Newsy

Ruch kupuje udziały w spółce e-Kiosk. Chce także świadczyć usługi finansowe, gotówkowe i pocztowe

2014-09-09  |  06:40

Krajowy potentat dystrybucji będzie sprzedawać prasę zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Zamierza także poszerzyć zakres swojej działalności o usługi, lepiej wykorzystując potencjał największej w kraju sieci kiosków. Dariusz Stolarczyk, wiceprezes Ruchu, zapowiada, że firma chce być przedsiębiorstwem nowoczesnym, ukierunkowanym na realizację najpilniejszych potrzeb klientów.

Jak przekonuje Dariusz Stolarczyk, sprzedaż prasy papierowej nadal ma być ważną częścią prowadzonej przez Ruch działalności. Jak zaznacza, w ciągu najbliższych lat dobrze będzie sprzedawała się prasa kolorowa, na rynku pozostanie kilka dzienników i tygodników, będzie też funkcjonować prenumerata. Natomiast tytuły, których nie stać na to, żeby być w kiosku, zostaną zamknięte albo przejęte przez większe podmioty.

Ale dla Ruchu to nie jest ważne – twierdzi Stolarczyk. – Naszym biznesem jest prasa, chcemy ją sprzedawać niezależnie od tego, czy klient wybierze papier czy elektronikę. Będziemy czekali. W różnych krajach proces odchodzenia od papierowego wydania przebiega różnie. W jedynych ta dynamika jest szybsza, w innych – wolniejsza. Dzisiaj mamy komfortową sytuację. Inwestując w e-Kiosk, powiedzieliśmy klientom i wydawcom, że na portalu prenumerata.ruch.com.pl, a także w innych kanałach sprzedaży, można już kupować wszelkiego rodzaju prasę: zarówno papierową, jak i elektroniczną. Razem z e-Kioskiem będziemy tworzyli inne, ciekawe produkty.

Ruch chce być firmą specjalizującą się w różnego rodzaju usługach. Jak twierdzi Dariusz Stolarczyk, dużą wartością dla spółki jest kiosk, znany od lat, usytuowany koło domu klienta, pracy, przy drodze (obecnie pod marką Ruch działa blisko 10 tys. punktów sprzedaży, z czego ok. 30 proc. bezpośrednio zarządzanych przez spółkę). Zdaniem wiceprezesa Ruch SA to naturalne miejsce, gdzie można zapłacić rachunek, odebrać paczkę czy list polecony. Stąd wzięła się m.in. pomysł, aby w kioskach oferować ubezpieczenia.

Zależało nam na tym, żeby sprzedawać produkt ubezpieczeniowy szybko – mówi Stolarczyk – Skoro klient kupuje gazetę w parę sekund, to nie może kupować polisy dłużej, bo będzie to dla niego niewygodnie.

W wyniku analizy rynku, jak informuje rozmówca Newserii, wybrano rozwiązanie firmy Benefia. To spółka z grupy Vienna Insurance Group, która ma silną pozycję w segmencie ubezpieczeń komunikacyjnych. Jest także pionierem rozwiązań technologicznych. Dzięki nim, jak zapewnia Stolarczyk, personel kiosku szybko będzie mógł dokonać oceny ryzyka i złożyć ofertę ubezpieczenia OC. Wystarczy, że klient okaże w kiosku dowód rejestracyjny, na którym znajduje się kod QR.

Na podstawie zawartych w nim informacji można rozpoznać właściciela oraz samochód – precyzuje Stolarczyk. – Sprzedawca połączy się z bazą danych Benefii i centralną bazą historii ubezpieczonych. Ocena ryzyka i oferta będą gotowe w kilka sekund. Oczywiście razem z partnerem zadbamy o to, żeby cena była konkurencyjna. Benefia jest postrzegana jako podmiot świadczący dobrej jakości usługi. 80 proc. klientów, którzy w pierwszym roku kupili jej ubezpieczenie, pozostaje w firmie.

Ale Ruch myśli także o innych produktach. Do kiosków Ruch wprowadzana jest właśnie usługa pod nazwą Podpis w Ruchu. Jak przypomina Dariusz Stolarczyk, bardzo wiele firm zdalnie zawiera umowę ze swoimi klientami. Potem jednak pojawia się potrzeba podpisania dokumentu, który jest formalną umową. Zgodnie z polskim prawem podpis tzw. mokry (długopisem) jest nadal konieczny. Po uruchomieniu usługi przez Ruch klient będzie mógł to wykonać w kiosku.

Wprowadzamy taką możliwość we współpracy z kilkoma partnerami – informuje Stolarczyk. – Wdrażamy podpis powoli, bo chcemy, aby był dobrze przygotowany. Na razie sprzedajemy usługę naszym partnerom.

W związku z wprowadzaniem kolejnych produktów konieczne jest jednak, jak podkreśla rozmówca Newserii, podniesienie kompetencji personelu. Nowe czynności wymagają zarówno lepszej organizacji pracy, jak i systemów IT. W pierwszej kolejności zarząd spółki chce, aby przeszkolenie przeszli pracownicy. Tym bardziej że firma zamierza świadczyć także finansowe usługi gotówkowe.

To obowiązki, które wymagają przygotowania – twierdzi Stolarczyk. – Musimy być gotowi na wszystko. Jeśli klient przychodzi rano po 2 tys. zł, to musimy tę gotówkę mieć. Inaczej konsument już drugi raz nie skorzysta z naszych usług. Dla nas sektor finansowy jest bardzo istotny, dlatego kompetencje będziemy budować powoli. Najpierw dobrze zastanowimy się nad tym, jak nie stracić jakość i zaufanie, z którymi jest utożsamiany Ruch.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.