News powiązane z biuro podróży

2023-03-29 | 06:20
Konsument
Popyt na wyjazdy turystyczne nie spada mimo trudnej sytuacji w gospodarce. Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem News powiązane z biuro podróży

Popyt na wyjazdy turystyczne nie spada mimo trudnej sytuacji w gospodarce. Polacy częściej szukają wakacji poza sezonem

Im więcej informacji o recesji i inflacji, tym większe zainteresowanie podróżami zagranicznymi – taki przewrotny wniosek można wysnuć z raportu Polskiej Izby Turystyki i multiagentów: Wakacje.pl, Travelplanet.pl i Fly.pl. Z analizy rezerwacji w sezonie zimowym wynika, że popyt na wyjazdy nie osłabł nawet mimo wzrostu kosztów podróżowania, który oscyluje wokół stopy inflacji. Eksperci oceniają, że w kolejnych miesiącach także nie spodziewają się spowolnienia w sprzedaży, co najwyżej Polacy częściej będą szukać atrakcyjnych cenowo okazji poza sezonem.
więcej
2018-07-12 | 06:15
Konsument
Nieudaną wycieczkę reklamuje co piąty turysta. Dzięki nowym przepisom można bez konsekwencji zrezygnować z wycieczki

Nieudaną wycieczkę reklamuje co piąty turysta. Dzięki nowym przepisom można bez konsekwencji zrezygnować z wycieczki

Nawet co piąty turysta reklamuje nieudaną wycieczkę do biura podróży. Dzięki nowym przepisom będzie to prostsze. Lepiej chronione będą też interesy i portfele klientów. Zniknął trzydziestodniowy termin zgłoszenia reklamacji, wydłużono termin przedawnienia. Można już bez konsekwencji zrezygnować z wycieczki, jeśli nastąpią nadzwyczajne okoliczności w miejscu wyjazdu i gdy organizator podniesie cenę wycieczki. Eksperci przypominają jednak, żeby biura wybierać rozsądnie i dokładnie czytać umowy.
więcej
2017-08-25 | 06:40
Konsument
Turyści wiedzą coraz więcej o swoich prawach. Przybywa reklamacji nieudanych wyjazdów z biurami podróży

Turyści wiedzą coraz więcej o swoich prawach. Przybywa reklamacji nieudanych wyjazdów z biurami podróży

Każdą wycieczkę niezgodną z ofertą touroperatora można zareklamować. Turyści mają coraz większą świadomość swoich praw, dlatego przybywa wniosków o zwrot całości lub części kosztów wyjazdu czy odszkodowanie. Polacy najczęściej skarżą się na niższy niż w umowie standard zakwaterowania, wyżywienie czy położenie hoteli. Przy szacowaniu roszczeń można skorzystać z tabeli frankfurckiej. Reklamacje należy złożyć w ciągu 30 dni, ale nie każdą niezgodność można skarżyć.
więcej
2016-08-16 | 06:30
Turystyka
Zagrożenie terroryzmem zwiększyło zainteresowanie obozami wakacyjnymi w Polsce. Głównie wybierane są zajęcia sportowe

Zagrożenie terroryzmem zwiększyło zainteresowanie obozami wakacyjnymi w Polsce. Głównie wybierane są zajęcia sportowe

Rośnie popularność krajowej oferty obozów dla dzieci i młodzieży. Warszawskie biuro Almatur zanotowało wzrost sprzedaży o ok. 1 tys. miejsc na polskich kierunkach, a spadek o kilkaset na kierunkach zagranicznych – przyznaje Michał Karpiński, pracownik tego biura podróży. Spośród 60 kierunków i 70 tematów wyjazdów największą popularnością cieszą się obozy sportowe. Przeciętnie na krajowy wypoczynek dziecka trzeba wydać od 1–1,8 tys.
więcej
2016-08-05 | 06:44
Konsument
Co piąty turysta składa reklamację na biuro podróży. Większości udaje się odzyskać część pieniędzy

Co piąty turysta składa reklamację na biuro podróży. Większości udaje się odzyskać część pieniędzy

