
Orange chce nauczyć milion Polaków bezpiecznego korzystania z internetu. Mocno stawia też na rozwój wolontariatu pracowniczego
Orange Polska coraz mocniej angażuje się w działania na rzecz społeczeństwa. Do 2018 r. chce nauczyć milion ludzi bezpiecznego korzystania z internetu i wprowadzić specjalne standardy obsługi dla seniorów. Zamierza też doprowadzić do recyklingu co dziesiątego aparatu telefonicznego. Kolejnym elementem strategii jest propagowanie wolontariatu. Orange chce, by za dwa lata 20 proc. pracowników było zaangażowanych w różne inicjatywy społeczne.
2016-05-12 | 06:30
Przemysł
Groclin liczy na ożywienie w branży motoryzacyjnej i wzrost sprzedaży
W najbliższych kwartałach Groclin oczekuje wzrostu aktywności na rynku samochodowym oraz rosnącej sprzedaży na rzecz kontrahentów. Spółka duże nadzieje pokłada w swoich zakładach zlokalizowanych na Ukrainie. W perspektywie dwóch najbliższych lat chce podwoić posiadane tam moce produkcyjne. Grupa pracuje także nad rozwojem oferty produktowej. Chce świadczyć kompleksowe usługi, począwszy od projektowania akcesoriów samochodowych, skończywszy na ich montażu.
2016-05-12 | 06:30
Kultura
Czytelnictwo w Polsce znowu spada. Branża poligraficzna liczy jednak na dobre zyski
Ze wstępnych danych Biblioteki Narodowej wynika, że odsetek osób, które nie przeczytały ani jednej książki, wzrósł w 2015 roku do 63 proc. Mimo to drukarnie zajmujące się drukowaniem książek, czasopism i albumów liczą na kolejne zwyżki zysków. W 2015 roku przychody i zyski Kompapu, właściciela drukarń BZGraf i OZGraf w Olsztynie i Białymstoku, wzrosły dwucyfrowo.
2016-05-11 | 07:00
Waluty
Jeśli Moody's obniży rating Polski, złoty przez kilka miesięcy może pozostać powyżej 4,50 za euro
W piątek 13 maja agencja ratingowa Moody's, jedna z trzech największych, zrewiduje bądź utrzyma rating Polski. Po kilku ostrzeżeniach związanych z nierozwiązanym wciąż konfliktem wokół Trybunału Konstytucyjnego rynek spodziewa się obniżki oceny kredytowej. To osłabi i tak niezbyt mocnego złotego.
2016-05-11 | 06:55
Bankowość
Banki liczą na ożywienie w kredytach konsumpcyjnych. Sektor może skorzystać na wyższych przychodach Polaków
Dzięki stabilnemu wzrostowi gospodarczemu i programowi „Rodzina 500 plus” konsumenci powinni masowo ruszyć na zakupy. Lider rynku sprzedaży ratalnej, Santander Consumer Bank, liczy na większy popyt na kredyty gotówkowe, zwłaszcza w kanale internetowym. Chce też skorzystać na wzroście zasobności portfeli Polaków i powiększyć sieć sklepów, z którymi współpracuje, oraz sieć salonów samochodowych, w których oferuje kredyty samochodowe.
2016-05-11 | 06:50
Handel
Rośnie konsumpcja w Europie Środkowo-Wschodniej. Wejście na rynek z nowymi produktami spożywczymi nie jest jednak proste
Grupa Maspex z Wadowic, jeden z największych polskich producentów branży spożywczej, obserwuje ożywienie zakupowe w krajach naszego regionu. Kluczem do sukcesu firmy jest szukanie nisz na poszczególnych rynkach i przejmowanie lokalnych producentów, bo mimo większego apetytu konsumentów na zakupy rynki są już dojrzałe i nie czekają na nowe produkty. Zwłaszcza że klienci są przywiązani do znanych sobie smaków i dość konserwatywni w wyborach.
2016-05-11 | 06:40
Obligacje
Rynek obligacji korporacyjnych będzie się rozwijać
Rośnie zainteresowanie inwestorów obligacjami korporacyjnymi. Firmy coraz chętniej szukają także finansowania poza kredytami bankowymi. Tylko w I kw. na rynku Catalyst miały miejsce 22 nowe emisje o wartości 1,44 mld zł. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się oferty publiczne, w których uczestniczyć mogą inwestorzy detaliczni.
2016-05-11 | 06:35
Handel
Handel online może wzrosnąć w tym roku do 35 mld zł. Konkurencja wśród e-sklepów się zaostrza
Internetowa sprzedaż nadal rozwija się szybko. W tym roku handel w sieci może wzrosnąć do 35 mld zł, czyli o około 15 proc. w ujęciu rocznym. Konkurencja na tym rynku jest coraz większa, dlatego sklepy mocniej walczą o klientów. Konsumenci mogą oczekiwać nowych form bardziej spersonalizowanej reklamy, poprawy funkcjonalności stron e-sklepów oraz udogodnień w płatnościach i dostawach.
