Newsy

Styczeń to dobry okres na upolowanie oferty wakacyjnej. Wyjazdy są nawet do 35 proc. tańsze

2017-01-09  |  06:40

Letnia oferta biur podróży dobrze się sprzedaje. Liczba klientów, którzy wakacyjny wyjazd rezerwują na początku roku, jest o 40 proc. wyższa niż rok temu – wynika ze statystyk Neckermann Podróże. O wyborze kierunku decydują nie tylko walory wypoczynkowe, lecz także kwestie bezpieczeństwa. Najchętniej wybierana jest Bułgaria, Grecja, Hiszpania, Chorwacja i Polska. Rośnie też popularność Sycylii. Klienci coraz częściej wybierają oferty szyte na miarę, np. skierowane do seniorów.

– Choć do lata jeszcze kilka miesięcy, to właśnie początek roku jest czasem dużego ruchu w biurach podróży. Właśnie w styczniu rezerwujemy wakacje, korzystając z najwyższych zniżek, bo one sięgają nawet 30–35 proc. Wzrost zainteresowania wczesnym zakupem wakacji potwierdzają statystyki. Notujemy ponad 40-proc. wzrost klientów, którzy zarezerwowali już wakacje w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku – wskazuje w rozmowie z agencją Newseria Biznes Magda Plutecka, rzeczniczka Neckermann Podróże.

Początek roku to okres atrakcyjnych ofert first minute. Oprócz zniżek klientów przyciąga szeroka oferta wyjazdów. Jak pokazują doświadczenia ubiegłych lat, z rezerwacją nie warto czekać do ostatniej chwili. W najpopularniejszym kurortach może już wówczas brakować miejsc.

Warto pomyśleć o rezerwacji teraz, kiedy ceny są najniższe. Tym bardziej że ceny imprez turystycznych, szczególnie w tych najpopularniejszych kierunkach, są o kilka procent wyższe niż w roku poprzednim. Nie wpłynęły na to waluty, które są w miarę stabilne, lecz wzrost cen ropy naftowej, który rzutuje na ceny przelotów – wskazuje Magda Plutecka.

Z danych Travelplanet wynika, że niezmiennie największym zainteresowaniem wśród polskich turystów cieszy się Grecja, Bułgaria, Hiszpania, Włochy i Chorwacja.

– Mapa najpopularniejszych miejsc wypoczynku zmieniła się, a obok walorów wypoczynkowych czy ceny szczególne znaczenie ma bezpieczeństwo, które decyduje o wyborze miejsca wypoczynku. Hity sprzedaży lata, jak Bułgaria, wyspy greckie, Chorwacja czy Hiszpania, są częściej wybierane przez klientów z innych krajów europejskich, którzy są bardziej zapobiegliwi i wcześniej rezerwują wakacje niż Polacy – tłumaczy Magda Plutecka.

Zagrożenie terroryzmem osłabiło popyt na wyjazdy do krajów Afryki Północnej. Gorzej sprzedaje się także Turcja, którą w 2016 roku wybrało zaledwie kilka procent wyjeżdżających na wakacje (przy ponad 20 proc. rok wcześniej). Turyści poszukują więc ciekawej alternatywy. Takim kierunkiem w tym roku mogą być np. włoska Sycylia czy Bałkany. Kraje bałkańskie przyciągają turystów nie tylko pięknymi plażami, lecz także stosunkowo niskimi cenami. Tygodniowe wakacje w opcji all inclusive w Bułgarii można kupić za 1,2–1,3 tys. zł.

W atrakcyjnej cenie można znaleźć także ofertę w Chorwacji. Jak podkreśla rzeczniczka Neckermann Podróże, tygodniowe wakacje w Chorwacji w apartamentach bez wyżywienia to koszt od 106 zł od osoby, a w hotelu z pełnym wyżywieniem od 500 zł od osoby.

Polacy mają coraz wyższe oczekiwania co do sposobów wypoczynku, dlatego rośnie popularność ofert przygotowywanych dla poszczególnych grup klientów.

– Urlop chcemy wykorzystać optymalnie w jak najlepszej cenie, dlatego coraz częściej jesteśmy zainteresowani ofertą szytą na miarę. Potwierdza to bardzo duże zainteresowanie specjalną ofertą dla seniorów, którzy w tym roku będą mogli wyjechać na wakacje już od 1,3 tys. zł od osoby. Cena zawiera także wycieczkę fakultatywną, ciekawy program animacyjny oraz wyżywienie all inclusive. Co ważne, osoba towarzysząca seniorowi ma te same przywileje – wymienia Magda Plutecka.

Czytaj także

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.