Coraz więcej turystów wie, że może się domagać zwrotu pieniędzy, jeśli warunki wyjazdu nie pokrywały się z ofertą biura podróży. Polacy najczęściej skarżą się na warunki zakwaterowania, położenie hoteli i wyżywienie. Już co piąta osoba korzystająca z biur podróży złożyła choć raz reklamację na usługi touroperatora, większość z pozytywnym skutkiem – wynika z badania „Wyjazdy Polaków” Instytutu ARC Rynek i Opinia przeprowadzonego na zlecenie BIG InfoMonitor i BIK.
więcej
2016-07-22 | 06:40
Turystyka
Tylko co dziesiąty urlopowicz korzysta z usług biur podróży

Tylko co dziesiąty urlopowicz korzysta z usług biur podróży

Tegoroczne wakacje Polacy organizują głównie we własnym zakresie. Niemal 68 proc. osób, które zamierzają wyjechać na urlop, zaplanuje go samodzielnie – wynika z danych Diners Club Polska. Z usług biur podróży skorzysta jedynie 12 proc. urlopowiczów. Powodem jest przede wszystkim fakt, że większą popularnością cieszą się w tym roku wyjazdy krajowe. Poza tym organizacja wyjazdów na własną rękę jest dużo łatwiejsza chociażby dzięki coraz większej liczbie portali hotelowych i aplikacji, które umożliwiają rezerwację tanich noclegów bezpośrednio u osoby oferującej nocleg za granicą.
więcej
2016-06-15 | 06:30
Konsument
Ponad połowa Polaków wybiera się na wakacje. Na wyjazd przeznaczą oni nawet 300 zł więcej niż rok temu

Ponad połowa Polaków wybiera się na wakacje. Na wyjazd przeznaczą oni nawet 300 zł więcej niż rok temu

Ponad 17 mln Polaków, czyli blisko 1,5 mln więcej niż rok temu, wyjedzie na letnie wakacje. Zdecydowana większość urlop spędzi w kraju. Tylko 1/3 zdecyduje się na wyjazd za granicę, co eksperci wiążą z rosnącym ryzykiem geopolitycznym. Najpopularniejsze destynacje zagraniczne to Hiszpania, Chorwacja i Włochy. Na tegoroczny wypoczynek za granicą Polacy zamierzają przeznaczyć ponad 300 zł więcej niż rok temu, na krajowe wakacje – o ponad 150 zł więcej. Znacznie większa liczba turystów planuje także wykupić ubezpieczenie turystyczne.
więcej
2016-03-18 | 06:50
Konsument
Jeszcze w tym sezonie ma powstać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Klienci biur podróży będą lepiej chronieni

Jeszcze w tym sezonie ma powstać Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Klienci biur podróży będą lepiej chronieni

Turyści najprawdopodobniej zyskają lepszą ochronę jeszcze w tym sezonie letnim. Trwają konsultacje publiczne nowelizacji ustawy o usługach turystycznych, która ma wzmocnić system zabezpieczeń finansowych na wypadek niewypłacalności biura podróży i powołać dodatkowy fundusz zabezpieczający roszczenia klientów. Obecnie zabezpieczenia czasami okazują się niewystarczające.
więcej
2015-12-01 | 07:50
Turystyka
Biuro podróży 360° opanowało jedną trzecią rynku zimowych wyjazdów w Alpy Francuskie. Firma dzięki dotychczasowej strategii działania nie korzystała z zewnętrznego finansowania

Biuro podróży 360° opanowało jedną trzecią rynku zimowych wyjazdów w Alpy Francuskie. Firma dzięki dotychczasowej strategii działania nie korzystała z zewnętrznego finansowania

Spółka 360° specjalizuje się w organizacji wyjazdów narciarskich i snowboardowych w Alpy (SnowShow.pl), ale w swej ofercie posiada również wyjazdy letnie do Chorwacji i Francji (Chilling.pl). Powstała dzięki wspólnemu pomysłowi czterech pasjonatów narciarstwa. Swój wzrost finansuje wyłącznie ze środków własnych. Ten model biznesowy działa skutecznie i jak deklaruje jej prezes i współzałożyciel, obroty firmy rosną w tempie kilkunastu procent rocznie lub szybszym.
więcej
2015-07-03 | 06:30
Turystyka
Oferta touroperatorów coraz bogatsza. Z biurem podróży wyjedzie latem 2,5 mln Polaków

