Newsy

J.W. Construction chce za pomocą środków z emisji akcji sfinansować wkład własny na budowę niemal 6 tys. mieszkań

2014-07-21  |  06:40
Play
Current Time 0:00
/
Duration Time 0:00
Remaining Time -0:00
Stream Type LIVE
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Playback Rate
1
    Mówi:Małgorzata Szwarc-Sroka
    Funkcja:dyrektor finansowy
    Firma:J.W. Construction Holding SA
  • MP4
  • J.W. Construction chce zbudować do 2016 r. niemal 6 tysięcy mieszkań. Dzięki planowanej emisji akcji deweloper chce pozyskać środki na wkład własny jeszcze przed rozpoczęciem tych inwestycji. Prawie jedna trzecia planowanych przychodów z emisji posłuży do zmniejszenia zadłużenia z tytułu obligacji.

    W sumie w latach 20142016 chcemy oddać do użytku blisko 6 tys. mieszkań, z czego 2300 mieszkań jeszcze w 2014 roku. Już rozpoczęliśmy inwestycję na ponad 1100 mieszkań przy ulicy Kasprzaka w Warszawie. Rozpoczęliśmy też budowę inwestycji w Łodzi – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Małgorzata Szwarc-Sroka, dyrektor finansowa J.W. Construction Holding. ‒ Środki z emisji akcji w większości, ponad 80 mln zł, zostaną przeznaczone na uzupełnienie wkładów własnych inwestycji, z którymi chcemy ruszyć w najbliższym okresie.

    Planowana emisja ponad 40 milionów akcji J.W. Construction ma przynieść spółce 128 mln zł. Cena emisyjna jednego udziału została ustalona na 3,15 zł. Zapisy trwają do końca lipca. Środki w dwóch trzecich mają zostać przeznaczone na finansowanie wkładów własnych, a pozostałe ok. 40 mln zł posłuży do redukcji długu z tytułu obligacji wobec właściciela spółki Józefa Wojciechowskiego.

    Szwarc-Sroka tłumaczy, że spółka musi pozyskać środki z giełdy, bo banki wymagają nawet 20-30 proc. wkładu własnego. Dlatego jeśli J.W. Construction pozyska z emisji akcji mniej środków, niż zakłada plan, to inwestycje mogą zostać opóźnione, choć na pewno będą przeprowadzone. Bez uzupełnienia wkładu własnego spółce nie uda się uruchomić kredytów.

    Dyrektor finansowy J.W. Construction ma jednak nadzieję, że nie będzie takiej sytuacji.

    Jesteśmy mocno zdeterminowani, by te inwestycje rozpocząć. Mamy niezabezpieczone grunty, które są nasza własnością, dlatego będziemy się posiłkować kredytami bankowymi, a wypracowane obecnie nadwyżki ze sprzedaży gotowych mieszkań przeznaczymy na wkłady własne – wyjaśnia Szwarc-Sroka.

    Dodaje, że emisja nie zmieni istotnie struktury własnościowej spółki. Dotychczasowi akcjonariusze, którzy mieli zarejestrowane udziały 4 czerwca br., mogą skorzystać z prawa poboru, co zapewni im proporcjonalny przydział akcji. W ten sposób w emisji udział weźmie m.in. właściciel i przewodniczący rady nadzorczej spółki Józef Wojciechowski, który ma obecnie 28,51 proc. akcji. Spółka powiązana EHT SA ma kolejne 34,34 proc.

    J.W. Construction liczy na to, że środki z emisji wpłyną do spółki w drugiej połowie sierpnia. Szwarc-Sroka przed prezentacją dla potencjalnych inwestorów (tzw. roadshow) nie chce jednak oceniać, które spółki i fundusze mogą być szczególnie zainteresowane udziałem w emisji.

    Czytaj także

    Transmisje online

    Kalendarium

    Więcej ważnych informacji

    Jedynka Newserii

    Jedynka Newserii

    Ochrona środowiska

    Firmy z branży drzewnej i meblarskiej muszą się przygotować na rygorystyczne wymogi. Konieczne będzie dokumentowanie pochodzenia drewna

    Unijne rozporządzenie przeciw wylesianiu (EUDR) obejmie ok. 120 tys. polskich firm działających w branży drzewnej, meblarskiej i sektorach pokrewnych. Chociaż wdrożenie nowych przepisów zostało odroczone o rok, eksperci podkreślają, że przedsiębiorcy powinni się przygotowywać do nich już teraz, żeby uniknąć problemów za kilka–kilkanaście miesięcy, ponieważ rozbudowane wymogi EUDR oznaczają m.in. konieczność ścisłego monitorowania łańcucha dostaw, dokumentowania pochodzenia surowców i zapewnienia zgodności z przepisami krajów ich pochodzenia.

    Bankowość

    Cyfrowa transformacja wymaga od liderów biznesu nowych kompetencji. Wśród nich kluczowe są otwartość na zmianę i empatia

    Empatia, elastyczność i gotowość do eksperymentowania to dziś kluczowe cechy skutecznego przywództwa – szczególnie w świecie zdominowanym przez technologię i sztuczną inteligencję. Transformacja cyfrowa stawia przed liderami wiele nowych wyzwań i wymusza nowy model zarządzania – oparty na zaufaniu, adaptacyjności i rozumieniu potrzeb zespołu. Od 15 lat kobiety na kierowniczych stanowiskach w rozwijaniu kompetencji liderskich wspiera Program Santander W50. Uczestniczki z kilkunastu krajów zdobywają wiedzę i narzędzia do zarządzania zmianą, które pozwalają im skuteczniej funkcjonować w dynamicznym otoczeniu rynkowym.

    Media i PR

    Temat deregulacji dominuje media tradycyjne i społecznościowe. Więcej pozytywnej narracji niż negatywnych uwag

    Od 10 lutego do 10 marca 2025 roku liczba publikacji medialnych na ten temat była o niemal 20 proc. większa niż w całym 2024 roku – wynika z danych IMM. Temat interesuje nie tylko biznes, ale i przeciętnych Polaków – 15 tys. wpisów w mediach społecznościowych miało prawie milion interakcji. Większość materiałów ma wydźwięk neutralny, ale te pozytywne dominują nad negatywnymi. To jeden z głównych tematów w trwającej kampanii wyborczej.

    Partner serwisu

    Instytut Monitorowania Mediów

    Szkolenia

    Akademia Newserii

    Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.

    Nasza strona używa cookies między innymi w celu gromadzenia statystyk oraz prawidłowego funkcjonowania serwisu. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przegladarki oznacza, że ciasteczka będa zapisywane na Twoim urządzeniu. Pamietaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia. Kliknij tutaj aby zamknąć