Newsy

Rośnie sprzedaż e-gazet. Ruch SA stawia więc na cyfryzację

2014-10-24  |  06:30
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1

    Rynek prasy zmienia się stopniowo. Nadal dominują u nas wydania drukowane, choć coraz częściej Polacy czytają elektroniczne wersje prasy i wiadomości.

    ‒ Rynek prasy papierowej jest w tendencji spadkowej, natomiast rynek prasy elektronicznej jest w gwałtownej tendencji wzrostowej ‒ mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Jerzy Pazura, wiceprezes zarządu spółki Ruch. ‒ Ruch ma pełną ofertę prasy papierowej, ale równocześnie dzięki bliskiej współpracy z e-Kioskiem jesteśmy zdecydowanym liderem, jeżeli chodzi o ofertę prasy elektronicznej i łączonej.

    W pierwszym półroczu 2014 roku spadki sprzedaży odnotowały prawie wszystkie gazety codzienne ‒ podał serwis Wirtualnemedia.pl, powołując się na dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. „Fakt” i „Super Express” w rok straciły kolejno 4,36 proc. czytelników (średnia sprzedaż ponad 333 tys. egz.)  i 2,67 proc. czytelników (sprzedaż 153 022 egz.). Średnia sprzedaż „Gazety Wyborczej” spadła o 17 proc. (do 174 708 egz.).

    Tendencje dotyczące wydań elektronicznych wyglądają zupełnie inaczej. Tu liderem jest e-wydanie „Dziennika Gazety Prawnej”, które w I półroczu zanotowało średnią sprzedaż na poziomie 9,2 tys. egzemplarzy, co oznacza roczny wzrost o 6,46 proc. Druga jest „Rzeczypospolita” ze średnią e- sprzedażą na poziomie 7,2 tys. (wzrost o 45,55 proc.), a trzeci „Puls Biznesu” ‒ 2,4 tys. egzemplarzy (wzrost o 9,07 proc.).

    Prenumerata papierowa w tej chwili się stabilizuje, przynajmniej w Ruchu. Natomiast znacząco rozwija się prenumerata elektroniczna, której mamy pełną ofertę ‒ podkreśla Jerzy Pazura.

    Mimo to spółka nie rezygnuje też z tradycyjnych metod dystrybucji. Kioski Ruchu będą poszerzały swój asortyment.

    ‒ Myślę, że kioski przetrwałyby pewnie bez innych usług, ale jeżeli chcemy być silnym graczem rynkowym, jeżeli chcemy się rozwijać, to musimy wchodzić w nową ofertę, czyli w cyfryzację. Od tego żaden operator i żaden dystrybutor nie ucieknie. Ruch chce być na czele stawki tych, którzy zmieniają rynek ‒ deklaruje wiceprezes Ruchu.

    Ruch SA jest najstarszą polską firmą zajmującą się dystrybucją gazet. Dziś dysponuje siecią 2,5 tys. kiosków w całym kraju. Zajmuje się dystrybucją ok. 6 tys. tytułów prasowych.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Obowiązki w zakresie zrównoważonego rozwoju staną się mniej uciążliwe. Będą dotyczyć tylko największych firm

    Na pierwszy ogień deregulacji w Unii Europejskiej poszły przepisy dotyczące sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju. Obowiązki w tym zakresie będą, zgodnie z planem KE, się koncentrowały na największych podmiotach, co stanowi duże ułatwienie dla średnich podmiotów i małych firm w łańcuchach dostaw, ale też może zmienić proces dochodzenia do neutralności klimatycznej w UE. Raportowanie wpływu na środowisko rzeczywiście wiąże się z dużym wysiłkiem i kosztami, czego firmy się obawiają, ale z drugiej strony coraz więcej podmiotów widzi w tym cenne narzędzie do analizy i dodatkową wartość.

    Telekomunikacja

    Wykluczenie cyfrowe szczególnie dotyka generacji silver. T-Mobile wystartował z darmowymi kursami z obsługi smartfona

    44 proc. Polaków w 2023 roku posiadało przynajmniej podstawowe kompetencje cyfrowe przy średniej unijnej na poziomie 56 proc. – wynika z danych Eurostatu. Dla grupy osób powyżej 55. roku życia odsetek ten wynosi kilkanaście procent. T-Mobile – w ramach projektu „Sieć Pokoleń” – burzy cyfrowe bariery oraz pokazuje, jakie możliwości daje technologia. W tym prowadzi cykl warsztatów stacjonarnych oraz udostępnia kurs online z podstaw obsługi smartfona.

    Konsument

    Spada spożycie alkoholu wśród młodzieży. Coraz mniej nastolatków wskazuje na jego łatwą dostępność

    Alkohol jest najbardziej rozpowszechnioną wśród polskiej młodzieży substancją psychoaktywną, choć jego spożycie przez nastolatków znacznie spadło w ciągu trzech ostatnich dekad. Wciąż spory odsetek 15–16-latków uważa, że alkohol jest dla nich łatwo dostępny, ale o ile w przypadku piwa spadek w tym obszarze jest znaczący, o tyle w przypadku wódki delikatny trend spadkowy został w ostatnim badaniu zahamowany. Dostępność zaczyna się jednak nie w sklepie, ale już w domu. Co piąty rodzic jest w tej kwestii na tyle liberalny, że godzi się na spożywanie alkoholu przez dziecko w swojej obecności.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć