Robotyka i SI”, „E-sport”, „Inteligentny dom” –  nowe kategorie w serwisie agencyjnym Newseria Innowacje. Jeśli jesteście Państwo zainteresowani otrzymywaniem powiadomień z tych kategorii, prosimy o dokonanie zmian po zalogowaniu się do swoich profili. 

Newsy

Biuro podróży 360° opanowało jedną trzecią rynku zimowych wyjazdów w Alpy Francuskie. Firma dzięki dotychczasowej strategii działania nie korzystała z zewnętrznego finansowania

2015-12-01  |  07:50

Spółka 360° specjalizuje się w organizacji wyjazdów narciarskich i snowboardowych w Alpy (SnowShow.pl), ale w swej ofercie posiada również wyjazdy letnie do Chorwacji i Francji (Chilling.pl). Powstała dzięki wspólnemu pomysłowi czterech pasjonatów narciarstwa. Swój wzrost finansuje wyłącznie ze środków własnych. Ten model biznesowy działa skutecznie i jak deklaruje jej prezes i współzałożyciel, obroty firmy rosną w tempie kilkunastu procent rocznie lub szybszym.

Firma powstała 8 lat temu, zaczynaliśmy z grupą czterech przyjaciół, później to ewoluowało, ktoś się wykruszył, komuś zmieniły się plany, więc zostaliśmy we dwóch ze wspólnikiem i tak działamy do dzisiaj – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Michał Starkowski, prezes i współzałożyciel 360°. – Ogólnie w tej chwili jesteśmy największym organizatorem tego typu zorganizowanych wyjazdów do Francji. Na ten moment mamy prawie jedną trzecią rynku.

Znakiem rozpoznawczym imprez rekreacyjnych organizowanych przez biuro podróży 360° jest łączenie wypoczynku z dodatkowymi atrakcjami, głównie festiwalami muzycznymi. Z tym operatorem można jechać na SnowShow Music Fest, SnowShow Peak Up The Sound czy SnowShow Hip-Hop Week. Firma stara się, by jej wyjazdy w Alpy, organizowane dla młodych ludzi, były połączone z masą różnych rozrywek.

Od koncertów polskich artystów na SnowShow Music Fest, gdzie zapraszamy czołówkę polskich artystów i przywozimy ze sobą TIR-a wypełnionego sprzętem, nagłośnieniem, sceną, światłami itd. Są to w pełni profesjonalne koncerty odbywające się na prawie dwóch tysiącach metrów nad poziomem morza. – opowiada Michał Starkowski. – Mamy też wyjazdy bardzo sprofilowane, takie jak np. Helicamp, gdzie transportujemy ludzi helikopterem na niedostępne partie gór, a następnie obywa się z nich zjazd.

Taka recepta na działalność na rynku turystycznym sprawdza się pod względem biznesowym. Jak podkreśla jej prezes, przychody firmy stabilnie rosną, od 15 do 25 proc. rocznie, a pozyskane środki pozwalają jej samodzielnie się finansować.

Mamy model zrównoważonego rozwoju – informuje prezes zarządu 360° i dodaje, że klientów systematycznie przybywa. – Rocznie wyjeżdża z nami ponad 6 tys. osób. Obroty sięgają powyżej 10 mln zł. Oczywiście obroty te mają się nijak do zysków, bo mamy bardzo wysokie koszty. Dużo ludzi pracuje, mamy rozbudowany system informatyczny, który nas wspomaga i masę kosztów marketingowych, ale obrót jest już w miarę znaczący.

Pomysł na rozwój biura podróży 360° wiąże się też ze stałym poprawianiem oferty oraz dopasowywaniem jej do rosnących oczekiwań klientów. Uczestnicy wyjazdów za dodatkową dopłatą mogą sami dobrać różne komponenty produktu, takie jak np. autokar XXL, gdzie można wybrać większe i wygodniejszej miejsca, „pyszne pudełko”, czyli zestaw kanapek na podróż lub serwis „ręczna robota”, dzięki któremu podróżni nie muszą się martwić o sprzęt narciarski. Biuro przygotowuje go do sezonu i dostarcza na miejsce.

Mamy całkowicie nowy produkt, SnowShow Hip-hop Week, czyli tydzień we francuskich Alpach z czołówką polskich gwiazd sceny hip-hopowej. – wymienia Michał Starkowski. – Z nowych rzeczy wprowadziliśmy również m.in. wyjazdy z nowych destynacji. Zauważyliśmy, że duża część naszych uczestników przyjeżdża do nas z Londynu i Paryża, więc teraz nasze autokary ruszają również z tych miast.

Czytaj także