Oferta touroperatorów coraz bogatsza. Z biurem podróży wyjedzie latem 2,5 mln Polaków

Z raportu Polskiego Związku Organizatorów Turystyki wynika, że w ostatnim tygodniu roku szkolnego liczba klientów w biurach podróży wzrosła o 14 proc. Na podstawie doświadczeń z ubiegłego roku PZOT spodziewa się, że pierwsze tygodnie lipca będą pod tym względem jeszcze lepsze. W tym roku połowa tych, którzy zdecydowali się na wypoczynek zagraniczny latem, wybierze ofertę touroperatorów. Ta jest coraz bogatsza i uwzględnia potrzeby różnych grup klientów: singli, rodzin z dziećmi czy bardziej lub mniej zamożnych.
więcej
2015-03-27 | 06:10
Turystyka
Teraz jest dobry moment na zaplanowanie majówki. W kwietniu wybór będzie mniejszy, a ceny wyższe

Teraz jest dobry moment na zaplanowanie majówki. W kwietniu wybór będzie mniejszy, a ceny wyższe

W tym roku kalendarz jest wyjątkowo niekorzystny – popularna wśród Polaków majówka będzie trwała tylko trzy dni. Mimo to nie brakuje chętnych na wyjazd w tym terminie. Obecnie w biurach podróży trwa jeszcze przedsprzedaż i promocje. Najczęściej wybieranym kierunkiem jest Grecja.
więcej
2014-08-22 | 05:55
Konsument
Niezadowolony turysta ma prawo do reklamacji, nawet w przypadku ofert last minute

Niezadowolony turysta ma prawo do reklamacji, nawet w przypadku ofert last minute

Coraz więcej turystów wie, że nieudany wyjazd można zareklamować. W ubiegłym roku do Europejskiego Centrum Konsumenckiego w Polsce wpłynęło blisko 1,5 tys. zażaleń na przewoźników i organizatorów wycieczek. Ważne jest, żeby na miejscu wypoczynku dokumentować (np. zdjęciami) wszelkie nieprawidłowości i niedogodności. Części problemów turyści mogą uniknąć przed wyjazdem, dokładnie zapoznając się z umową, jaką podpisują z organizatorem, i doprecyzowując niejasne określenia w niej zawarte.
więcej
2013-08-27 | 06:35
Turystyka
TUI straci 300 tys. zł na odwołaniu wyjazdów do Egiptu

TUI straci 300 tys. zł na odwołaniu wyjazdów do Egiptu

TUI Poland straci na odwołaniu wyjazdów turystów do Egiptu ok. 300 tysięcy złotych. Prezes touroperatora podkreśla jednak, że najważniejsze jest zapewnienie turystom bezpieczeństwa. Jak informuje TUI, trzy czwarte osób, których wyjazdy do Egiptu zostały odwołane, wybiera zastępczy wyjazd do innego kraju.
więcej
2013-08-14 | 06:35
Turystyka
Umowy w biurach podróży pełne nadużyć

Umowy w biurach podróży pełne nadużyć

Umowy z biurami podróży często zawierają kruczki, które umykają uwadze klientów. Nie warto podpisywać ich w pośpiechu, bo niekorzystne klauzule dotyczą m.in. czasu na złożenie i rozpatrzenie reklamacji, a także informacji niezgodnych z ofertą katalogową. Większość biur to pośrednicy i agenci, którzy uciekają od odpowiedzialności za ofertę przygotowaną przez touroperatorów.
więcej
2013-08-08 | 06:55
Turystyka
Biura podróży nadal będą upadać. Nawet 10 biur rocznie

Biura podróży nadal będą upadać. Nawet 10 biur rocznie

Biura podróży w Polsce nadal będą upadać – przewiduje dr Jacek Olszewski, ekspert ds. turystyki z Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku. Problemem jest rozdrobnienie branży i ostra konkurencja zamiast współpracy. Przez to w Polsce mogą pojawić się duzi gracze z zagranicy, co może oznaczać, że z polskiego rynku znikną mniejsze krajowe biura.
więcej