Mówi: | Mariusz Odkała |
Funkcja: | prezes zarządu |
Firma: | Teleperformance Polska |
Teleperformance Polska po raz kolejny zwiększa zatrudnienie i zapowiada, że w większym stopniu zamierza koncentrować się na rozwoju pracowników
Krajowy oddział światowego lidera outsourcingu obsługi klienta, spółki Teleperformance, po raz kolejny zwiększa zatrudnienie. Poszukuje przede wszystkim osób władających językami obcymi, głównie angielskim, francuskim oraz niemieckim, najlepiej na poziomie native. Jak zapowiada Mariusz Odkała, prezes zarządu, kierowana przez niego firma chce w większym stopniu dbać o rozwój pracowników i w nich inwestować.
– W bieżącym roku zanotujemy po raz kolejny wzrost zatrudnienia, co przełoży się na wyniki finansowe spółki, bo osiągniemy dwucyfrowy wzrost w porównaniu z ubiegłym rokiem – zauważa w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Mariusz Odkała, prezes zarządu w spółce Teleperformance Polska. – Szczególnie intensywnie zwiększamy liczbę zatrudnionych w projektach wielojęzycznych, tam, gdzie pracują obywatele 30 krajów. Czeka nas zatem kolejny bardzo dobry rok dla Teleperformance. To kontynuacja trendu, który zapoczątkowaliśmy już trzy lata temu.
Polska jest jedną z kluczowych lokalizacji sektora firm outsourcingowych (zlecających poszczególne procesy biznesowe na zewnątrz) w Europie. Zdaniem specjalistów jej rola w najbliższych latach jeszcze wzrośnie. W drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych, gdy idea tego rodzaju działalności dopiero raczkowała, krajowe call center były jednymi z pierwszych i najszybciej rozwijających się firm tej branży. Obecnie sektor zatrudnia ponad 100 tys. pracowników w 213 biurach na terenie całego kraju.
Jak wynika z ostatniej analizy firmy badawczej PMR, dwie trzecie działających na tym rynku spółek to firmy średniej wielkości, zatrudniające od 51 do 200 osób. Większe przedsiębiorstwa, dysponujące ponad 500 stanowiskami telemarketerów, stanowią 4 proc. rynku, a najmniejsze, gdzie liczba miejsc pracy nie przekracza 50, odpowiadają za ok. 9 proc. Udziały te dotyczą jednak badanej przez pracownię grupy 90 na około 160 działających na rynku podmiotów. Uwzględniając wszystkie udziały podmiotów małych i mikro- w całkowitej liczbie stanowisk rośnie.
– Jeżeli popatrzymy na strukturę zatrudnienia, to zobaczymy, że pracują z nami przede wszystkim obywatele polscy, natomiast niekoniecznie wykonujący swoje obowiązki w języku ojczystym – wyjaśnia Mariusz Odkała. – Rozkład językowy świadczonych usług wskazuje, że posługują się przede wszystkim językami angielskim, niemieckim, francuskim, hiszpańskim oraz językami wschodnioeuropejskimi. Takich ludzi obecnie także poszukujemy. Zależy nam na bardzo dobrych kompetencjach językowych, może nawet na poziomie native. Niekoniecznie muszą być to być osoby mające jakieś inne wykształcenie.
Teleperformance jest światowym liderem w dziedzinie wielokanałowego outsourcingu usług obsługi klienta. Oferuje swoim odbiorcom komunikację z konsumentami, wsparcie techniczne, pozyskiwanie klientów, rozwiązania cyfrowe, analitykę, tzw. back-office (zaplecze administracyjne) oraz inne specjalistyczne usługi. Przedsiębiorstwo prowadzi działalność na ponad 160 rynkach całego świata, zatrudniając w 311 miejscach 190 tys. osób władających w sumie 75 językami.
– Wzrost skali naszej działalności przekłada się bezpośrednio na wyzwania związane chociażby z miejscem pracy – zauważa Mariusz Odkała. – Nowy oddział w Warszawie powstał dla jednego z naszych klientów. To bardzo nowoczesne miejsce. Na tym w tym roku poprzestaniemy. Natomiast nadal chcemy inwestować w ludzi. Musimy skupić się na naszych pracownikach, zagwarantować im bardzo dobre warunki pracy i rozwoju.
Czytaj także
- 2024-12-19: Przed świętami Polacy wydają na ryby nawet dwa razy więcej niż w innych miesiącach. Konsumenci powinni sprawdzać, czy pochodzą one ze zrównoważonych połowów
- 2024-12-17: W Parlamencie Europejskim ważne przepisy dla państw dotkniętych przez klęski żywiołowe. Na odbudowę będą mogły przeznaczyć więcej pieniędzy
- 2024-12-18: Inżynierowie z Warszawy pracują nad innowacjami dla całej Grupy Orange. Ich specjalności to AI i cyberbezpieczeństwo
- 2024-12-06: R. Metsola: Polska ma bardzo dobrą pozycję do bycia liderem UE na następne pół roku. Bezpieczeństwo w centrum uwagi prezydencji
- 2024-12-06: Polska nie powołała jeszcze koordynatora ds. usług cyfrowych. Projekt przepisów na etapie prac w rządzie
- 2024-11-28: Pozew przeciwko Skarbowi Państwa za brak skutecznej walki ze smogiem. Może to wpłynąć na przyszłe regulacje
- 2024-11-29: Parlament Europejski zatwierdził unijny budżet na 2025 rok. Wśród priorytetów ochrona granic i konkurencyjność
- 2024-12-04: Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
- 2024-11-27: Fundusze Norweskie wspierają innowacje w polskich firmach. Ponad 200 projektów otrzymało granty o wartości 92 mln euro
- 2024-11-27: Tylko co trzecia firma wdraża zasady zrównoważonego rozwoju. Mniejsze przedsiębiorstwa potrzebują wsparcia w tym procesie