2016-05-11 | 06:00
IT i technologie
Luxoft Central Europe widzi duży potencjał w Polsce. Chce uruchomić swoje centrum w kolejnym dużym mieście
Luxoft, międzynarodowa grupa zajmująca się outsourcingiem IT, zapowiada uruchomienie swojego centrum w kolejnym dużym polskim mieście. Firma ma swoje biura już w Krakowie, Wrocławiu i Trójmieście. Patrzy też na inne kraje z naszego regionu, w których jest jeszcze nieobecna.
2016-05-10 | 07:10
Inwestycje
Brak stabilnego prawa powoduje odpływ inwestorów z polskiego rynku energetycznego
Stabilne prawo jest kluczowym czynnikiem dla rozwoju polskiej branży energetycznej – uważa Jacek Babczyński z Venture Investors. Dodaje, że dla inwestorów się przede wszystkim przewidywalność. Tymczasem w ostatnich latach w tym zakresie panowała w naszym kraju bardzo duża zmienność. To sprawiło, że zagraniczne firmy energetyczne zamiast realizować nowe projekty, wolały wycofywać się z polskiego rynku. Potencjał branży wciąż jest jednak wysoki. Jeśli ustawodawca uporządkuje obowiązujące prawo, wówczas kapitał ponownie zacznie płynąć do naszego kraju.
2016-05-10 | 06:50
Handel
Liniowa stawka podatku detalicznego z wysoką kwotą wolną od podatku poprawiłaby konkurencyjność polskich przedsiębiorców
Podatek detaliczny według liniowej stawki wraz z wysoką kwotą wolną od podatku jest rozwiązaniem lepszym niż opodatkowanie według skali progresywnej – uważa Marek Czachor z Erste Securities Polska. Dzięki niemu mniejsze polskie firmy zyskałyby przewagę nad zagranicznymi przedsiębiorstwami. Problemem jest natomiast opodatkowanie handlu internetowego. Zwolnione mają być z niego podmioty zagraniczne. Tworzy to ryzyko, że polski firmy będą przenosiły się poza obszar naszego kraju.
2016-05-10 | 06:50
Bankowość
Innowacje kluczowe dla rozwoju branży ubezpieczeniowej. Koniecznością jest dokładniejsza ocena ryzyka ubezpieczeniowego
Rynkowy sukces firm ubezpieczeniowych uzależniony jest od innowacji – wynika ze światowego badania przeprowadzonego przez KPMG wśród ubezpieczycieli. Dotyczą one zarówno dystrybucji ubezpieczeń, która rozwija się w różnych kanałach, budowania oferty dla klientów i ułatwiania im procesu zakupowego, jak i procesów wewnątrz firm. Jednym z poważnych wyzwań, którym sprostać mają innowacyjne narzędzia, jest dokładniejsze szacowanie ryzyka ubezpieczeniowego. Dzięki temu oferta ubezpieczycieli może być lepiej dopasowana i korzystniejsza dla klientów.
2016-05-10 | 06:40
Firma
32 mln prób ataków na 400 firm w 4 miesiące. Celem cyberprzestępców coraz częściej są firmy z sektora finansowego i edukacyjnego
W ciągu czterech miesięcy w 400 firmach w Stanach Zjednoczonych zanotowano 32 mln prób ataków – wynika z programu szacowania cyberzagrożeń firmy Fortinet. Najbardziej zagrożony jest sektor finansowy, w który wymierzonych było ponad 40 proc. ataków. Cyberprzestępcy są również zainteresowani sektorem edukacyjnym i ochrony zdrowia. Firmy coraz częściej zdają sobie sprawę z ryzyka. Blisko 10 proc. wydatków na IT jest przeznaczanych właśnie na poprawę bezpieczeństwa w sieci.
2016-05-10 | 06:35
Handel
Sprzedaż telewizorów 4K na świecie w ubiegłym roku wzrosła o 200 proc. W tym roku wymianę sprzętu napędzać będzie Euro 2016 i olimpiada
Ważne wydarzenia sportowe, jak Euro 2016 i olimpiada w Rio, będą zachęcać krajowych konsumentów do wymiany telewizora. Najważniejszym kryterium wyboru takiego urządzenia pozostaje cena, ale coraz bardziej liczy się wielkość, rozdzielczość, zastosowane technologie oraz wygląd i wzornictwo. Na świecie coraz popularniejszy staje się standard 4K. W ubiegłym roku sprzedaż telewizorów obsługujących taką rozdzielczość wzrosła o około 200 proc.
2016-05-10 | 06:30
Handel
Właściciel Sugarfree i Cardio Bunny wprowadza na rynek swoją piątą markę odzieżową. Do końca roku wszystkie brandy mają być rentowne
HubStyle, właściciel trzech marek odzieżowych dla kobiet i jednej dla mężczyzn, wprowadza na rynek kolejny brand i planuje do końca roku uzyskanie rentowności przez całą piątkę. Na razie próg rentowności osiągnęły dwie marki. Właściciel sklepów internetowych i porównywarki cen reklamuje swoje ubiory w ramach współpracy ze znanymi osobami i zapowiada, że zamierza kontynuować tę strategię marketingową.