News powiązane z stacje benzynowe
2022-08-26 | 06:20
Transport
Coraz więcej czynników będzie się przekładać na wzrost cen paliw. Mimo wysokich kosztów tankowania popyt rośnie
Wysokie ceny paliw wciąż obciążają portfele Polaków. Paliwa są o ponad 36 proc. droższe niż przed rokiem, chociaż w ostatnich tygodniach koszty tankowania maleją, również dzięki promocjom na stacjach benzynowych i niższym cenom ropy naftowej. Jest jednak szereg innych czynników, które oddziałują na ceny paliw gotowych zdecydowanie prowzrostowo. – Ceny paliw oderwały się od cen ropy naftowej – podkreśla Leszek Wiwała, dyrektor generalny Polskiej Organizacji Przemysłu i Handlu Naftowego. Mimo wysokich kosztów krajowy popyt pozostaje na wysokim poziomie. Ta sytuacja, wbrew pozorom, nie jest korzystna dla stacji paliw.
2022-07-07 | 06:30
Transport
Koncerny paliwowe konkurują o klientów rabatami. Mniejsze niezależne stacje mogą nie przetrwać tej walki
Ceny benzyny 95 kształtują się obecnie w okolicach 7,69–7,75 zł, w przypadku oleju napędowego są o kilka groszy wyższe. W ostatnich tygodniach kolejne sieci dołączają do rozpoczętego przez Orlen wyścigu na promocje i rabaty dla kierowców. W efekcie na niektórych stacjach ceny za litr są ok. 30 gr niższe. Na taki ruch nie zawsze mogą sobie pozwolić lokalne i niezależne stacje. Musiałyby bowiem zrezygnować z części swojej marży, co odbiłoby się na opłacalności ich biznesu. Z kolei brak obniżek może spowodować odpływ klientów do konkurencji. – Te prywatne biznesy, które prowadzą niezależne stacje, nie staną nagle przed granicą opłacalności, okres wakacyjny powinny wytrzymać. Natomiast problemem pojawi się, jeśli promocje wprowadzane przez krajowe koncerny będą przedłużane – mówi Urszula Cieślak z BM Reflex.
2022-07-01 | 06:30
Handel
bp Polska od 1 lipca rusza z ofertą wakacyjną. Dla klientów indywidualnych zniżki sięgają do 30 groszy na litrze paliwa
Wysokie ceny paliw i koszty tankowania samochodu w coraz większym stopniu obciążają portfele Polaków. Zwłaszcza w wakacje, które są okresem urlopowych wyjazdów. Ceny mogą być jednak niższe dzięki sezonowym promocjom. bp Polska od 1 lipca wprowadza dla swoich klientów ofertę, dzięki której mogą zaoszczędzić nawet 30 groszy na litrze paliwa.
2019-06-13 | 06:20
Handel
Ceny benzyny w wakacje mogą spaść w przypadku decyzji o zwiększeniu wydobycia. Możliwe są obniżki rzędu kilkunastu groszy na litrze
Od końca kwietnia ceny ropy naftowej spadają, a szczególnie mocną przecenę przyniosła druga połowa maja. W ciągu kilku tygodni czarne złoto potaniało o kilkanaście dolarów na baryłce i teraz teksańska ropa WTI wyceniana jest na niewiele ponad 50 dol. za tę jednostkę. Jednak to, czy ruch ten przełoży się na ceny paliw na stacjach, zależeć będzie od decyzji krajów OPEC i Rosji.
2019-02-07 | 06:20
Handel
BP stawia na ofertę usług cyfrowych oraz ładowanie aut elektrycznych. Będzie także rozwijać stacje własne oraz partnerskie
Współpraca z partnerami – właścicielami stacji to kluczowy punkt strategii rozwoju BP. Marka, która zarządza siecią ponad 550 stacji paliw w całej Polsce, rozpoczęła od oferty paliwowej i lojalnościowej, a obecnie przedstawia swoim partnerom ofertę kawiarni oraz sklepów typu convenience. Zamierza ją rozszerzyć m.in. o usługi cyfrowe i ładowanie aut elektrycznych. Zmiany dotyczące mobilności, a więc pojazdy ekologiczne, autonomiczne i carsharing, będą w najbliższych latach kluczowe dla rozwoju BP.
2018-09-06 | 06:30
Transport
BP Polska: połączenie Orlenu i Lotosu może być niekorzystne dla rynku
PKN Orlen chce złożyć do Komisji Europejskiej wniosek dotyczący fuzji z Lotosem do końca 2018 roku lub na początku 2019 roku. Jak wynika z raportu Warsaw Enterprise Institute, połączenie obu firm jest w pełni uzasadnione ekonomicznie i wpisuje się światowy trend konsolidacji. Inne podmioty z branży obawiają się jednak negatywnego wpływu na rynek. – Ewentualna fuzja powinna być oparta na mechanizmach, które zagwarantują zachowanie konkurencyjności na rynku – podkreśla Bogdan Kucharski, prezes BP Europa SE Oddział w Polsce, zapytany o to, czy rozważa złożenie protestu w Komisji Europejskiej.
