Mówi: | Marek Jurkiewicz |
Funkcja: | dyrektor generalny |
Firma: | infoPraca |
Serwis infoPraca chce być wiceliderem rynku. Inwestuje w aplikacje mobilne
Jeden z głównych serwisów rekrutacyjnych w Polsce – infoPraca, dostrzegając zmiany na polskim rynku pracy, zamierza rozwinąć możliwości mobilne serwisu, tak aby poszukiwanie pracy poprzez aplikacje czy portale społecznościowe było bardziej przyjazne. Z drugiej strony serwis chce poprawić bezpośredni kontakt z firmami, m.in. po to, by lepiej dopasować do nich ofertę kandydatów i zaoferować narzędzia, które pozwolą firmom efektywnie przesyłać informację zwrotne o procesie rekrutacji. Dzięki tym działaniom ma nadzieję zająć pozycję wyraźnego wicelidera rynku.
– Patrząc na rozwój naszego serwisu, mogę powiedzieć, że na pewno będziemy stawiali na dwa filary: klientów, czyli firm, które poszukują kandydatów, i kandydatów, czyli osoby, które szukają pracy – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marek Jurkiewicz, dyrektor generalny serwisu rekrutacyjnego infoPraca. – Z jednej strony będziemy poszukiwali klientów za pomocą nowych rozwiązań technologicznych, z drugiej strony będziemy nawiązywali bardzo bliskie kontakty przez różne instytucje czy w bezpośredni sposób z kandydatami, którzy poszukują tej pracy.
W jego ocenie w perspektywie długoterminowej na rynku będzie mniej pracowników, a nowe rozwiązania technologiczne mają wspomóc kontakt oferujących z poszukującymi pracy.
– Mówiąc o poprawie procesu spotkania kandydata z pracodawcą, myślimy o skróceniu tego procesu oraz zaoferowaniu narzędzi umożliwiających udzielania informacji zwrotnej osobom, które poszukują pracy – tłumaczy Jurkiewicz.
Jak dodaje, w aktualnej sytuacji rynkowej pomimo spadku stopy bezrobocia pracodawcy twierdzą, że nie znajdują odpowiednich pracowników, a z drugiej strony kandydaci mimo wielu wysłanych CV nie otrzymują żadnych odpowiedzi. Dlatego nowe rozwiązania w infoPraca mają poprawić komunikację między obydwiema grupami.
– W tej chwili na rynku pracy królują nowe technologie, dlatego jednym z naszych celów jest zapewnienie pełnej mobilności w poszukiwaniu pracy, czyli rozwój aplikacji oraz rozwiązań wykorzystujących media społecznościowe. Zależy nam również na tym, by oferty były szerzej dostępne, a proces pozyskiwania pracownika znacznie krótszy – mówi Marek Jurkiewicz.
Najpopularniejszym serwisem rekrutacyjnym w Polsce jest Pracuj.pl z 1,8 mln użytkowników i 54 mln odsłon (dane za listopad 2014 r.). Inne portale z ofertami pracy na polskim rynku to Indeed.com, Gazetapraca.pl. Jooble.com.pl, Gowork.pl czy Praca.pl. Z badania Gemiusa przeprowadzonego w ubiegłym roku wynika, że miały one 0,8-1 mln użytkowników.
– Chcemy być niekwestionowanym numerem dwa wśród serwisów rekrutacyjnych – zaznacza dyrektor generalny serwisu infoPraca. – Jesteśmy już numerem dwa, ale chcemy tę pozycję cały czas rozwijać, by zbliżyć się do naszego największego konkurenta.
Czytaj także
- 2024-10-01: Miasta stawiają na cyfryzację i inteligentne rozwiązania. To zwiększa ich atrakcyjność dla mieszkańców i inwestorów
- 2024-09-24: Firmy dostosowują biura do nowych realiów na rynku pracy. Coraz częściej są miejscem spotkań i budowania relacji
- 2024-09-12: Sektor kosmiczny potrzebuje nowych pracowników. To szansa dla młodych inżynierów
- 2024-08-08: Wysoka jakość snu w weekend pozytywnie wpływa na pracowników przez kolejny tydzień. Odsypianie „na zapas” utrudnia jednak powrót do obowiązków
- 2024-07-15: Małe i średnie firmy w UE zbyt wolno się cyfryzują. Polskie przedsiębiorstwa dużo poniżej unijnej średniej
- 2024-07-16: Handel odczuwa kryzys demograficzny. Pracownicy zagraniczni i automatyzacja sposobem na niedobór kadr
- 2024-08-01: Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
- 2024-06-20: Zbliża się koniec ery tradycyjnych biletów komunikacji miejskiej. Pasażerowie wolą rozwiązania mobilne
- 2024-05-07: Stworzenie cyfrowego bliźniaka Ziemi coraz bliżej. Pomoże precyzyjniej przewidywać klęski żywiołowe
- 2024-03-22: Polskie firmy poniżej unijnej średniej pod względem cyfryzacji. Większość nie korzysta z chmury, elektronicznej wymiany informacji czy sztucznej inteligencji