Mówi: | Robert Bednarski |
Funkcja: | szef Facebooka na region Europy Środkowo-Wschodniej |
Facebook będzie mocniej rozwijał treści wideo. To także strategiczny cel rozwoju biznesu w naszym regionie
Kluczowym celem rozwoju Facebooka w naszym regionie będą treści wideo – informuje Robert Bednarski, szef Facebooka na Europę Środkowo-Wschodnią. Portal zauważa coraz większe zainteresowanie biznesu treściami wideo w przekazach na platformach społecznościowych. Dlatego zamierza oferować usługi dopasowane do ich potrzeb.
– Większość ludzi korzysta dzisiaj z platformy mobilnej. To jest 11 mln ludzi miesięcznie. Codziennie 8 mln ludzi korzysta z Facebooka za pośrednictwem sprzętu mobilnego, więc niewątpliwie ten kanał jest dla nas bardzo ważny, a wręcz fundamentalny dla wszystkiego tego, co robimy – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Robert Bednarski, country director Central Eastern Europe w Facebooku. – Za tym idzie bardzo duże zainteresowanie biznesu możliwościami, które daje platforma, czyli kontakt z ludźmi, na czym małym, jak i dużym biznesom zależy.
Wartość polskiego rynku reklamowego szacowana jest na przeszło 7,5 mld zł. Tylko w 2015 roku wzrósł on o 4,5 proc., czyli ponad 320 mln zł, wynika z danych SMG Polska. Wydatki na reklamę w internecie wzrosły najmocniej, o 10,7 proc. Motorem wzrostu były właśnie kanał wideo online (+27 proc.) oraz reklama mobilna (+55 proc.).
– Obserwujemy bardzo gwałtowny rozwój wszystkiego, co jest związane z wideo. Jest bardzo duży przyrost oferty wideo obecnej na naszej platformie – podkreśla Bednarski. – Jest również duże zainteresowanie ludzi korzystających z naszej platformy konsumpcją tych treści wideo. Więc ten kierunek będzie dla nas jednym z najważniejszych, jeśli nie najważniejszy.
Jak mówi, codziennie 10 mln Polaków spędza na Facebooku ponad 40 minut, a miesięcznie korzysta z platformy 14 mln. Ponad 20 mln ma założone konta. Stąd m.in. decyzja o uruchomieniu biura obejmującego 26 krajów naszego regionu (w tym Rosję) właśnie w Warszawie.
– Polska od wielu lat jest na mapie regionu bardzo silną gospodarką. Jest to jedna z największych gospodarek obok Rosji w regionie, o trwałym wzroście gospodarczym. Rynek reklamowy w tym zakresie również jest duży i wciąż rosnący. Wiele przedsiębiorstw, firm globalnych, firm międzynarodowych lokuje właśnie w Warszawie swoje siedziby dla operacji w regionie, co niewątpliwie sprzyja też pozycjonowaniu Polski jako centrum dla całego regionu.
Z analiz firmy Gemius wynika, że 70 proc. reklamy wideo w internecie przechodzi przez Facebook, a jest to medium pierwszego wyboru dla ośmiu z jedenastu badanych branż. Serwis zapewnia, że będzie doskonalił technologię dotarcia do internautów z takimi treściami reklamowymi, jakimi mogą być oni zainteresowani.
– Intensywnie rozwijamy wszelkie technologie w obszarze sztucznej inteligencji, które mają szerokie zastosowanie, ale również służą do tego, aby cała treść, jaką każdy z nas otrzymuje na Facebooku była jak najlepiej dla nas dopasowana. Także po to aby wszyscy przedsiębiorcy mali i duzi mogli w sposób najbardziej efektywny, najbardziej dopasowany realizować swoje cele biznesowe na platformie – mówi Robert Bednarski.
Czytaj także
- 2024-11-21: Media społecznościowe pełne treści reklamowych od influencerów. Konieczne lepsze ich dopasowanie do odbiorców
- 2024-11-05: Polski rynek odzieży sportowej i outdoorowej notuje stabilne wzrosty. Kupujący szukają technologicznych nowinek
- 2024-09-30: Warszawa przyspiesza proces termomodernizacji budynków. Stolicę czekają wielomiliardowe wydatki
- 2024-09-25: 94 proc. dzieci ma problem z podstawowymi umiejętnościami ruchowymi. Potrzebne zmiany w lekcjach WF-u
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-08-09: Biuro Rzecznika Praw Obywatelskich przygotowuje się do nowych obowiązków związanych z ochroną sygnalistów. Ma czas do grudnia na wdrożenie procedur
- 2024-07-30: Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby
- 2024-07-29: Sektor gier silnie reprezentowany na warszawskim parkiecie. GPW liczy na kolejne debiuty firm gamingowych
- 2024-07-25: Polscy producenci gier coraz mocniej obecni na zagranicznych rynkach. Wykorzystanie nowych technologii, w tym sztucznej inteligencji, może zwiększyć ich konkurencyjność
- 2024-07-10: Wydawcy polskich mediów liczą na zmiany w przyjętej przez Sejm nowelizacji prawa autorskiego. Ruszają kolejne rozmowy z rządem