2017-08-16 | 06:45
Handel
BP inwestuje w ofertę spożywczą. Wspólnie z marką Piotr i Paweł uruchamia nowy format sklepów na swoich stacjach benzynowych
Coraz więcej klientów robi zakupy w sklepach na stacjach benzynowych. Ich oferta obejmująca kilka tysięcy produktów konkuruje z osiedlowymi sklepikami czy nawet dyskontami. Na ten segment działalności mocno stawia koncern BP, który inwestuje w ofertę pozapaliwową. Wspólnie z siecią supermarketów Piotr i Paweł marka uruchamia nowy koncept typu convenience dla zabieganych klientów.
2017-07-19 | 06:55
Transport
Sklepy na stacjach benzynowych coraz poważniejszą konkurencją dla dyskontów i sklepów osiedlowych. Rośnie asortyment i liczba dostępnych usług
Coraz więcej osób robi codzienne zakupy na stacjach benzynowych. Wbrew powszechnie obowiązującym mitom klientów przekonują głównie szerszy asortyment i większa liczba promocji niż w sklepach osiedlowych i niektórych dyskontach, a także to, że stacje są zawsze po drodze i otwarte non-stop. Koncern BP, zarządzający drugą pod względem wielkości siecią stacji benzynowych, zapowiada rozwój segmentu retail i nowe udogodnienia, nie tylko dla kierowców.
2016-05-23 | 06:45
Transport
W tym roku BP uruchomi w Polsce około 30 nowych stacji. W kolejnych latach tempo wzrostu będzie podobne
W ciągu 25 lat obecności w Polsce koncern BP zainwestował 1,5 mld dolarów. Od 1995 roku uruchomił 500 stacji paliw i co roku zamierza otwierać 30 nowych. Firma zatrudnia nad Wisłą bezpośrednio 3,5 tys a pośrednio 6 tys. osób i w związku z rozwojem planuje zwiększyć zatrudnienie.
2015-12-14 | 06:40
Transport
Przed świętami kierowcy zapłacą mniej za paliwo. Ropa naftowa jest rekordowo tania
Notowania ropy naftowej spadły poniżej psychologicznej bariery 40 dolarów za baryłkę. Tak niskich poziomów na rynkach nie było od wielu lat. W rezultacie spadają także ceny paliw na polskich stacjach. Przed świętami kierowcy powinni płacić jeszcze mniej.
2015-12-08 | 07:55
Handel
Przybędzie kilkadziesiąt stacji benzynowych Huzar. Obok paliw mają one oferować produkty spożywcze, gastronomię i usługi
Na polskim rynku stacji benzynowych jest coraz mniej miejsca dla tych, którzy chcą się ograniczyć tylko do sprzedaży paliw. Przyszłość to punkty sprzedaży łączące funkcje sklepu, gastronomii oraz punktu usługowego. Sieć Huzar zapowiada inwestycje zmierzające do tego, by przekształcić kolejne stacje marki zgodnie z tymi standardami oraz by poszerzyć sieć o kolejne stacje benzynowe.
2015-10-13 | 06:45
Transport
Benzyna i olej napędowy będą drożeć. Cena diesla w obrocie hurtowym jest już wyższa niż popularnej benzyny 95
Czas wyjątkowo taniej benzyny i oleju napędowego dobiega końca – prognozują eksperci e-petrol.pl. Przy obecnych cenach hurtowych, które nie pozostawiają miejsca na marżę sprzedawców, podwyżki w detalu są nieuniknione. W hurcie i na niektórych stacjach zmiany już są widoczne. Obecnie cena benzyny w detalu o około 20 groszy za litr przekracza wartość diesla. Wkrótce jednak te proporcje mogą się odwrócić.
2015-07-22 | 06:35
Motoryzacja
Za kilkanaście dni ceny paliw zaczną stopniowo spadać
Cena benzyny bezołowiowej 95 na stacjach przekroczyła barierę 5 zł za litr. Jednak i tak ceny paliw są na poziomie o 50-60 groszy niższym niż przed rokiem. Eksperci oceniają, że w ciągu kolejnych dwóch tygodni rozpocznie się cykl obniżek. Jeżeli na świecie nie wydarzy się nic spektakularnie złego, to pod koniec roku ceny 95 Pb i oleju napędowego powinny być o 15-17 proc. niższe niż w 2014 roku.
2015-03-24 | 06:20
Surowce
Tanieje ropa, ale benzyna drożeje. Rafinerie odrabiają straty, podnosząc marże
Ropa tanieje, a mimo to ceny paliw na polskich stacjach nie spadają, a jeśli już to symbolicznie. W ciągu półtora miesiąca litr benzyny czy oleju napędowego podrożał o prawie 30 groszy. Przyczyną są rosnące marże oraz drożejący do ubiegłego tygodnia dolar.
2015-02-11 | 07:00
Handel
Abpol, dystrybutor prezerwatyw, suplementów diety i plastrów, chce podwoić ubiegłoroczną sprzedaż
Po słabszych wynikach w 2014 roku firma dystrybucyjna Abpol Company Polska zamierza podwoić sprzedaż. Spółka inwestuje w rozwój i liczy na to, że podpisze umowy z kolejnym sieciami handlowymi. Planuje także zwiększyć swój 3-proc. udział w polskim rynku prezerwatyw.