News powiązane z strategia cenowa

2016-09-06 | 06:30
Handel
W sklepach internetowych różnice w cenach produktów mogą sięgać kilkuset procent. Występują znacznie częściej niż w tradycyjnym handlu News powiązane z strategia cenowa

W sklepach internetowych różnice w cenach produktów mogą sięgać kilkuset procent. Występują znacznie częściej niż w tradycyjnym handlu

Ten sam produkt w różnych e-sklepach może mieć różną cenę. Największe różnice występują w kategorii artykułów elektronicznych oraz farmaceutyków – wynika z obserwacji Dealavo. Co ciekawe, zdarza się, że dystrybutorzy proponują znacznie niższe ceny niż producenci. Ponieważ wciąż cena jest głównym czynnikiem decydującym o wyborze kupującego, a w internecie klient może je łatwo i szybko porównać, właściwa polityka cenowa to często być albo nie być danego sklepu.
więcej
2016-08-22 | 06:00
Handel
Polskie firmy nie mają świadomości znaczenia strategii cenowych. Odpowiednio dobrane mogą jednak znacznie zwiększyć przychody firmy

Polskie firmy nie mają świadomości znaczenia strategii cenowych. Odpowiednio dobrane mogą jednak znacznie zwiększyć przychody firmy

Blisko 80 proc. firm w Polsce ustala ceny produktu biorąc pod uwagę proporcje między kosztami a przychodami. To najmniej optymalna funkcja optymalizacji długoterminowego zysku – przekonuje Grzegorz Furtak, założyciel firmy pricingLAB. W Polsce świadomość właściwie skalkulowanej ceny produktu jest jeszcze niewielka. Tymczasem odpowiednio określona może zwiększyć zysk firmy nawet do 30 proc.
więcej